אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זמן המימן: האם אופנוע המימן של קאוואסאקי מתקרב לייצור?
ראשי » דו-גלגלי » זמן המימן: האם אופנוע המימן של קאוואסאקי מתקרב לייצור?
קאוואסאקי H2

זמן המימן: האם אופנוע המימן של קאוואסאקי מתקרב לייצור?

קאוואסאקי ממשיכה להתקדם בפיתוח אופנוע המימן שלה ומציגה אב-טיפוס נוסע על בסיס ה-H2 SX. עם זאת, לא צפוי יצור סדרתי של אופנוע מימן לפני סוף העשור

אופיר דואק 25/07/2024 צלם: יצרן

תקינת יורו 6 שאמורה להיכנס לתוקפן עד סוף העשור מאלצות את יצרניות האופנועים לפתח ולבחון טכנולוגיות הנעה חדשות כדי להמשיך ולמכור. אופנועים חשמלים כבר נמצאים איתנו, למרות שלא ממש זוכים לפופולאריות גבוהה, אבל לא כולם מחפשים את הפתרון הפשוט לכאורה של לדחוף סוללה גדולה מתחת למושב הרוכב.

קאוואסאקי הציגה לפני כשנתיים בתערוכת מילאנו את החזון הירוק שלה עם מספר דיגמי קונספט, בהם אופנוע היברידי שכבר הגיע לייצור סדרתי השנה וכיוון נועז יותר של אופנוע מונע במימן. לדעת רבים העתיד של התחבורה האישית על ארבע או שני גלגלים לא טמון בהנעה חשמלית מבוססת סוללה אלא בהתבססות על הגז הנפוץ, בין אם היותו כתחליף לדלק או כבסיס להנעת תא דלק חשמלי.

השבוע קאוואסאקי עשתה צעד נוסף אל עבר היעד של אופנוע מונע מימן כאשר חשפה אב-טיפוס חדש שגם נוסע. מדובר בקאוואסאקי H2 SX שמנועו המוגדש עבר הסבה לשימוש במימן כחומר הבעירה. מערכת הזנת הדלק שונתה וכוללת הזרקה ישירה של המימן אל הצילינדרים, במיכלי המימן ממוקמים בין קורות השלדה עם פתח תדלוק בנמצא באחורי האופנוע.


לדברי קאוואסאקי הבחירה לפתח מנוע בעירה פנימית המוזן במימן מאפשר לשמור על אופי וצליל של אופנוע רגיל, כאשר מצד שני פליטת המזהמים נקיה יותר והיא בעיקרה מים ללא בעיות הטווח והמשקל של אופנועים חשמליים. פיתוח האופנוע הוא חלק כחלק ממיזם HySE שבו מעורבת קאוואסאקי לפיתוח כלי תחבורה המונעים באמצעות מימן, כמו גם פיתוח התשתיות הנלוות להפקת, הובלת, אכסון ותדלוק במימן. אופנוע המימן של קאוואסאקי ערך תצוגה פומבית ברכיבה במרוץ 8 השעות של סוזוקה שנערך בסוף השבוע.

קאוואסאקי גם החלה בשנה שעברה לשתף פעולה עם טויוטה, שהיא מחלוצות השימוש במימן בתעשיית הרכב במנועי תא דלק, ויצרנית החלפים היפנית דנסו. שיתוף הפעולה הוא בהסבת מנוע ה-H2 לשימוש במימן, כאשר המטרה העיקרית היא ליישם את הטכנולוגיה גם בדגמי טויוטה העתידיים. בנוסף ובמקביל פועלת חטיבת התעשיה הכבדה של קונצרן קאוואסאקי כדי ליצור תקן טכנולוגי אחיד בו יעשו שימוש בכלים הדו-גלגליים גם הונדה, סוזוקי וימאהה.
למרות ההתקדמות המרשימה בפיתוח, לדברי אנשי קאוואסאקי הגעתו לייצור סדרתי של אופנוע מונע מימן לא תעשה לפני סוף העשור, כאשר התחלת הייצור תלויה מאד בפריסת התשתיות המתאימות לתדלוק במימן.

אופנוע מימן מימן נינג'ה H2 קאוואסאקי קאוואסאקי H2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד