אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הרודסטר הקטנה של דייהטסו חוזרת למקורות
ראשי » דו-גלגלי » הרודסטר הקטנה של דייהטסו חוזרת למקורות
דייהטסו קופן

הרודסטר הקטנה של דייהטסו חוזרת למקורות

דייהטסו חושפת בטוקיו קונספט שמרמז על דור חדש לרודסטר הקטנה שלה, עם מידות קרובות לאלו של מאזדה מיאטה ועיצוב שהוא הומאז' לדגם המקורי

אופיר דואק 30/10/2023 צלם: יצרן

אמנם דייהטסו נעדרת מהשוק הישראלי ומאירופה כבר למעלה מעשור לאחר שבחרה להתמקד בשוק הבית ובמזרח, אך החברה היפנית הקטנה ממשיכה לחזק את אחיזתה בשוק מכוניות המיקרו. לתערוכת טוקיו הביא השנה דייהטסו מספר דגמי קונספט מקוריים ומיניאטוריים, אבל הדגם הבולט ושובה הלב מכולם הוא קופן ויז’ן (Copen Vision).

דייהטסו הציגה לראשונה את הקופן כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1999 בתקופה שמכוניות רודסטר היו בשיא האופנה. הקופן התאפיינה בעיצוב עגלגל שנראה כמו שילוב של אאודי TT עם סממני רטרו, כשהיא מצוידת בגג קשיח מתקפל שהיה פריט נדיר ויקר. הדגם הסדרתי יצא לשוק היפני 3 שנים מאוחר יותר כשהוא מכוון לשוק מכוניות ה-Kei הפופולארי עם מנוע טורבו בנפח 660 סמ”ק, אך בדייהטסו הפתיעו ויצרו גם גרסה בעלת מנוע 1.3 והגה שמאלי שיוצאה גם לאירופה. הדור השני של דייהטסו קופן בעל עיצוב זוויתי יותר מיוצר משנת ,2014 ובעקבות התפקיד שייעדה טויוטה לדיהטסו כחטיבת מכוניות המיקרו שלה נשארה היא נשאר ביפן.

דייהטסו קופן ויז’ן מרמזת לדור הבא של הרוסטר הקטנה, הוא מפגין חזה לקורות העיצוביים עם אותן קווים מעוגלים וצעצועיים בשילוב אלמנטים מודרנים כמו יחידות תאורת ה-LED המוטמעות בגוף, ידיות דלתות נשלפות ותא נוסעים במשלב מסכים ומשטחי מגע לתפעול המערכות השונות. באופן מעניין, דגם הקונספט מציג מידות גדולות משמעותית מאלו המותרות במסגרת תקנות מכוניות ה-kei. אורכה של דייהטסו קופן ויז’ן הוא 383.5 ס”מ, שהם 44 ס”מ יותר מהדגם הקיים, כשיש לה בסיס גלגלים של 241.5 ס”מ ורוחב של 170 ס”מ. אלו ידות קרובות מאד לאלו של מאזדה מיאטה הפופולארית, כשהקופן קצרה מהמיאטה ב-8 ס”מ וצרה ממנה ב-4 ס”מ, אך בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס”מ.



בשורה מעניינת לא פחות היא שבניגוד לעבר, קופן ויז’ן היא בעלת הנעה אחורית כפי שצריך להיות ברודסטר אמיתית. בדייהטסו לא מפרטים לגבי יחידת ההנעה למעט העובדה שהקופן מונעת על ידי מנוע בעירה פנימית. לאור הצמיחה במידות סביר להניח שלא יהיה מדובר במנוע 660 סמ”ק מסורתי אלא במנוע גדול וחזק משמעותית.
עד כמה שהמתכון הזה של עיצוב רטרו במידות קטנות עם מנוע בנזין והנעה אחורית נשמע טוב, למרבה הצער גם הדור הבא של דייהטסו קופן אמור להישאר ביפן.


div class="ad-placement">

דייהטסו דייהטסו קופן רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד