אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות
ראשי » חדשות » ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות

ה-V8 בנפח 6.75 ל’ של בנטלי מסיים 60 שנות שירות

מנוע ה-V8 האייקוני של בנטלי יוצא לפנסיה אחרי 60 שנים של מהירות וסטייל

כרמל נולדמן 07/06/2020

בנטלי, חברה שהמילה מסורת לא זרה לה, הודיעו על הסוף של 60 שנות מסורת. לאחר ששה עשורים שהמנוע הזה שובץ בכל ספינות הדגל שלהם הוא הרוויח את האפשרות לפרוש לגמלאות כך טוען חבר ההנהלה של החברה. המנוע למי שלא מכיר הוא מנוע 6.75 ליטר בתצורת V8 אשר בגלגול האחרון ייצר 523 כ”ס ו-112 קג”מ.  

במהלך ששה עשורים בנטלי בנו כ-36,000 מנועים כאלה מסדרה L. כל המונעים הורכבו ידנית בסדנה אשר במטה החברה. פיתוח המנוע המקורי החל בתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת כאשר מעצב המנועים הבכיר ג’יק פיליפס התבקש למצוא תחליף למנוע 6 הצילינדר הישן. 

הדרישות היו שהמנוע החדש צריך להיות באותו גודל ואותו משקל אבל צריך להפיק כ-50% יותר כוח. התוצאה הייתה מנוע 6.2 ליטר אשר הושק לראשונה ב-1959 בתוך הבנטלי S2, רכב אשר התפאר במזגן הגה כוח וחלונות חשמליים, שנת 59 כן. המנוע עבר עוד כמה גלגולים ובשנת 1971 הוגדל נפחו ל-6.75 ליטר המוכר. 

last-bentley-v8-made-4last-bentley-v8-made-4Preview
last-bentley-v8-made-5last-bentley-v8-made-5Preview
last-bentley-v8-made-2last-bentley-v8-made-2Preview
last-bentley-v8-made-3last-bentley-v8-made-3Preview
last-bentley-v8-made-1last-bentley-v8-made-1Preview

 


מאז ועד היום המנוע עבר עוד שדרוגים ושינויים אך הבסיס שלו נותר זהה לאותם מנועים מלפני 60 שנה. אם אתם רוצים לשים את היד על ההיסטוריה הזאת אז הנה טופ-טיפ: 30 המנועים האחרונים שנבנו ידנית שובצו במהדורה מוגבלת של מולסאן 6.75 הוצאת מולינר שהמחיר שלה בגולה הוא סביב ה-350,000 דולר. בהצלחה.

עוד מנועים שנתגעגע אליהם כאן.

בנטלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד