באופן מסורתי היצע הדגמים של רולס רויס כלל לאורך השנים שלל דגמים בעלי גג נפתח. החל מגרסאות פתוחות של בוני מרכבים בראשית המאה ה-20 ועד לדגמים פתוחים אייקוניים כמו הקורניש משנות ה-70′. האחרונה בשושלת מכוניות הקונברטיבל של רולס רויס היא הדואן (Dawn, שחר) שבימים אלו יורדת מפס הייצור, כשנכון לעתה אין לה יורשת ישירה.
רולס רויס דואן הוצגה בשנת 2016 כמחליפתה של הפאנטום דרופהד. בניגוד לדרופהד שהייתה כפי שניתן להבין גרסה על בסיס הפאנטום האצילית, הדואן הייתה מעט יותר עממית כשהתבססה על הרית’ גרסת הקופה של הגוסט. אם רוצים להיות קטנוניים, אפשר להגיד שמדובר בגרסה פתוחה לב.מ.וו סדרה 7 שעל בסיסה תוכננה הגוסט.
למרות זאת, 80% מחלקי הגוף של רולס רויס דואן היו שונים מאלו של הרית’, כשהיא הצליחה להתבלט בנוף המוטורי בזכות תצורה ייחודית של שתי דלתות הנפתחות בכיוון ההפוך (דלתות התאבדות) וגג בד מתקפל. עם ירידתה מפס הייצור של רולס רויס דואן היא זוכה גם לתואר המכונית פתוחת הגג הנמכרת ביותר בהיסטוריה של רולס רויס.
אמנם היא זכתה להישג הזה כיוון שהיא הייתה יותר נגישה מאשר הפאנטום דרופהד, אבל קשה להגדיר את הדואן כמכונית עממית עם תג מחיר התחלתי של יותר מ-300 אלף פאונד לפני תוספות והתאמה אישית, וברולס רויס כמעט אף מכונית לא מתגלגלת מפס הייצור בגודווד ללא התאמה אישית. עדיין, מדובר במכונית נדירה למדי שיוצרה בכמה מאות יחידות בודדות מידי שנה, כך שהסיכויים שלכם לפגוש שתי דואן זהות כמעט בלתי אפשריים. הפסקת הייצור של הדואן גם מבשרת על כך שמשפחת הגוסט הנוכחית מתקרבת לסוף דרכה, מה שאומר שקרוב לוודאי שגם רולס רויס תיפרד ממנוע ה-V12 כפול המגדשים שלה בנפח 6.6 ליטר שמקורו בב.מ.וו.
רולס רויס כרגע נערכת להצגת הספקטר בסוף השנה, המכונית החשמלית הראשונה של היצרנית האריסטוקרטית כשהטכנולוגיה שלה תשמש את דגמי רולס רויס החדשים בעשור הקרוב. כרגע עדין לא ידוע מתי תוצג יורשת לדואן, אך קרוב לוודאי כשזה יקרה היא תתבסס על הארכיטקטורה של הספקטר.