אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זמן המימן: האם אופנוע המימן של קאוואסאקי מתקרב לייצור?
ראשי » דו-גלגלי » זמן המימן: האם אופנוע המימן של קאוואסאקי מתקרב לייצור?
קאוואסאקי H2

זמן המימן: האם אופנוע המימן של קאוואסאקי מתקרב לייצור?

קאוואסאקי ממשיכה להתקדם בפיתוח אופנוע המימן שלה ומציגה אב-טיפוס נוסע על בסיס ה-H2 SX. עם זאת, לא צפוי יצור סדרתי של אופנוע מימן לפני סוף העשור

אופיר דואק 25/07/2024 צלם: יצרן

תקינת יורו 6 שאמורה להיכנס לתוקפן עד סוף העשור מאלצות את יצרניות האופנועים לפתח ולבחון טכנולוגיות הנעה חדשות כדי להמשיך ולמכור. אופנועים חשמלים כבר נמצאים איתנו, למרות שלא ממש זוכים לפופולאריות גבוהה, אבל לא כולם מחפשים את הפתרון הפשוט לכאורה של לדחוף סוללה גדולה מתחת למושב הרוכב.

קאוואסאקי הציגה לפני כשנתיים בתערוכת מילאנו את החזון הירוק שלה עם מספר דיגמי קונספט, בהם אופנוע היברידי שכבר הגיע לייצור סדרתי השנה וכיוון נועז יותר של אופנוע מונע במימן. לדעת רבים העתיד של התחבורה האישית על ארבע או שני גלגלים לא טמון בהנעה חשמלית מבוססת סוללה אלא בהתבססות על הגז הנפוץ, בין אם היותו כתחליף לדלק או כבסיס להנעת תא דלק חשמלי.

השבוע קאוואסאקי עשתה צעד נוסף אל עבר היעד של אופנוע מונע מימן כאשר חשפה אב-טיפוס חדש שגם נוסע. מדובר בקאוואסאקי H2 SX שמנועו המוגדש עבר הסבה לשימוש במימן כחומר הבעירה. מערכת הזנת הדלק שונתה וכוללת הזרקה ישירה של המימן אל הצילינדרים, במיכלי המימן ממוקמים בין קורות השלדה עם פתח תדלוק בנמצא באחורי האופנוע.


לדברי קאוואסאקי הבחירה לפתח מנוע בעירה פנימית המוזן במימן מאפשר לשמור על אופי וצליל של אופנוע רגיל, כאשר מצד שני פליטת המזהמים נקיה יותר והיא בעיקרה מים ללא בעיות הטווח והמשקל של אופנועים חשמליים. פיתוח האופנוע הוא חלק כחלק ממיזם HySE שבו מעורבת קאוואסאקי לפיתוח כלי תחבורה המונעים באמצעות מימן, כמו גם פיתוח התשתיות הנלוות להפקת, הובלת, אכסון ותדלוק במימן. אופנוע המימן של קאוואסאקי ערך תצוגה פומבית ברכיבה במרוץ 8 השעות של סוזוקה שנערך בסוף השבוע.

קאוואסאקי גם החלה בשנה שעברה לשתף פעולה עם טויוטה, שהיא מחלוצות השימוש במימן בתעשיית הרכב במנועי תא דלק, ויצרנית החלפים היפנית דנסו. שיתוף הפעולה הוא בהסבת מנוע ה-H2 לשימוש במימן, כאשר המטרה העיקרית היא ליישם את הטכנולוגיה גם בדגמי טויוטה העתידיים. בנוסף ובמקביל פועלת חטיבת התעשיה הכבדה של קונצרן קאוואסאקי כדי ליצור תקן טכנולוגי אחיד בו יעשו שימוש בכלים הדו-גלגליים גם הונדה, סוזוקי וימאהה.
למרות ההתקדמות המרשימה בפיתוח, לדברי אנשי קאוואסאקי הגעתו לייצור סדרתי של אופנוע מונע מימן לא תעשה לפני סוף העשור, כאשר התחלת הייצור תלויה מאד בפריסת התשתיות המתאימות לתדלוק במימן.

אופנוע מימן מימן נינג'ה H2 קאוואסאקי קאוואסאקי H2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד