אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על לנצ’יה 037
ראשי » מגזין » חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על לנצ’יה 037
לנצ'יה 037

חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על לנצ’יה 037

לנצ'יה מנסה לחזור לחיים ועל הדרך שולפת מהמוזיאון את ה-037 כדי להזכיר לקהל את הימים הגדולים שלה. בהזדמנות זו, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת על המכונית האייקונית

יובל לוי 01/02/2023 צלם: יצרן

לנצ’יה עורכת בימים אלו מסע התעוררות שיהיה ככל הנראה הנסיון האחרון שלה להישאר בחיים. אחרי שהציגה סמל חדש ותכנית אסטרטגית עד סוף העשור, היא שולפת מהמוזיאון את ה-037 ושולחת אותה לתערוכת רטרומוביל שתיערך בפריז בתחילת חודש פברואר. רגע לפני שהתערוכה תיפתח, הנה חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על ה-037:

1. ה-037 הוצגה בשנת 1982 בתערוכת הרכב של טורינו כמכונית הומולוגציה, ממנה יוצרו 200 יחידות בלבד, על מנת שלנצ’יה תוכל להשתתף באליפות העולם בראלי תחת קטגוריית ‘גרופ B’. בניגוד ללנצ’יה סטראטוס, קודמתה של ה-037 שצויידה במנוע V6, ב-037 הותקן מנוע טורי בעל ארבעה צילינדרים. בגרסת הכביש, הסטרדאלה, המנוע בנפח 2 ליטר הפיק 205 כוחות סוס באמצעות מגדש על, והיא האיצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 5.8 שניות בלבד. אנחנו מדברים על שנות ה-80, כן?

המנוע הותקן לאורך, כדי להשאיר מספיק מקום למתלי עצמות העצה הכפולות מאחור, והוא מחובר לזוג הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים בעלת חמישה יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה. גרסת הכביש שקלה 1,170 ק”ג, ולעומתה, גרסת הראלי, שקלה כ-200 ק”ג פחות וצויידה במנוע, שבגרסתו החזקה (Evo 2), הפיק 325 כוחות סוס. תוספת ההספק בגרסת ה-Evo 2 הגיעה באמצעות הגדלת נפח המנוע בכ-100 סמ”ק לנפח כולל של 2,111 סמ”ק והעלאת הגדישה מ-0.6 באר ל-1.0 באר.


2. לנצ’יה בחרה לצייד את המנוע של ה-037 בוולומקס, מגדש העל של לנצ’יה, וזאת לעומת יצרנים אחרים, כגון אודי, שבחרו במגדש טורבו. מספר סיבות היו לבחירה הזו: הסיבה הראשונה היא שלקבוצת פיאט לא היתה טכנולוגיה מספיק מפותחת בתחום מגדשי הטורבו, הסיבה השניה, לטענת לנצ’יה, היא זמינות הכח הטובה יותר באותן שנים של מגדש העל לעומת מגדש הטורבו. הסיבה השלישית היא שמגדש העל הפיק פחות חום בתא המנוע, מה שהקל על הטיפול בסילוקו. כידוע, החלטה זו השתנתה בשנת 1985, עם הצגת הלנצ’יה דלתא S4, שהיתה מציידת גם במגדש טורבו וגם במגדש על.

3. ה-037 מסמלת עבור לנצ’יה את הניצחון של דוד על גוליית, בזכות היותה המכונית האחרונה בעלת הנעת 2X4 שזכתה באליפות העולם בראלי בקטגוריית ‘גרופ B’ בשנת 1983, כאשר גברה על מתחרות בעלות הנעה כפולה ובראשן מחוללת המהפכה אאודי קוואטרו.

97abde08118d95b6f5939021db7d4b9340ebce2097abde08118d95b6f5939021db7d4b9340ebce20Preview
1b2fed55fc477df56d9c103d97e458d34d5070aa1b2fed55fc477df56d9c103d97e458d34d5070aaPreview
לנצ'יה 037לנצ'יה 037Preview
5c52328e4772c8cd6bf158346fd855d3fff72b8b5c52328e4772c8cd6bf158346fd855d3fff72b8bPreview
6cd2fbc254bda1f0df74c5bab744a6454808ee176cd2fbc254bda1f0df74c5bab744a6454808ee17Preview

4. המרכב של ה-037 ייחודי בכך שהוא שילוב של שלדת מונוקוק ושלדת צינורות. על עיצוב המרכב, שעשוי פיברגלאס, חתומה סדנת פינינפארינה. הגוף הגיע מלנצ’יה מונטה-קרלו, אך כיוון שהגג הנמוך שלה לא אפשר מרווח ראש מספק על מנת להרכיב קסדה,  המעצבים החליטו לחתוך את הגג ולהתקין בו שתי “בועות”. על עיצוב שתי הבועות (Double Bubble), חתומה לראשונה סדנת זגאטו האיטלקית, כאשר עיצבה את הפיאט V8 קומפטיציונה בשנת 1952.

5. מחיריה של ה-037, כמו שאר רכבי ההומולוגציה של ‘גרופ B’, טיפסו באופן משמעותי בשנים האחרונות. בחודש יולי 2022 הוצעה 037 למכירה באתר Bring a Trailer. לאחר 64 הצעות שהתקבלו במכירה הפומבית, נעמד המחיר על 445 אלף דולר (מעל ארבעה מיליון שקלים בישראל, כולל מיסים), אך היא לא נמכרה מכיוון שהמחיר לא הגיע למחיר המינימום אותו קבע המוכר.

לנצ'יה לנצ'יה 037
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד