שבעה מיליון ו-260 אלף דולר שולמו במכירה הפומבית של בונהאם בלוס אנג׳לס עבור פיג’ו L45, המכונית שאתה רואה בתמונות. אתה לא טועה, 7.26 מיליון דולר. עבור פיג’ו.
אגב, שמה המלא של המכונית הוא פיג׳ו L45 גראנד-פרי דו-מושבי (כן כולל המילים דו-מושבי) והיא מבציר 1914. צעירה.
אז מה כל כך במיוחד בה שמישהו שילם סכום כזה? כרגיל במקרים שכאלה מדובר במכונית (נוספת) שמספרת את הסיפור של תחילת תעשיית הרכב בעולם. העובדה שהיא כבר בת 103 אבל עדיין מתהדרת במצב מכאני וחיצוני מושלם רק מוסיפה.

הפיג’ו הזו מגיעה אלינו מעידן אחר, עידן שבו היצרניות הצרפתיות ‘נתנו עבודה’ על מסלולי המירוץ, וה-L45 של פיג’ו סייעה לבסס את הדומיננטיות שלהן בתחילת המאה הקודמת.

הדגם הספציפי הזה נחשב במשך רוב שנות קיומו בתור הרכב שאיתו ניצח דריו רסטה את האינדיאנפוליס 500 של 1916. בדיעבד הסתבר שמי שנהג בו היה ראלף מלפורד, אשר סיים במקום השלישי של אותו מרוץ.

במירוץ האינדיאנפוליס של 1916 ה-L45 הזו השתתפה עם מנוע 3.0 ליטר. אבל זמן קצר אחרי זה הוחלף המנוע לאחד חדש בנפח 4.5 ליטר עם 4 צילינדרים, 2 קאמשפטים ו-4 שסתומים לצילינדר. המנוע החדש הפיק 112 כ״ס ב-2,800 סל״ד – הספק מכובד למכונית מתחילת המאה הקודמת.

העובדה שמדובר בשלדה מס’ 1 ומנוע מס’ 1 רק מוסיפה לערכה האספני, וראיה לכך ניתן לראות במחיר הסופי ששולם עבורה, שהפך אותה (ככל הנראה) לפיג’ו היקרה ביותר בכל הזמנים.