אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות
ראשי » חדשות » ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות

ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות

מנוע ה-V8 האייקוני של בנטלי יוצא לפנסיה אחרי 60 שנים של מהירות וסטייל

כרמל נולדמן 07/06/2020

בנטלי, חברה שהמילה מסורת לא זרה לה, הודיעו על הסוף של 60 שנות מסורת. לאחר ששה עשורים שהמנוע הזה שובץ בכל ספינות הדגל שלהם הוא הרוויח את האפשרות לפרוש לגמלאות כך טוען חבר ההנהלה של החברה. המנוע למי שלא מכיר הוא מנוע 6.75 ליטר בתצורת V8 אשר בגלגול האחרון ייצר 523 כ”ס ו-112 קג”מ.  

במהלך ששה עשורים בנטלי בנו כ-36,000 מנועים כאלה מסדרה L. כל המונעים הורכבו ידנית בסדנה אשר במטה החברה. פיתוח המנוע המקורי החל בתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת כאשר מעצב המנועים הבכיר ג’יק פיליפס התבקש למצוא תחליף למנוע 6 הצילינדר הישן. 

הדרישות היו שהמנוע החדש צריך להיות באותו גודל ואותו משקל אבל צריך להפיק כ-50% יותר כוח. התוצאה הייתה מנוע 6.2 ליטר אשר הושק לראשונה ב-1959 בתוך הבנטלי S2, רכב אשר התפאר במזגן הגה כוח וחלונות חשמליים, שנת 59 כן. המנוע עבר עוד כמה גלגולים ובשנת 1971 הוגדל נפחו ל-6.75 ליטר המוכר. 

last-bentley-v8-made-4last-bentley-v8-made-4Preview
last-bentley-v8-made-5last-bentley-v8-made-5Preview
last-bentley-v8-made-2last-bentley-v8-made-2Preview
last-bentley-v8-made-3last-bentley-v8-made-3Preview
last-bentley-v8-made-1last-bentley-v8-made-1Preview

 


מאז ועד היום המנוע עבר עוד שדרוגים ושינויים אך הבסיס שלו נותר זהה לאותם מנועים מלפני 60 שנה. אם אתם רוצים לשים את היד על ההיסטוריה הזאת אז הנה טופ-טיפ: 30 המנועים האחרונים שנבנו ידנית שובצו במהדורה מוגבלת של מולסאן 6.75 הוצאת מולינר שהמחיר שלה בגולה הוא סביב ה-350,000 דולר. בהצלחה.

עוד מנועים שנתגעגע אליהם כאן.

בנטלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד