אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חמישה דברים שאתם חייבים לדעת על הונדה NSX
ראשי » מגזין » חמישה דברים שאתם חייבים לדעת על הונדה NSX
הונדה NSX

חמישה דברים שאתם חייבים לדעת על הונדה NSX

אחרי שניצחה אותה על המסלול, ניסתה הונדה לנצח את פרארי גם בכביש ציבורי עם מכונית ספורט מתקדמת, אבל גם אמינה והגיונית לשימוש יום יומי. אז פלא שה-NSX היא כיום פריט אספנים מבוקש?

יובל לוי 17/08/2023 צלם: יצרן

הונדה NSX נולדה בשלהי שנות ה-80′ כתצוגת תכלית טכנולוגית של הונדה שהחליטה להביא לכביש הציבורי את הידע שהביא אותה לככב במסלולי הפורמולה 1. אחרי שניצחה אותה על המסלול,  NSX נועדה להיות התשובה של הונדה לפרארי 328 ו-348 שנחשבו למכוניות הספורט הנחשקות של התקופה.

פירוש ראשי התיבות NSX הוא New Sportscar eXperimental, והיא בהחלט הייתה מכונית ספורט במלוא מובן המילה: מכונית דו-מושבית בעלת מנוע מרכזי שהתנהגות הכביש , העיצוב , הטכנולוגיה והמשקל הקל שלה הפכו אותה לאחת המכוניות הנחשקות בשנות ה-90′ והצליחו להכות את תעשיית הרכב בתדהמה, כשעד מהרה הוצמד לה התואר “הפרארי של יפן”.

הונדה NSX הוצגה לראשונה בשנת 1989 בתערוכת שיקאגו והחלה להימכר שנה מאוחר יותר, כאשר בשנת 1995 הוצעה גרסת טארגה בעלת גג פתוח. היא הונעה על ידי מנוע שישה צילינדרים בנפח של 3.0 ליטר שכלל טכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה ומצערת אלקטרונית והפיק 276 כ”ס. בשנת 1997 צמח המנוע לנפח 3.2 ליטר והפיק 290 כ”ס. תיבת ההילוכים הייתה ידנית עם חמישה או שישה יחסי העברה, כאשר בדגמים שנשאו את סמל מותג היוקרה אקיורה הייתה גם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה. הייצור הופסק לאחר 15 שנים ארוכות ו-18,685 יחידות שירדו מפס הייצור, הרבה פחות ממה שתכננה ונערכה הונדה כדי לייצר, אבל בדיוק מה שהופך את ה-NSX לנדירה ומבוקשת כיום עוד יותר בקרב האספנים.


כיום ה-NSX, כמו עוד מכוניות יפניות ספורטיביות משנות ה-90, הפכה לפריט אספנים ומחיריה מאמירים משנה לשנה. אתר המכירות הפומביות Bring a Trailer, שמתעד את היסטוריית המחירים בפועל, מלמד כי רוב העסקאות של ה-NSX נעו לאחרונה בין 50,000 דולר ל-150,000 דולר, כתלות במצב הרכב, מה שאומר שעל מנת לייבא אחת כזו לישראל תאלצו להיפרד מכ-500,000 שקלים עד 1,500,000 שקלים כולל מיסים ועלויות שילוח. במידה והסכום נמצא בידכם וגם אם לא, ריכזנו עבורכם חמישה דברים שאתם צריכים לדעת על ה-NSX:

המכונית הראשונה בייצור סדרתי בעלת מרכב העשוי כולו מאלומיניום
על מנת להגיע למשקל קל יחסית, מהנדסי הונדה בחרו במרכב העשוי כולו מאלומיניום. המרכב הביא למשקל כולל של 1,370 ק”ג, שהופחת בגרסת ה-NSX-R קלת המשקל ונטולת האבזור ל-1,230 ק”ג בלבד. בתחילת שנות ה-90 מרכב אלומיניום לא היה דבר שכיח כיוון שטכנולוגיית הייצור הייתה יקרה להפליא, מה שהכתיר את ה-NSX כמכונית הראשונה בייצור סדרתי בעלת מרכב העשוי כולו מאלומיניום.


 

 

לטובת פיתוח וכיול המתלים שלה נעזרו בשלושה נהגי מרוץ שנהגו בשלושה מסלולים שונים
על מנת למצוא את האיזון האופטימאלי בין נוחות להתנהגות, מהנדסי הונדה נעזרו באיירטון סנה, אלוף העולם בפורמולה 1 בשנת 1988, בבובי רהאל, זוכה אינדיאנפוליס 500, ובסטורו נקג’ימה, נהג הפורמולה 1 היפני הראשון. שלושת הנהגים בחנו את ה-NSX בשלושה מסלולים שונים: בסוזוקה ובטוצ’יגי שביפן ובנורבורגרינג שבגרמניה.

העיצוב שלה שאב השראה מסדנת העיצוב פינינפארינה האיטלקית
הונדה NSX מבוססת על מכונית קונספט בעלת מנוע מרכזי בשם HP-X, שעוצבה בשנת 1984 על ידי סדנת פינינפארינה, ומכאן שמה: Honda Pininfarina eXperimental. בסופו של דבר, על העיצוב הסופי של ה-NSX היה אחראי צוות שהובילו המעצב הראשי של הונדה, מסהיטו נקאנו, והמהנדס הראשי, שיג’רו אוהארה, שבהמשך היה אחראי על פרוייקט ה-S2000 המצליחה.


לטענת הונדה ההשראה לעיצוב החופה הגיעה ממטוס ה-F16
החופה של ה-NSX מספקת ראות מצויינת של קרוב ל-360 מעלות, דבר שנחשב חריג בעולם מכוניות הספורט באותן שנים. לטענת הונדה, ההשראה לכך נלקחה מחופת מטוס ה-F16. בנוסף, מיקום החופה בחזית ייצר זנב ארוך יחסית, שתורם לטענתם לציבות הכיוונית. 

ה-NSX היוותה מקור השראה למקלארן F1
גורדון מוראי, מי שהיה אחראי על עיצוב ותכנון המקלארן F1, נהג ב-NSX במהלך שלבי הפיתוח שלה ומצא בה את התכונות שהוא חיפש עבור מכונית המקלארן F1: מכונית ספורט שניתן לנהוג בה בעיר אך גם ניתן לגמוע איתה מרחקים ארוכים. מכונית אמינה שניתן לסמוך עליה, שכוללת מזגן, עם דוושות במיקום נוח לשימוש ו בעלת דשבורד נמוך המאפשר ראות טובה. ולבסוף גם מכונית בעלת גג שאינו פוגע בראש בכל פעם שעולים על פס האטה. את המאפיינים האלו הוא מצא ב-NSX ולא במכוניות קיצוניות ומהירות ממנה בהרבה כגון הפורשה 959, בוגאטי EB110, פרארי F40 ויגואר XJ220.

NSX אקיורה NSX הונדה הונדה NSX
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד