אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זו לא המהירות: מה באמת עומד מאחורי מספר ההרוגים הגבוה על כבישי ישראל
ראשי » חדשות » זו לא המהירות: מה באמת עומד מאחורי מספר ההרוגים הגבוה על כבישי ישראל

זו לא המהירות: מה באמת עומד מאחורי מספר ההרוגים הגבוה על כבישי ישראל

מנתונים שהוצגו בפני וועדת הכלכלה של הכנסת עולים נתונים עגומים למדי לגבי כמות ההרוגים במגזר הערבי, התנהגות הולכי רגל במגזר החרדי וכמות ההרוגים מרכב כבד. יו"ר הועדה, ח"כ כבל: "כל שלבי החינוך התעבורתי חייבים לעבור טלטלה"

אריאל אלסיבוני 15/03/2016

זול לא המהירות – זה החינוך.

בשימוע בנושא הקטל בדרכים שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת, הציג ח”כ אוסאמה סעידי דו”ח שהוזמן על ידו ובו נתונים מדאיגים למדי לגבי מעורבות בתאונות דרכים של אזרחי המגזר הערבי. עוד נתונים הראו התנהגות מדאיגה של הולכי רגל חרדים ואת הסכנה האדירה שגלומה בתוך עולם הרכב הכבד.

בין שלושת הנושאים הללו – מחבר עניין אחד. חינוכי. מגזרים הערבי וגם החרדי התודעה לנושא הזהירות בדרכים נמוכה. גם נושא הרכב הכבד הוא חינוכי – למרות הקפיצה האדירה שחווה עולם הרכב נושא לימוד הנהיגה אצלנו עדיין ארכאי ומנותק וזה משפיע גם על רכב פרטי וגם על רכב כבד. התוצאות של חוסר ידע אצל נהג מקצועי של רכב כבד מסוכנות הרבה יותר מכאלו של נהג רכב פרטי.

בין השאר הדו”ח שהציג ח”כ סעידי קובע שכ-30 אחוזים מההרוגים בתאונות דרכים במדינת ישראל, מגיעים מהמגזר הערבי למרות שהוא מהווה רק 20 אחוזים מסך האוכלוסיה בישראל. חלקם של ערביי ישראל מאוכלוסית הנהגים עומד על 16 אחוזים בלבד.


accidents-2

עוד נתון שמציין את הבעיה במגזר הוא נתון ההרוגים בין הגילאים 0-4 שנים. מסתבר שכמות ההרוגים של אלו במגזר גבוה פי עשרה משיעורם היחסי באוכלוסיה. ח”כ סעידי ציין שבשנת 2008 בוצע מהלך הסברתי מקיף בקרב האוכלוסיות הרלוונטית – מהלך שהוריד את מספר הנפגעים בתאונות חצר כאלו לאפס. ההסברה הפסיקה, ההרוגים חזרו.

עוד סימן לכך שחינוך הוא המפתח להורדת מספרי ההרוגים בתאונות הדרכים הוא כמות הולכי הרגל ההרוגים במגזר החרדי. מסתבר שאצל החרדים אין שיעורי זהירות בדרכים כלל כי אלו חלק מלימודי ליב”ה שאינם נלמדים במוסדות החרדים.

ונתון מעניין אחרון מהוועדה – למרות שכלי רכב כבדים מהווים רק 5 אחוזים מכלי הרכב בישראל, 96 הרוגים בשנה החולפת נפגעו בתאונה בה היה מעורב רכב כבד. והנה אוכלוסיה קלה יחסית לטיפול בה המדינה יכולה להתמקד ולהוריד בכ-30 אחוז את כמות ההרוגים השנתית. במקום לרדוף אחרי ואחריך עם אקדחי לייזר.

accidents-3

הרוגים ועדת הכלכלה תאונות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד