אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על לנצ’יה 037
ראשי » מגזין » חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על לנצ’יה 037
לנצ'יה 037

חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על לנצ’יה 037

לנצ'יה מנסה לחזור לחיים ועל הדרך שולפת מהמוזיאון את ה-037 כדי להזכיר לקהל את הימים הגדולים שלה. בהזדמנות זו, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת על המכונית האייקונית

יובל לוי 01/02/2023 צלם: יצרן

לנצ’יה עורכת בימים אלו מסע התעוררות שיהיה ככל הנראה הנסיון האחרון שלה להישאר בחיים. אחרי שהציגה סמל חדש ותכנית אסטרטגית עד סוף העשור, היא שולפת מהמוזיאון את ה-037 ושולחת אותה לתערוכת רטרומוביל שתיערך בפריז בתחילת חודש פברואר. רגע לפני שהתערוכה תיפתח, הנה חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על ה-037:

1. ה-037 הוצגה בשנת 1982 בתערוכת הרכב של טורינו כמכונית הומולוגציה, ממנה יוצרו 200 יחידות בלבד, על מנת שלנצ’יה תוכל להשתתף באליפות העולם בראלי תחת קטגוריית ‘גרופ B’. בניגוד ללנצ’יה סטראטוס, קודמתה של ה-037 שצויידה במנוע V6, ב-037 הותקן מנוע טורי בעל ארבעה צילינדרים. בגרסת הכביש, הסטרדאלה, המנוע בנפח 2 ליטר הפיק 205 כוחות סוס באמצעות מגדש על, והיא האיצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 5.8 שניות בלבד. אנחנו מדברים על שנות ה-80, כן?

המנוע הותקן לאורך, כדי להשאיר מספיק מקום למתלי עצמות העצה הכפולות מאחור, והוא מחובר לזוג הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים בעלת חמישה יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה. גרסת הכביש שקלה 1,170 ק”ג, ולעומתה, גרסת הראלי, שקלה כ-200 ק”ג פחות וצויידה במנוע, שבגרסתו החזקה (Evo 2), הפיק 325 כוחות סוס. תוספת ההספק בגרסת ה-Evo 2 הגיעה באמצעות הגדלת נפח המנוע בכ-100 סמ”ק לנפח כולל של 2,111 סמ”ק והעלאת הגדישה מ-0.6 באר ל-1.0 באר.


2. לנצ’יה בחרה לצייד את המנוע של ה-037 בוולומקס, מגדש העל של לנצ’יה, וזאת לעומת יצרנים אחרים, כגון אודי, שבחרו במגדש טורבו. מספר סיבות היו לבחירה הזו: הסיבה הראשונה היא שלקבוצת פיאט לא היתה טכנולוגיה מספיק מפותחת בתחום מגדשי הטורבו, הסיבה השניה, לטענת לנצ’יה, היא זמינות הכח הטובה יותר באותן שנים של מגדש העל לעומת מגדש הטורבו. הסיבה השלישית היא שמגדש העל הפיק פחות חום בתא המנוע, מה שהקל על הטיפול בסילוקו. כידוע, החלטה זו השתנתה בשנת 1985, עם הצגת הלנצ’יה דלתא S4, שהיתה מציידת גם במגדש טורבו וגם במגדש על.

3. ה-037 מסמלת עבור לנצ’יה את הניצחון של דוד על גוליית, בזכות היותה המכונית האחרונה בעלת הנעת 2X4 שזכתה באליפות העולם בראלי בקטגוריית ‘גרופ B’ בשנת 1983, כאשר גברה על מתחרות בעלות הנעה כפולה ובראשן מחוללת המהפכה אאודי קוואטרו.

97abde08118d95b6f5939021db7d4b9340ebce2097abde08118d95b6f5939021db7d4b9340ebce20Preview
1b2fed55fc477df56d9c103d97e458d34d5070aa1b2fed55fc477df56d9c103d97e458d34d5070aaPreview
לנצ'יה 037לנצ'יה 037Preview
5c52328e4772c8cd6bf158346fd855d3fff72b8b5c52328e4772c8cd6bf158346fd855d3fff72b8bPreview
6cd2fbc254bda1f0df74c5bab744a6454808ee176cd2fbc254bda1f0df74c5bab744a6454808ee17Preview

4. המרכב של ה-037 ייחודי בכך שהוא שילוב של שלדת מונוקוק ושלדת צינורות. על עיצוב המרכב, שעשוי פיברגלאס, חתומה סדנת פינינפארינה. הגוף הגיע מלנצ’יה מונטה-קרלו, אך כיוון שהגג הנמוך שלה לא אפשר מרווח ראש מספק על מנת להרכיב קסדה,  המעצבים החליטו לחתוך את הגג ולהתקין בו שתי “בועות”. על עיצוב שתי הבועות (Double Bubble), חתומה לראשונה סדנת זגאטו האיטלקית, כאשר עיצבה את הפיאט V8 קומפטיציונה בשנת 1952.

5. מחיריה של ה-037, כמו שאר רכבי ההומולוגציה של ‘גרופ B’, טיפסו באופן משמעותי בשנים האחרונות. בחודש יולי 2022 הוצעה 037 למכירה באתר Bring a Trailer. לאחר 64 הצעות שהתקבלו במכירה הפומבית, נעמד המחיר על 445 אלף דולר (מעל ארבעה מיליון שקלים בישראל, כולל מיסים), אך היא לא נמכרה מכיוון שהמחיר לא הגיע למחיר המינימום אותו קבע המוכר.

לנצ'יה לנצ'יה 037
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד