אמנם דייהטסו נעדרת מהשוק הישראלי ומאירופה כבר למעלה מעשור לאחר שבחרה להתמקד בשוק הבית ובמזרח, אך החברה היפנית הקטנה ממשיכה לחזק את אחיזתה בשוק מכוניות המיקרו. לתערוכת טוקיו הביא השנה דייהטסו מספר דגמי קונספט מקוריים ומיניאטוריים, אבל הדגם הבולט ושובה הלב מכולם הוא קופן ויז’ן (Copen Vision).
דייהטסו הציגה לראשונה את הקופן כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1999 בתקופה שמכוניות רודסטר היו בשיא האופנה. הקופן התאפיינה בעיצוב עגלגל שנראה כמו שילוב של אאודי TT עם סממני רטרו, כשהיא מצוידת בגג קשיח מתקפל שהיה פריט נדיר ויקר. הדגם הסדרתי יצא לשוק היפני 3 שנים מאוחר יותר כשהוא מכוון לשוק מכוניות ה-Kei הפופולארי עם מנוע טורבו בנפח 660 סמ”ק, אך בדייהטסו הפתיעו ויצרו גם גרסה בעלת מנוע 1.3 והגה שמאלי שיוצאה גם לאירופה. הדור השני של דייהטסו קופן בעל עיצוב זוויתי יותר מיוצר משנת ,2014 ובעקבות התפקיד שייעדה טויוטה לדיהטסו כחטיבת מכוניות המיקרו שלה נשארה היא נשאר ביפן.
דייהטסו קופן ויז’ן מרמזת לדור הבא של הרוסטר הקטנה, הוא מפגין חזה לקורות העיצוביים עם אותן קווים מעוגלים וצעצועיים בשילוב אלמנטים מודרנים כמו יחידות תאורת ה-LED המוטמעות בגוף, ידיות דלתות נשלפות ותא נוסעים במשלב מסכים ומשטחי מגע לתפעול המערכות השונות. באופן מעניין, דגם הקונספט מציג מידות גדולות משמעותית מאלו המותרות במסגרת תקנות מכוניות ה-kei. אורכה של דייהטסו קופן ויז’ן הוא 383.5 ס”מ, שהם 44 ס”מ יותר מהדגם הקיים, כשיש לה בסיס גלגלים של 241.5 ס”מ ורוחב של 170 ס”מ. אלו ידות קרובות מאד לאלו של מאזדה מיאטה הפופולארית, כשהקופן קצרה מהמיאטה ב-8 ס”מ וצרה ממנה ב-4 ס”מ, אך בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס”מ.
בשורה מעניינת לא פחות היא שבניגוד לעבר, קופן ויז’ן היא בעלת הנעה אחורית כפי שצריך להיות ברודסטר אמיתית. בדייהטסו לא מפרטים לגבי יחידת ההנעה למעט העובדה שהקופן מונעת על ידי מנוע בעירה פנימית. לאור הצמיחה במידות סביר להניח שלא יהיה מדובר במנוע 660 סמ”ק מסורתי אלא במנוע גדול וחזק משמעותית.
עד כמה שהמתכון הזה של עיצוב רטרו במידות קטנות עם מנוע בנזין והנעה אחורית נשמע טוב, למרבה הצער גם הדור הבא של דייהטסו קופן אמור להישאר ביפן.