מי שעדיין לא מכיר את סינגר יכול לקרוא עליה כאן, אבל בקצרה נספר שזו סדנה צעירה יחסית (הוקמה בשנת 2009 ע”י רוב דיקנסון) המציגה את הפרשנות המודרנית שלה ל-911 של פעם. פרשנות שאנחנו מאוד אוהבים.
סינגר לוקחת פורשה 964 וותיקות ומטפלת בהן מהיסוד – חיזוקים לשלדה, חלקי מרכב מקרבון בעיצוב ייחודי לסדנה, צביעה איכותית ועוד אינספור פרטים גדולים וקטנים שיוצרים ביחד יצירת אומנות מוטורית ייחודית. רק כ-25 כאלה מיוצרות מדי שנה וישנה רשימת המתנה של שנתיים, וכשמבינים את הירידה האובססיבית של בעלי הסדנה לפרטים הקטנים מבינים מדוע.

אחד הדברים שמייחדים את הסדנה הוא הטיפול המסור במנוע. עד היום כל סינגר שיצאה משערי הסדנה שמרה אמונים למנוע מקורר האוויר (בוקסר, 6 ציל’) של החברה שממשיך להתפתח תחת כנפיה של הסדנה, בעזרתה של קוזוורט’.
כעת סינגר מציגה את השלב הבא בהתפתחות של אותו מנוע אייקוני שליווה את פורשה911 במשך כמה עשורים. הסדנה הודיעה על גרסה חדשה למנוע שתוכננה בעזרת וויליאמס, לא פחות. חטיבת ההנדסה המתקדמת של קבוצת הפורמולה המצליחה עבדה על המנוע מקורר האוויר של פורשה, ומי שתרם לה ידע ושימש כיועץ הוא לא אחר מאשר הנס מצגר – מהנדס פורשה לשעבר שעבד על מנועי החברה החל מבפורמולה 1 בשנות ה-60′ ועד לסוף חייה של ה-964.

וויליאמס עשתה עבודה מקיפה על מנוע ה-3.6 ל’ שתוכנן ע”י אותו הנס מצגר. נפחו עלה ל-4.0 ל’, למנוע 4 שסתומים לצילינדר, סעפת יניקה חדשה מקרבון, טלטלים מחוזקים מטיטניום, מערכת פליטה חדשה מטיטניום, מערכת קירור מוגדלת וזו רק רשימה חלקית של השינויים שנעשו. כתוצאה מכל זה המנוע מקורר האוויר מפיק 500 כ”ס ומגיע ליותר מ-9,000 סל”ד. ואם איכשהו הנתון הזה לא הרשים אתכם, נזכיר של-911 GT3 החדשה של פורשה הספק זהה ממנוע מודרני בנפח 4.0 ל’.
עד כמה שידוע לנו זו בערך האפשרות היחידה היום לקנות מכונית סדרתית עם מנוע שתוכנן ע”י וויליאמס וזו כבר חדשה גדולה בפני עצמה. בכל מקרה, הסדנה הודיעה שהמכונית הראשונה עם המנוע תעלה לכביש בספטמבר ושבקרוב תחשוף פרטים נוספים על שיתוף הפעולה בינה לבין וויליאמס (ואז גם יתברר העתיד לשת”פ בין סינגר לקוזוורט’). לנו עושה טוב לראות את היצירות של סדנת סינגר ממשיכות להתפתח, והמחשבה על הצליל שמפיק מנוע הוויליאמס הזה…
