אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
וויה פרי במבחן דרכים: יוקרה וחצי
ראשי » מבחני דרכים » וויה פרי במבחן דרכים: יוקרה וחצי
וויה פרי

וויה פרי במבחן דרכים: יוקרה וחצי

וויה פרי נוחתת כאן עם מפרט עשיר, מבקשת להדגים איך מרגיש קרוסאובר פרימיום סיני שמכוון בלי רגשי נחיתות מול מותגי היוקרה המערביים והמוכרים

אופיר דואק 19/09/2023 צלם: אופיר דואק

המהפכה התעשייתית שמתחוללת בסין בשני העשורים האחרונים הביאה את המכונית לכל פועל, פשוטו כמשמעו. לצד זאת נוצרה שכבה ענקית של מתעשרים חדשים באוכלוסייה שמן הסתם לא ירצו להיראות במכונית עממית. יצרניות הרכב הסיניות זיהו מהר את ההזדמנות ויצרו שלל מותגי יוקרה משלהם. אלא שכחלק ממגמת ההתפשטות של תעשיית הרכב הסינית מותגי היוקרה הללו מכוונים גם למערב, וזה כבר נהיה מעניין.

בסופו של דבר מותגי יוקרה המובילים בעולם, לא רק בתעשיית הרכב, בנו את עצמם על ידי יצירת מסורת. מסורת דורשת זמן והסינים מעדיפים לרוץ קדימה. אחד ממותגי היוקרה הסיניים שמנסה לדלג קדימה הוא וויה השייך ליצרנית הרכב דונגפנג שהיא קבוצתה רכב השלישית בגודלה בסין. אז איך קופצים קדימה? פשוט משתמשים בכל טכנולוגיה זמינה, מוסיפים יחידת הנעה חזקה, המון אבזור במחיר נמוך משמעותית מהמתחרות המערביות.

וויה שהחלה את פעילותה בישראל לפי מספר חודשים היא מחלוצות מותגי היוקרה הסיניים בישראל. בשלב ראשון מכוונת וויה לבסס את עצמה עם קרוסאובר גדול בשם פרי (חופשי בלעז) נראה שהשם די הולם את הרכב כי נראה שבחברה נתנו לעצמם יד חופשית להעמיס על המפרט כמעט כל מה שניתן.




וויה פרי הוא קרוסאובר גדול כאמור, עם אורך של קצת פחות מ-5 מטרים, ולמרות הממדים המכובדים הוא מציג מראה ספורטיבי שמפגין איפוק ואלגנטיות. למעשה למעט הסמל המואר בחזית הוא מאופק למדי. קו גג נמוך יחסית ושבכה בסגנון מזראטי משווים לו מראה אלגנטי. בתא הנוסעים יש פחות איפוק מתוך רצון להעניק תחושת עושר – תואם דור ההיי-טק. זה עובד, הודות לשלושה מסכים הפרושים לרוחב הקוקפיט, אשר חלקו העליון מסוגל לעלות ולרדת בהתאם לצורך. גימיק נאה, שימשיך להלהיב נוסעים ברכב, גם לאחר שהנהג כבר יתרגל אליו.

בחירת הצבעים נעימה, תאורת האווירה עשירה ורוב חומרי הדיפון רכים ומשדרים איכות. קצת פחות הרגישו חלקים פשוטים למגע כמו המתגים על גלגל ההגה, בקונסולה המרכזית או תא המשקפיים העילי. ניתן לסלוח על אלו מכיוון שהאווירה הכללית בתא-הנוסעים הולמת את ההצהרה היוקרתית. בהצהרה הזו תומכת גם רשימת אבזור בלתי נגמרת, כזו הכוללת (בין היתר) חימום, קירור ועיסוי במושבים הקדמיים מכאן גג שמש אלקטרו-כרומטי מתכהה. אלו רק שניים בולטים, מתוך רשימה אינסופית.




יוקרה לא נמדד רק בעמידה וגם בתנועה לא רושם וויה פרי שום בעיה. צמד מנועים חשמליים והספק שנושק ל-500 כ”ס הם מתכון מצוין להתמודדות עם משקל של כמעט 2.5 טון, כך שהפרי מספק תאוצות מרשימות בכל פעם שהוא נדרש לכך – ללא קושי להוריד את הכוח אל הכביש. הסוללה – מהגדולות ביותר המצויות כיום (106 קוט”ש) – מאפשרת טווח של 500 ק”מ. זהו לחלוטין נתון שניתן להתקרב אליו מאד בהתחשב בכך שהצלחנו לרשום צריכת אנרגיה ממוצעת של כ–22 קילוואט ל-100 ק”מ בימי המבחן העמוסים.




למרות המראה ונתוני הביצועים מה שמאפיין את וויה פרי על הכביש זו בעיקר נוחות הנסיעה. מתלי האוויר במצבם הסטנדרטי מספקים שיכוך ברמה גבוהה של רוב המפגעים במחיר של מחסור קל בריסון. במצב הספורט מייצרים מתלי האוויר תחושה מוצקה ומרוסנת יותר, גם זאת מבלי לפגוע יותר מידי ברמת הנוחות. גם במצב זה, לא מדובר בספורטיבית קלילה – וויה פרי משייט מהר, חזק ונינוח. יש כאן שפע של מערכות בטיחות אקטיביות עדכניות. פעולתן של אלו הרשימה כשההתראה על סטייה מהנתיב הרגישה תכופה מדי ואילו התיקון לא תמיד היה חלק דיו.


בבואם לכוון לשוק היוקרה, וויה מצליחים לענות בצורה מרשימה על כמה מהפרמטרים החיוניים בז’אנר. התחושה בתא הנוסעים נעימה, המרווח מכובד, רשימת האבזור ארוכה מאד, נוחות הנסיעה מרשימה והביצועים כולל טווח הנסיעה מצוינים. נכון לעכשיו מדובר בדוגמה הבשלה והשלמה ביותר ליוקרה סינית. כזו שמציעה מפרט ויכולת, שיעלו הרבה יותר, במותגי היוקרה הוותיקים.


Voyah פרי – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי + אחורי, הספק משולב: 489 כ”ס, מומנט משולב: 73.4 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 296 ס”מ, משקל: 2,415 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.4 שניות, מהירות מרבית: 200 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 20.2 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 399,000 שקלים


Voyah Free 12Voyah Free 12Preview
וויה פריוויה פריPreview
Voyah Free 22Voyah Free 22Preview
Voyah Free 21Voyah Free 21Preview
Voyah Free 20Voyah Free 20Preview
Voyah Free 19Voyah Free 19Preview
Voyah Free 18Voyah Free 18Preview
Voyah Free 17Voyah Free 17Preview
Voyah Free 16Voyah Free 16Preview
Voyah Free 15Voyah Free 15Preview
Voyah Free 14Voyah Free 14Preview
Voyah Free 13Voyah Free 13Preview
Voyah Free 11Voyah Free 11Preview
Voyah Free 10Voyah Free 10Preview
Voyah Free 09Voyah Free 09Preview
Voyah Free 08Voyah Free 08Preview
Voyah Free 07Voyah Free 07Preview
Voyah Free 06Voyah Free 06Preview
Voyah Free 05Voyah Free 05Preview
Voyah Free 04Voyah Free 04Preview
Voyah Free 03Voyah Free 03Preview
Voyah Free 02Voyah Free 02Preview
Voyah Free 01Voyah Free 01Preview

VOYAH Voyah Free וויה וויה FREE וויה פרי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד