אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי A5 החדשה (התרשמות ראשונה): הגדרה מחדש
ראשי » חדשות » אאודי A5 החדשה (התרשמות ראשונה): הגדרה מחדש
אאודי A5

אאודי A5 החדשה (התרשמות ראשונה): הגדרה מחדש

יצאנו למפגש ראשון מקרוב עם משפחת ה-A5 החדשה של אאודי שלא רק מחליפה את ה-A4 , אלא באה להציב סטנדרטים חדשים של איכות וטכנולוגיה בקטגוריה מול מותגי היוקרה היומרניים מסין

ששי כהן 16/07/2024 צלם: יצרן

המעבר המאסיבי של לקוחות לעבר שלל רכבי הפנאי בעשור האחרון, שלח את מנהלי אאודי לבצע תהליך של ארגון מחדש בחברה במטרה להישאר תחרותית ורווחית, תהליך שהתגלה כהכרחי עוד יותר בתקופה בה תעשיית הרכב משתנה במהירות וכוללת גם מעבר משמעותי לעבר דגמים חשמליים. כחלק מההיערכות לעידן החדש החלה אאודי בחשיפה של דור דגמים חדש על בסיס פלטפורמות חדשות. הסנונית הראשונה הייתה ה-Q6 איטרון שנחשף לפני מספר חודשים, וכעת הוזמנו למפגש היכרות ראשון במינכן עם A5 החדשה שעתידה להוביל את אאודי בסגמנט משפחתיות הפרימיום.

אאודי A5 החלה את דרכה בעולם ב-2007 כמכונית קופה מרהיבה, שזכתה בהמשך גם לגרסת קבריולה ומאוחר יותר גם לגרסת ספורטבק שימושית שהובילה את מכירות משפחת הדגם והייתה למעשה גרסת 5 דלתות ל-A4 המצליחה והמוכרת. במהלך 17 השנים שחלפו מאז שהוצג לראשונה הדגם, התחלפו שני דורות כאשר הדור השלישי שנחשף כעת יוצע בגרסאות ספורטבק (סדאן עם דלת חמישית) ואוואנט (סטיישן) ויחליף גם את ה-A4  שיורדת מפס הייצור לאחר 30 שנה. על הדרך ייעלמו מאולמות התצוגה גם גרסאות הקופה והקבריולט המרהיבות של ה-A5, כשלקוחות החושקים בגרסאות ספורטיביות מוזמנים לרכוש את דגמי ה-S5 החדשים שנחשפו במקביל בשתי תצורת המרכב האמורות של ה-A5.

משפחת אאודי A5 החדשה הינה הראשונה שזוכה לפלטפורמת ה-PPC החדשה של היצרן, המיועדת למנועי בעירה פנימית וגרסאות פלאג-אין הייבריד. לדברי אאודי, לצד השקעה נרחבת בפיתוח דגמים חשמליים, החברה החליטה להמשיך ולהשקיע גם בפיתוח דגמי בעלי מנועי בעירה פנימית (בנזין ודיזל), כשהפלטפורמה החדשה מבטיחה התנהגות ספורטיבית יותר המלווה בנוחות גבוהה ובטיחות טובה יותר. כל אלו מגיעים לטענתם לצד שמירה על איכות הסביבה, הודות ליצור בטכנולוגיות מתקדמות המבטיחות מעבר לניטרליות פליטת פחמן במפעל ההרכבה כבר במהלך השנה הבאה.


 

בדומה לדור היוצא, אאודי A5 ספורטבק החדשה מציעה עיצוב ספורטיבי דמוי קופה, עם מראה עוצמתי ושרירי מבעבר, צללית נמוכה, רחבה וארוכה יותר תוך יישור קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן. לצידה תוצע לראשונה גרסת סטיישן שימושית ומרהיבה לא פחות, אך זו לא צפויה להגיע לארץ בשל ביקוש מקומי נמוך למכוניות מסוג זה. בין החידושים תוכלו לפגוש פנסי חזית צרים עם חתימת אור ב-8 סגנונות לבחירה, חישוקי גלגלים בקוטר שבין 17 ל-20 אינץ’, ידיות פתיחת דלתות באמצעות מגע (Touch) ואופציה לתאורה אחורית דינמית ומתקדמת מסוג OLED הכוללת גם היא מגוון חתימות אור לבחירה ואפילו אפשרות לספק התרעות בטיחות להולכי רגל או רכבים שנמצאים מאחור. דגמי ה-S5 יגיעו עם חבילת עיצוב ספורטיביות חיצונית ופנימית קרבית יותר למראה.

בתא הנוסעים ניתן לגלות את שפת תכנון הפנים החדשה של אאודי שתגיע לדגמים נוספים בקרוב. למרות השינוי העיצובי ניתן דגש במטרה שלקוחות אאודי ירגישו מיד בבית, יוכלו לתפעל את שלל המערכות בקלות וללא צורך של למידה כל פעם מחדש, כולל אפילו עם אפליקציה טלפונית שתכיר את תנוחת הישיבה האהובה שלכם, כיוון ההגה המראות, עוצמת המזגן ותחנת הרדיו המועדפת עליכם, ותשנה את ההגדרות עם המעבר לאאודי חדשה.

כצפוי מהיצרן, העיצוב מרשים ביותר ומשרה אווירה מאוד יוקרתית בתא הנוסעים, איכות החומרים וההרכבה הם ברמה המקובלת בשוק היוקרה. לשמחתנו את האווירה הפלסטיקית שליוותה לעתים רבים מדגמי החברה, מחליפים דיפוני פנים הכוללים גם שימוש נרחב באריגים מחומרים ממוחזרים שתורמים למראה חמים יותר. עם בסיס גלגלים שצמח ל-290 ס”מ מעניקה המכונית מרווח נאה לנוסעים, אם כי נוסעים גבוהים היושבים בספסל האחורי עשויים להרגיש קצת קרבת יתר לגג הנמוך בשל העיצוב..

באאודי מדברים גם על ארכיטקטורה אלקטרונית חדשה שיושמה ברכב, הכוללת אופציה לשימוש ב-Chat GPT במערכת המולטימדיה, מערכת ניווט חדשה, עדכוני תוכנה מהאוויר, תצוגת נתונים על השמשה הקדמית הגדולה והמתקדמת אי פעם של היצרן. רשימת האופצייות כוללת אפשרות לתוספת מסך שלישי לנוסע שליד הנהג, מערכת קול איכותית מתוצרת B&O ואפילו גג זכוכית פנורמי המתכהה חשמלית בלחיצת כפתור. חידושים נוספים נרשמים גם בפאנל הדלת אליו נוספו גם מתגי תפעול האורות. לשמחתנו, הנדסת האנוש נותרה מצוינת ועיצוב הפנים החדש כולל גישה קבוע לתפעול בקרת האקלים על המסך ומתגים פיזיים לתפעול נוח יותר של מערכות מרכזיות בנהיגה בקונסולה המרכזית.

היצע המנועים של אאודי A5 החדשה יכלול מנוע טורבו בנזין TSI חדש בנפח 2.0 ליטר (המחליף גם את מנוע ה-1.5 ליטר המוכר) אשר יוצעו בגרסת כניסה 150 כ”ס והנעה קדמית, או 204 כ”ס עם אופציה להנעת כפולה, כאשר צריכת הדלק בשני הדגמים עשויה להגיע עד 15.1 ק”מ לליטר בממוצע (בהתאם לרמות הגימור) ולפי נתוני היצרן. גרסת הדיזל מצוידת במנוע טורבו TDI בנפח 2.0 ליטר המפיק 204 כ”ס וכולל תמיכה היברידית קלה 48V חדשה (MHEV plus) המוסיפה עוד 24 כ”ס להספק המנוע ותורמת לצמצום פליטת המזהמים, שתוצע עם הנעה קדמית או כפולה לבחירה.

מעליהן יוצעו צמד דגמי פלאג-אין הייבריד חזקים וידידותיים יותר לסביבה, אך נתונים טכניים אודותיהם טרם פורסמו, למעט הבטחה לטווח נסיעה חשמלי של מעל ל-100 ק”מ. דגמי ה-S5 השרירים יצוידו במנוע טורבו-בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר המפיק 367 כ”ס, עם תמיכה היברידית קלה 48V והנעה כפולה כסטנדרט, כאשר נתוני ביצועים טרם פורסמו גם כאן, למעט הבטחה לצריכת דלק של עד 13.5 ק”מ לליטר בממוצע. בדור החדש של ה-A5 מוותרת אאודי סופית גם על תיבת ההילוכים הידנית ובמקומה יוצעו כל הדגמים עם תיבות אוטומטיות רובוטיות כפולות מצמדים.

כיוון שמדובר בהתרשמות ראשונית, לא יכולנו לנהוג עדין ב-A5 החדשה, אולם ניכר כי אאודי ביצעו כאן קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא, עם מכונית מרשימה למראה, שרירית במידה הנכונה ושימושית למשפחה, הכוללת גם תא נוסעים שמזכיר לנו מהי יוקרה אמיתית בעידן בו אנו פוגשים שלל מותגי פרמיום חדשים מסין שמתחזים לעתים למותגי יוקרה.

השיווק של אאודי A5 החדשה יחל בגרמניה כבר במהלך החודש הנוכחי ועד סוף השנה יתפשט למדינות רבות באירופה, כאשר בארץ אנו צפויים לראות אותה ככל הנראה בתחילת 2025. המחיר הבסיסי בגרמניה יחל מ-45,200 אירו (180,000 שקל), ככל הנראה בדיוק מחצית ממחירה הבסיסי הצפוי בישראל.

 

 

Audi A5 FamilyAudi A5 FamilyPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5_S5 2025 10Audi A5_S5 2025 10Preview
Audi S5 AvantAudi S5 AvantPreview
Audi A5 AvantAudi A5 AvantPreview
Audi A5 AvantAudi A5 AvantPreview
אאודי A5אאודי A5Preview
Audi A5_S5 2025 15Audi A5_S5 2025 15Preview
Audi A5_S5 2025 16Audi A5_S5 2025 16Preview
Audi A5_S5 2025 17Audi A5_S5 2025 17Preview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi S5 SedanAudi S5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview
Audi A5 SedanAudi A5 SedanPreview

A5 A5 ספורטבק S5 אאודי אאודי A5 אאודי A5 אוונט אאודי S5 סדרן יוקרתית ספורט סדאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד