אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות
ראשי » חדשות » חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות
מורגן

חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות

מורגן חברה לפינינפארינה כדי להציג מכונית פתוחה בסגנון דגמי הברקטה של שנות ה-30, בלי גג ושמשה קדמית אבל עם מסגרת עץ ייחודית בעבודת יד

אופיר דואק 18/05/2024 צלם: יצרן

פסטיבל המהירות בגודווד שיערך תחילת חודש יולי הוא מהאירועים החביבים על יצרניות הבוטיק הבריטיות להציג בהן דגמים מיוחדים ומהדורות מוגבלות ונחשקות. מורגן, שלה מעמד בפני עצמו מבין יצרניות הבוטיק בפרט, ובתעשיית הרכב בכלל תנצל את הפסטיבל השנה כדי לערוך בכורה ציבורית רשמית למכונית רודסטר-רטרו חדשה ואקסלוסיבית אותה יצרה בשיתוף סדנת פינינפארינה.

הדגם החדש נקרא Midsummer והוא שואב את ההשראה לשמו מגבעה ממנה נשקף הבית ההיסטורי בו נוסדה מורגן. לצד זאת מוסיפים במורגן כי “אמצע הקיץ” הוא התקופה האידאלית ליהנות מתצורת המרכב הספציפית של המכונית המכונה  Barchetta – ההגדרה האיטלקית למכונית פתוחה לחלוטין ונטולת גג מתקפל או הגנה כלשהי ממזג האוויר.

בהתאם להגדרה הזו עיצוב בפינינפארינה מכונית נטולת גג ושמשה קדמית כשרק מסיט רוח מינימליסטי אחראי לספק הגנה תאורטית בלבד לנהג. הפרויקט המשותף עם מורגן מחזיר את פינינפארינה בפועל להיות לא רק סדנת עיצוב אלא גם סדנה לבניית מרכבים כפי שהייתה בראשית המאה הקודמת. כך שמעבר לתצורה השונה מדגמי הרודסטר המקובלים של מורגן, העניקו בסדנת פינינפארינה למידסאמר מראה ייחודי בהשראת המרכבים שבנו בסדנה בשנות ה-30 וה-40 על בסיס דגמי אלפא רומיאו, לנצ’יה, איזוטה פרנשיני, רולס רויס ועוד.


 

הבסיס למידסאמר הוא פלטפורמת CX החדשה והמודרנית של מורגן, אשר עליה מבוססים דגמי הפלוס 4 ופלוס 6 שמהווים את עיקר ההיצע של החברה כיום, כשהיא שומרת על מסגרת העץ המסורתית של דגמי מורגן מימים ימימה. בניגוד לדגמי מורגן אחרים, מסגרת העץ של המידסאמר בולטת כלפי חוץ ולמעשה עוטפת את חלקו העליון של תא הנוסעים. המסגרת עשויה ממאות לוחות של עץ טיק בעובי מרבי של 0.6 מ”מ שחוברו זה לזה, מה שאמור לספק קשיחות מבנית גבוהה. יתר המרכב, כמו גם השלדה, עשוי אלומיניום.

הפרשנות העיצובית של פינינפארינה למורגן באה לידי ביטוי בהדגשת הכנפיים המפוסלות כחלק נפרד מהגוף יחד עם יחידות התאורה העגולות הבולטות מתוך הכתפיים והנמשכות אל תוך חלקן הקדמי. לצד זאת ישנם אלמנטים קלאסיים כמו הדלתות נטולות החלונות הנפתחות לפנים או צמד המכסים של תא המנוע הנפתחים בנפרד וחרירי האיוורור ומעל ומצידי תא המנוע. חישוקים מלאים בוהקים בקוטר 19 אינץ’ נראים נפלא ואחראים על הטאץ’ המודרני במקום חישוקים בעלי חישורים המאפיינים מורגן קלאסיות. תא הנוסעים הוא שילוב של מינימליזם של מתגים ורכיבים על פאנל האלומיניום הנמתח לרוחב הקוקפיט, בשילוב קונסולה מרכזית עשויה עץ ושפע של עור איכותי המדפן כל פינה כשרק גלגל ההגה המודרני מידי נראה לא קשור לחגיגה כשהגה עץ היה בחירה מתבקשת.

יחידת ההנעה של המידסאמר זהה לזו של ה-Plus Six עליה היא מתבססת. זה אומר מנוע  שישה צילינדרים בטור שהגיע מב.מ.וו יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוצרת ZF. המנוע המוגדש מספק 335 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט מרבי של 51 קג”מ. אלו אמורים להספיק עבור המכונית שאמורה לשקול מעט פחות מטון כדי להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של למעלה מ-250 קמ”ש.

מורגן ופינינפארינה ייצרו רק 50 יחידות של המידסאמר בעבודת יד שתדרוש למעלה מ-250 שעות עבודה רק עבור משטחי הגוף מאלומיניום. מחירה של מורגן מידסאמר כמור להתחיל ב-150 אלף דולר, כאשר כל אחד מהרוכשים יזכה לאפשרות לבצע התאמה אישית של המכונית. כל 50 היחידות אגב, נמכרו מראש ללקוחות קיימים ומועדפים של מורגן, כך שלא באמת היה לכם סיכוי.

Morgan MIDSUMMER 01Morgan MIDSUMMER 01Preview
Morgan MIDSUMMER 05Morgan MIDSUMMER 05Preview
Morgan MIDSUMMER 07Morgan MIDSUMMER 07Preview
Morgan MIDSUMMER 06Morgan MIDSUMMER 06Preview
Morgan MIDSUMMER 16Morgan MIDSUMMER 16Preview
Morgan MIDSUMMER 03Morgan MIDSUMMER 03Preview
Morgan MIDSUMMER 04Morgan MIDSUMMER 04Preview
Morgan MIDSUMMER 02Morgan MIDSUMMER 02Preview
Morgan MIDSUMMER 14Morgan MIDSUMMER 14Preview
מורגןמורגןPreview
Morgan MIDSUMMER 13Morgan MIDSUMMER 13Preview
Morgan MIDSUMMER 11Morgan MIDSUMMER 11Preview
Morgan MIDSUMMER 09Morgan MIDSUMMER 09Preview
Morgan MIDSUMMER 10Morgan MIDSUMMER 10Preview

Midsummer ברקטה מורגן מורגן מידסאמר פינינפארינה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד