אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חיי טנדר: רכבת אווירית (חלק 2)
ראשי » פרויקטים » חיי טנדר: רכבת אווירית (חלק 2)

חיי טנדר: רכבת אווירית (חלק 2)

כל יומיים נוחתת חבילה בדואר שנותנת לאיפון הישן ולבעליו זריקת עידוד

אריאל אלסיבוני 01/03/2016

בחיי שלא האמנתי שזה יקרה, לא האמנתי שאני אתאהב בטנדר. “כל אחד צריך טנדר” אמר לי גילי כבר לפני שנים, אבל רק עכשיו אני מבין את זה. לדברים טובים, מתרגלים מהר. והטנדר הזה טוב אלי. הוא אמין, הוא יעיל, הוא לא דורש שום תשומת לב. הוא נמצא שם, מחכה לרגע שאעיר אותו ותמיד מגיב אחרי רמיזה קלה של המפתח.
אני לא לוקח את זה כמובן מאליו. אוטו בן 23 עם יותר מ-300,000 ק”מ לא אמור להתנהג ככה. בצייתנות מופתית. מקרר בחום, מחמם בקור, סופג התעללות מדי פעם וממשיך לדחוף.

איפוס
המטרה הראשונה שלי עם הטנדר הזה זה להחזיר אותו למצב ראשוני. לאחות את השברים והקרעים הפיזיים שצבר במהלך חייו. וזה כולל כמות ריג’קטים מכובדת מאוד. בהתחלה העלתי את כל הצרכים והחלקים על הכתב והרמתי טלפון למחסן החלפים של היבואן.
מתוך כ-20 פריטים שרציתי שניים היו במלאי, והמחיר, אוי המחיר, הצצתי מחלון חדר העבודה אל החניה. לא. אין שם אלפא 33 סטראדלה ולא בוגאטי T35. בסה”כ טנדר ישן ועייף. עלות רשימת החלקים אותה רציתי – לו היתה זמינה בארץ – היתה מתקרבת למחיר הטנדר כולו.

איסוזו איפון

 


אז שמתי נפשי בכפי ובכפות ידי הדואר והמכס הישראלי והתחלתי להקיש מקטים באיביי. האיפון מסתבר נפוץ ברחבי הגלובוס בצורה מטרידה. מאוסטרליה (שם שווק כהולדן) ועד לארה”ב (שם שווק כשברולט LUV) מלאה האדמה איפונים וחלפים לרוב. וככה החלה רכבת החלפים לזרום לארץ. במה שהיו עולות לי כאן שתי מראות חדשות הבאתי רשימת חלפים ארוכה – כזו שעתידה להחזיר לאיפון את הסומק ללחיים.

 

שלמות, פרטים וכו’
בגדול אני איש של תאי נוסעים. הרבה יותר חשוב לי איך רכב מרגיש כשאני יושב בתוכו מאשר איך הוא נראה מבחוץ. עוד דרך לתאר את זה – אני נשוי. למי שלא נחשף עדיין לז’אנר, זה אומר שלא מעניין אותי יותר מדי מה חושבת הסביבה על האוטו שלי. כך שמה שרציתי קודם כל זה לסדר את תא הנוסעים. ובתא הנוסעים היו המון חלקים שבורים, דהויים, עצובים.

הדבר הראשון שהחלפתי היו המראות. אלו אומנם נמצאות מחוץ לתא הנוסעים אבל הכרחיות לנהיגה. המראות הישנות כבר היו כל כך עייפות שהחל במהירות 30 קמ”ש הרוח היתה מכניעה אותן וגורמת להן לרכון אל האספלט:

חיי טנדר פרק 2
אלתורים של שני עשורים – לפח

 

חיי טנדר פרק 2-2
פתיחת הכיסוי קלה למדי

 

חיי טנדר פרק 2-4
הכול קל בטנדר – שני ברגים והמראה בחוץ

 

חיי טנדר פרק 2-6
התושבת החדשה

 

חיי טנדר פרק 2-7
שני ברגים חוזרים למקומם

 

חיי טנדר פרק 2-8
עכשיו אפשר לראות מה קורה מאחור

 

לאחר מכן טיפלתי בתפס סוכך השמש:

חיי טנדר פרק 2-11
התפס השבור יוצא

 

חיי טנדר פרק 2-12
מישהו הזמין תפסים חדשים בצבע לא תואם…

 

חיי טנדר פרק 2-13
ושבו סוככים למקומם

 

ידיות פתיחת הדלת היו גם הן חסרות ושבורות:

חיי טנדר פרק 2-17
שוב – הכול מאוד פשוט, בורג או שניים החלק הישן בחוץ

 

חיי טנדר פרק 2-18
עוד רגע…

 

חיי טנדר פרק 2-19
והחדש בפנים

 

פתחי המיזוג היו שבורים כולם:

חיי טנדר פרק 2-21
מאוד מציק בעין, כל פתחי המיזוג היו שבורים

 

חיי טנדר פרק 2-22
קצת שכנוע על התפסים מלמעלה ומלמטה וזה בחוץ

 

חיי טנדר פרק 2-23
דחיפה החלטית

 

חיי טנדר פרק 2-24
כמו חדש

 

גומיות תא המנוע היו עייפות והוא קפץ לי מול העיניים ללא הפסק במהלך נסיעה:

חיי טנדר פרק 2-26
עם קיט הגומיות הגיע גם התפס הזה, שבמקרה היה שבור

 

חיי טנדר פרק 2-27
גומיה מוברגת החוצה

 

חיי טנדר פרק 2-28
יבש וסדוק מול חדש וחיוני

 

חיי טנדר פרק 2-29
גם הגומיות בצידי מכסה המנוע

 

חיי טנדר פרק 2-30
הוחלפו בחדשות

 

ואחרון חביב לבינתיים – מנוע מיכל ניקוי השמשות היה רקוב לגמרי:

חיי טנדר פרק 2-32
גולת הכותרת של האיפון שלי – מכסה מיכל מתזים של קונפיטורת 778

 

חיי טנדר פרק 2-33
כמו כל דבר באיפון גם מיכל המים הזה יושב על שני ברגים

 

חיי טנדר פרק 2-34
המיכל החליפי קצת קטן יותר אבל לפחות הוא עובד ואין לו פקק של צנצנת ריבה

 

חיי טנדר פרק 2-35
עכשיו יש גם מתזים

 

קשה להסביר כמה הדברים הקטנים האלו שדרגו את תא הנוסעים של הטנדר הישן. מעבר לאלו ביצעתי נקיון מאסיבי מאוד לפנים הרכב. פירקתי את המושב, הורדתי את חלקי הפלסטיק ההיקפיים וקרצפתי אותו. חלקי פלסטיק דהויים טופלו עד להברקה. כעת תא הנוסעים הזה נעים מאוד. שלא תבין אותי לא נכון, זה עדיין טנדר ספרטני בלי חלונות חשמליים אבל הוא מרגיש כעת ראוי לבני אנוש. וגרם לי להתאהב עוד יותר באיפון הזה.

סיכום ביניים
החלקים ממשיכים להגיע והטנדר מתחיל להיות נעים ונוח. הוא מרגיש כמו מכונית לכל דבר. אחרי שיגיעו שאר החלקים הקטנים תתחיל העבודה האמיתית. להפוך את הטנדר הזה למה שהוא צריך להיות. וכאן העולם מציע אין סוף אופציות. הנמכות, הגבהות, שיפורי מנוע, החלפת מנוע, דיפרנציאל מוגבל החלקה – אין סוף של אפשרויות ככל שיתפרע הדמיון. אני עדיין לא סגור בדיוק על המטרה הסופית אבל יש לי הרגשה שהדרך לשם הולכת להיות מעניינת.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד