אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התשובה של ניו למיני יוצאת לדרך ובמחיר נמוך בהרבה מהצפוי
ראשי » חדשות » התשובה של ניו למיני יוצאת לדרך ובמחיר נמוך בהרבה מהצפוי
פיירפלי

התשובה של ניו למיני יוצאת לדרך ובמחיר נמוך בהרבה מהצפוי

הבכורה האירופאית אמנם מתערבת, אך המותג פיירפליי של ניו יוצא לדרך בינתיים בסין בתמחור נמוך בהרבה מהמתחרה העיקרית מיני קופר E

אופיר דואק 20/04/2025 צלם: יצרן

אחרי שהציגה קו מלא של דגמי פרימיום חשמליים וביססה את רשת החלפת הסוללות שלה בסין, יצאה NIO במהלך להרחיב את היקף הייצור והמכירות עם שני מותגים חדשים. הראשון הוא “אונבו” שנועד להיות מותג חשמליות עממי ונפוץ יותר, ואילו המותג השני הוא פיירפלי (Firefly) שנועד להיות מותג צעיר, אופנתי ויוקרתי שמיועד גם לשוק האירופאי וימוצב מול סמארט ומיני.

החשיפה של פיירפלי והדגם הראשון שלה הייתה בסוף שנת 2024, עם מטרה להתחיל בשיווק באירופה כבר במחצית הראשונה של 2025. אלא שתכנית המכסים של האיחוד האירופאי על מכוניות מתוצרת סין אילץ את ניו לדחות את מועד ההשקה האירופאי, ובנתיים להתחיל לשווק בימים אלו את הפיירפלי בשוק הסיני התחרותי במיוחד.

כאשר נחשפה הפיירפלי הוערך מחירה בכ-21 אלף דולר, מה שהיה מעניק לה באירופה יתרון לא רק מול מיני קופר E אלא גם מול הדגמים החשמליים הזולים של קבוצת סטלנטיס (סיטרואן eC3 ופיאט גרנדה פנדה) והעתידיים של פולקסווגן (ID.1) ורנו (טווינגו) שנועדו לספק מענה לצורך במכוניות חשמליות עממיות במחיר של כ-20 אלף יורו.


אלא שכעת עם תחילת השיווק בסין מתגלה כי המחיר של הפיירפלי נמוך ממה שהוצהר בהתחלה. ניו תשווק את המכונית בשתי רמות אבזור שמחירן נעה בין 16.5 ל-17.5 אלף דולר לפי שער ההמרה הנוכחי. זה אומר שגם עם מכס אירופאי של 25%, עדין מחירה יהיה נמוך מאשר המתחרות הפוטנציאליות בשוק האירופאי, וזו הצהרת כוונות רצינית כאשר תחילת השיווק באירופה הוא לא שאלה של אם אלא מתי.

הגרסה הסדרתית של ניו פרייפלי שומרת על העיצוב הייחודי, שבא לידי ביטוי בחזית הלא שגרתית עם שלוש יחידות תאורה עגולות בכל צד שנראות כאילו הועתקו ממערך מצלמות של סמארטפון וקורה אחורית רחבה ומאסיבית החוברת אל תוך הגג. לפיירפליי מידות מקובלות לקטגוריית הסופרמיני, עם אורך כולל של 4 מטרים בדיוק, רוחב של 178 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב יחסית של 261.5 ס”מ. גם תא המטען נדיב ביחס לגודלה של המכונית, עם 335 ליטרים מלפנים ועוד 95 ליטרים מלפנים.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי אחורי בהספק של 140 כ”ס. לא הרבה, אבל מספיק כדי להאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש ב-8.2 שניות, נתונים של קטנה חמה מלפני עשור וחצי, עם מהירות מרבית של 150 קמ”ש. כמו בכל דגמי ניו, גם לפיירפלי סוללה הניתנת להחלפה ברשת עמדות החלפת הסוללות של ניו הפעילה כרגע בעיקר בסין (אגב, תחנה ראשונה מתוך 4 צפויה להיות מוקמת בישראל בשנה הקרובה). לסוללה קיבולת של 42.1 קוט”ש, מה שאמור להספיק לטווח נסיעה של 420 ק”מ על פי התקן הסיני – כ- 330 ק”מ לפי התקן המערבי המחמיר יותר. טכנולוגיה זו תאפשר לניו להציע את הפיירפלי גם במסלול רכישה הכולל השכרה של הסוללה על בסיס חודשי, מה שיאפשר לה להציג יתרון מחיר משמעותי עוד יותר מול המתחרות בהיותה של הסוללה הרכיב היקר ביותר בערך המכונית.

למרות התמחור הנמוך מהצפוי, ניו פיירפלי עדין תגיע ברמת אבזור גבוה ביחס לקטגוריה ובכלל. לצד מערך מלא של מערכות ADAS ומסך מגע 13.2 אינץ’ בתא הנוסעים, תגיע המכונית ברמת הגימור הבכירה גם עם מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום, אוורור ועיסוי, תאורת אווירה משתנה וריפודי עור סינטטי.

Firefly NIO מיני חשמלית ניו פיירפליי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד