אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
השקה עולמית: סיטרואן e-C3: תעריפי החשמל
ראשי » מבחני דרכים » השקה עולמית: סיטרואן e-C3: תעריפי החשמל
סיטרואן C3

השקה עולמית: סיטרואן e-C3: תעריפי החשמל

הדור החדש של סיטרואן C3 יגיע אלינו קודם כל בגרסה חשמלית. החדשות הטובות הן שהיא אמורה להיות זולה למדי ולהוביל זן חדש של חשמליות קטנות וזולות

אריאל אלסיבוני 17/06/2024 צלם: יצרן

מכונית סופר-מיני היא מוצר חשוב מאוד עבור כל יצרנית אירופית. עושה רושם שעבור סיטרואן הדבר נכון שבעתיים. מאז שהחליפה ה-C3 את הסקסו בתחילת האלף הנוכחי, נמכרו לא פחות מ-5.6 מיליון יחידות ממנה. זה הופך אותה לרב המכר של סיטרואן, כשהיא מותירה מאחור את הדה-שבו המפורסמת, ממנה נמכרו “רק” 5.1 מיליון יחידות ב-41 שנות הייצור שלה. אז כן, הדור הרביעי של סיטרואן C3 שהוצג בפנינו ויגיע לארץ לקראת סוף השנה, הוא חשוב עבורה, בלשון המעטה.

סיטרואן C3 החדשה גם מביאה עימה בשורה אופנתית למדי. במידה ולא ידעתם, המכונית החשמלית לא מצליחה להתרומם באירופה. המצב קצת תקוע, עד כדי שיצרניות גדולות ביבשת הישנה מחשבות מסלול מחדש. העלינו כאן על הכתב לא פעם את רשימת החסרונות של כל מכונית חשמלית, ותשובה אמיתית אין. עד לימים אלו זאת אומרת, בערך. יש לא מעט יצרניות בעולם, שמתכוננות לתת תגובה למגרעה חשמלית אחת, המחיר. התשובה אמורה להגיע בדמות מכוניות קטנות, חשמליות וזולות יחסית. התקווה, של אלו שייצרו אותן, שהמחיר הנמוך ימשוך קהל חדש לתוך העולם החשמלי.

אז הסופר-מיני הניבטת מהתמונות סביב היא אחת הסנוניות למגמה הזו. היא תיכנס לייצור בקרוב, גם בגרסתה החשמלית, שצפויה לעלות קצת יותר מ-20,000 יורו. פועל יוצא של תוכניות הייצור, יהפוך אותה לבשורה גם אצלנו ככל הנראה. היות ותחילת הייצור תתמקד בדגמי בנזין עם תיבה ידנית וגרסה חשמלית, לישראל צפויה להגיע בינתיים רק הגרסה החשמלית. לפחות עד הצגת גרסת בנזין/היבריד אוטומטית. האם גם כאן, אחרי הובלה ומיסוי, תצליח סיטרואן להציג את הסופר-מיני החשמלית הזו במחיר אטרקטיבי? שאלה במקומה.




יעילות וחיסכון
בכל הקשור לממדים סיטרואן C3 החדשה דומה עד זהה (בסיס גלגלים לדוגמה) לדור היוצא. ההבדל הבולט מצוי בנתון הגובה (9 ס”מ). יותר מכל אלו בולט העיצוב החדש על הגרסה העדכנית של פלטפורמת CMP של סטלנטיס. מול הסיטרואן הזו, עם יד מונפת באוויר ומסתירה את הסמל (החדש) אפשר לטעות במכונית הזו לאחת ממוצא גרמני. מלפנים, מאחור או מהצד. היא משדרת משהו חסון מאוד, עם החזית האנכית והגבוהה הזו. קו הכתפיים הגבוה. זהו לטעמי עיצוב מוצלח מאוד, גם אם לא ייחודי כראוי לסיטרואן. סממנים צרפתים אפשר למצוא ברמזים מוסתרים חתומים על החלון האחורי ובשורת דגמים של סיטרואן המוטבעת בתוך תא הכפפות. התחושה המוצקה נוסעת גם מהרחבות בתי גלגלים, פגושים כאילו ממוגנים ומסילות הטענה על הגג. איפור פנאי שנראה מוצלח מאוד על המכונית הזו. גם גובה הגחון מנגן את אותה מנגינה.


 

כניסה לתא הנוסעים מוכיח משהו שכבר ידענו. לא צריך עושר מוגזם וחומרים יקרים בכדי לייצר תא נוסעים עדכני ונעים. זול מצד אחד אבל שמח ומושקע מצד שני. שילובי בד מונחים כאן בחוכמה בכדי לשבור את השימוש בפלסטיק הנוקשה. תוויות עם מסרים חיוביים משולבים בדלתות. מסך גדול מרכז בתוכו את תפעול רוב המערכות שיש כאן. פשוט מאוד, אבל גם חמוד מאוד. המושבים טובים למדי והם מתוכננים מחדש ומרופדים יותר מהדור היוצא והמרווח מלפנים טוב מאוד. לי הציקה קצת הקונסולה המרכזית המסורתית. והייתי מוותר עליה בשמחה. אם בחיסכון ושימושיות עסקינן, היה אפשר לוותר עליה לכל אורכה ולתת למוחות היצירתיים של סיטרואן למצוא פתרון אחר. אולי מודולרי, אולי לוותר עליה לגמרי. מאחור ישנו המון מרחב לראש, אבל כפות הרגליים הגדולות שלי לא מצאו את מקומן. החיסכון ניכר בתא כאמור, אבל בשורה התחתונה, כשהמטרה היא להציג מכונית זולה מאוד, זה מקובל לחלוטין וסיטרואן צלחו את המשימה הזו בהצלחה.

 

על הכביש סיטרואן C3 נותנת נוק-אאוט צרפתי-סיטרואני אופייני עם היציאה לדרך. כן ה-C3 מצויידת במתלים החכמים של סיטרואן, עם “כריות” הידראוליות בבולם. לא חדש בסיטרואן אבל כאן פגשתי ביישום המוצלח ביותר של הרעיון הזה. היכולת של המערך הזה לבודד כל דבר שנזרק לעבר הגלגלים ומעבר לו, פשוט הפתיע כל פעם מחדש. יחידת ההנעה החשמלית מציעה ביצועים טובים סה”כ בכל טווח מעמידה ועד למהירות המירבית המוצהרת והלא גבוהה כדי לשמור על טווח הנסיעה. אין כאן תאוצות חזקות בצורה יוצאת דופן בשום שלב, אלא תנע אחיד ויעיל בעיקר בעיר ומסביב לה. בכל הקשור לטווח, בסיטרואן מציגים שני מספרים האחד טווח בנסיעה משולבת (320 ק”מ) והשני (עד 459 ק”מ) בנסיעה עירונית המתקבלים מסוללה צנועה יחסית בקיבולת של 44 קוט”ש. בעת הצורך ניתן לטעון בעמדת DC מהירה את הסוללה בפחות מחצי שעה.



 

חשמלית להמונים?
הטעימה הקצרה הזו השאירה סימן שאלה גדול אחד באוויר. תהליך ההשמנה וההתייקרות של המכונית החל הרבה לפני העידן החשמלי. זה האחרון, האיץ את המגמה הזו בצורה מוגזמת בשנים האחרונות. כך מצאנו את עצמנו עם מכוניות כבדות, לא יעילות ומאוד יקרות. שינוי הכיוון שסיטרואן מצהירה עליו עם סיטרואן C3 החדשה הוא לא פחות ממבורך. זו מכונית שנבנתה בכדי לתת תמורה גדולה למחיר קטן וזה בדיוק מה שמכונית קטנה קלאסית אמורה לעשות. התמורה, היא חלק בלתי נפרד ממה שמגדיר את ה-C3 הזו כמוצר. צריך לחכות ולראות מה יהיה המחיר שלה בחנייה הישראלית. רק אז, נדע אם יש כאן בשורה והאם הבשורה של סיטרואן, רלוונטי לקהל המקומי.

סיטרואן e-C3 – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 113 כ”ס, מומנט: 12.2 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 254 ס”מ, משקל: 1,416 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.4 שניות, מהירות מרבית: 135 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 17.1 קילוואט ל-100 ק”מ

Citroen e-C3 2024 15Citroen e-C3 2024 15Preview
Citroen e-C3 2024 13Citroen e-C3 2024 13Preview
Citroen e-C3 2024 16Citroen e-C3 2024 16
רק במקום השלישי. סיטרואן C3 החדשה
Preview
Citroen e-C3 2024 01Citroen e-C3 2024 01Preview
Citroen e-C3 2024 12Citroen e-C3 2024 12Preview
Citroen e-C3 2024 10Citroen e-C3 2024 10Preview
Citroen e-C3 2024 02Citroen e-C3 2024 02Preview
Citroen e-C3 2024 08Citroen e-C3 2024 08Preview
Citroen e-C3 2024 11Citroen e-C3 2024 11Preview
Citroen e-C3 2024 09Citroen e-C3 2024 09Preview
Citroen e-C3 2024 03Citroen e-C3 2024 03Preview
Citroen e-C3 2024 04Citroen e-C3 2024 04Preview
Citroen e-C3 2024 05Citroen e-C3 2024 05Preview
Citroen e-C3 2024 06Citroen e-C3 2024 06Preview
Citroen e-C3 2024 07Citroen e-C3 2024 07Preview
Citroen e-C3 2024 14Citroen e-C3 2024 14Preview
סיטרואן C3סיטרואן C3Preview

סיטרואן סיטרואן C3 סיטרואן C3 החדשה סיטרואן C3 חשמלית סיטרואן e-C3
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד