אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זו לא לנצ’יה, זו יונדאי
ראשי » חדשות » זו לא לנצ’יה, זו יונדאי
ואנדרבל S

זו לא לנצ’יה, זו יונדאי

סדנת ואנוול מציגה קומפקטית חשמלית וספורטיבית ששואבת השראה עיצובית מהאינטגרלה, אבל בכלל מתבססת על יונדאי איוניק 5

אופיר דואק 04/02/2025 צלם: יצרן

בזמן שלנצ’יה מנסה לחזור לחיים ומעריצי המותג מפנטזים על גלגול מחדש למכוניות הראלי האגדיות של החברה, לא מעט סדנאות מראות כיצד צריך להיראות קאמבק ראוי של המותג האהוב.
קימרה עשתה זאת עם ה-037 האקזוטית, סדנת סקודריה גראסי יצרה S4 סטרדאלה מודרנית ואילו GCK  מוטורספורט בנתה אינטגרלה חשמלית למרוצי ראלי עם קשר לא קטן למקור.

כעת סדנה נוספת משתמשת במכוניות הראלי של לנצ’יה כמקור השראה. מדובר בסדנת ואנוול (Vanwall) הבריטית שלה היסטוריה ארוכה במרוצים ואפילו תואר אליפות היצרנים הראשונה בפורמולה 1 בו זכתה בשנת 1958. בסדנה החליטו לצעוד עם הזמן וליצור מכונית קומפקטית ספורטיבית בעלת הנעה חשמלית, עם עיצוב בהשראת לנצ’יה דלתא אינטגרלה –  אם כי בפרשנות מודרנית.

המכונית הנקראת Vandervell על שמו של מייסד הסדנה מתהדרת בעיצוב שהוא הומאז’ לאיטגרלה בקווים מודרניים, מצורת החרטום הרבועה בעלת ארבעת פנסי החזית, ניפוח הכנפיים הבולטים מלפנים ומאחור והקורה האחורית העבה המשולבת בכונס אוויר (המזכיר דווקא את הדלתא S4). אל המראה הקרבי והדחוס משלימים כונסי אוויר מוגדלים ומסיטי רוח מלפנים ומאחור וחשיוקי ענק מוזהבים בקוטר 22 אינץ’.


המרכב עצמו עשוי כולו מסיבי פחמן והוא מסתיר את העובדה שמתחת למעטפת הנאה מסתתרת מכונית די מוכרת: יונדאי איוניק 5. במבט שני, אפשר לראות את קווי הדמיון לעיצוב הזוויתי של הקוראנית. בסדנה הבריטית לא הסתפקו רק בשינויי עיצוב, והם טוענים גם לכיול שונה וספורטיבי יותר למערכת המתלים עם שימוש ברכיבים משודרגים, אם כי המפרט המלא טרם נחשף.השימוש במרכב מסיבי פחמן ועוד רכיבים מחומרים קלים אמור להוריד את משקל המכונית אלך מתחת לרף השני טון של דגמי האיוניק 5 הרגילים. בנוסף תא הנוסעים אמור להציע מראה משודרג, ספורטיבי ומהודר יותר מאשר בדגמים המקוריים.

ואנוול תציע את הונדרבל בשתי גרסאות הנעה, שתיהן עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ונתונים כמעט זהים לאלו של דגמי האיוניק 5. לגרסה הרגילה המכונה ואנדרבל S ישנו הספק משולב של 325 כ”ס המספיקים כדי לזנק ל-100 קמ”ש ב-4.9 שניות עם מהירות מרבית המוגבלת ל-185 קמ”ש וטווח נסיעה המוצהר של 450 ק”מ. לגרסה השניה הנקראת ואנדרבל S פלוס המקביל לאיוניק 5N הספק משולב של 650 כ”ס המאיצים אותה ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות עם מהירות מרבית מוגבלת ל-265 קמ”ש וטווח נסיעה של 420 ק”מ.

ואוול מתכננת לייצר רק 500 יחידות מהקומפקטית החשמלית שלהם. תג המחיר העדכני טרם פורסם, אך כאשר נחשפה המכונית כאבטיפוס לפני שנתיים דובר על מחיר שיעמוד על 128 אלף פאונד. כעת לאחר הדחיה בכניסה לייצור צפוי המחיר להיות גבוה עוד יותר, וזה לפני תוספות והתאמות אישיות. מצד שני בסכום הזה אתם יכולים לקנות אינטגרלה מקורית במצב טוב ועדין ישאר לכם עודף לאיוניק 5 חדשה.

Vanwall ואנדרבל ואנדרבל S ואנוול ואנוול ואנדרבל יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5N
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד