אחרי שני עשורים שחונים, יצרניות הרכב היפניות מנסות להחזיר אט אט שמות של דגמים ספורטיבים מן העבר בפרשנות מודרנית במטרה לקרוץ מחדש לחובבי הרכב. טויוטה הבטיחה קאמבק של הסליקה ואולי גם ה-MR2, מאזדה רמזה על דור חדש בשושלת הואנקל ואילו הונדה הקדימה אותן וכבר לפני שנתיים חשפה בתערוכת טוקיו קונספט שמרמז על דור חדש לפרלוד אחרי כמעט רבע מאה. הקונספט זכה לקבלת פנים חמה מצד הקהל המקומי, שמחכה הרבה זמן שהונדה תחזיר עטרה לישנה בכל הקשור ליצור מכוניות ספורטיביות. בשנה שעברה כבר הוצגה הפרלוד כאב טיפוס מגובש יותר וכעת נחשפת רישמית הגרסה הסדרתית שתוצג גם בתערוכת טוקיו הקרובה.
הדור החדש של הונדה פרלוד שומר כמעט מוחלט לדגם התצוגה, עם שינויים קלים. זה אומר צללית קופה קלאסית עם קו מתניים גבוה וצללית גג נמוכה ומשתפלת. בניגוד לדגמים ספורטיביים של הונדה במשך השנים שהלכו על קווי עיצוב נועזים ומוחצנים, הפרלוד שומרת על מראה מעודן ומאופק יחסית, בתלי התחכמויות וכנפונים מיותרים. מצד שני, ניכר ניסיון ליצר אזכור וקשר עיצובי לדורות הקודמים של הפרלוד, ובעיקר לדור האחרון שיצורו הופסק בתחילת שנות ה-2000. דבר שניכר במכסה המנוע הבולט מעט קדימה עם השבכה הקטנה הצרה, או בעיצוב האחוריים הנמתחים לאחור ומזדקרים מעלה, אם כי סידור יחידות תאוררה המחוברות בינהן יזכיר לחובבי הונדה בעלי דמיון מפותח את האקרוד קופה של תחילת שנות ה-2000.
כמו כל הונדה, ליחידת ההנעה יש משקל מיוחד. עם בדורות האחרונים שלה פרלוד כיכבו מנועים אטמוספריים עם תזמון שסתומים משתנה שעבדו בסל”ד גבוה, הפרלוד הנוכחית צועדת עם רוח הזמן ומונעת על ידי טכנולוגיה היברידית. משובר בטכנולוגיית ה-eHEV המוכרת מדגמים אחרים של החברה, המשלבת מנוע בנזין עם צמד מנועים חשמליים, כאשר מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור ומצטרף להנעה רק תחת עומס. לא בדיוק המתכון הספורטיבי שחובבי הרכב ציפו לו.
למערכת ההיברידית המשלבת מנוע 2.0 ליטר יש הספק משולב של 184 כ”ס, שזה בערך מה שהיה לפרלוד 2.2 ליטר מהדור האחרון. במקרה הנוכחי זה אמור להספיק ל-8.2 שניות בזינוק ל-100. לא ממש משהו שיעשה רושם על חובבי המותג ובכלל. כיוון שליחידת ההנעה הזו לא מחוברת תיבת הילוכים קונבנציונלית, פיתחה הונדה מערכת המכונה S+ Shift המדמה תחושה וצליל של העברות הילוכים עם שמונה יחסי העברה וירטואליים.
למרות זאת, בהונדה מבטיחים שהשקיעו מאמץ כדי להפוך את הפרלוד לחדה ומהנה לנהיגה הודות לטכנולוגיית מתלים וגאומטריה שנלקחה מהסיוויק טייפ R, לא מפתיע שכן אחרי הכל הפרלוד חולקת רכיבים מפלטפורמת הסיוויק, אך עם בסיס גלגלים קצר יותר של 261 ס”מ. לצד הכיול הספורטיבי תצויד הונדה פרלוד במתלה אחורי רב חיבורי ובבולמי זעזועים אדפטיביים כסטנדרט עם מספר מצבי שיכוך המותאמים למצבי הנהיגה השונים. את החבילה משלימה מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו. מצד שני הבחירה על חישוקי ה-19 אינץ’ היא של צמיגי קונטיננטל פרימיום קונקט 6 מה שמשחזק את ההנחה שבהונדה בחרו לייצר כאן מכונית קופה שנוטה לכיוון GT.
חובבי ההארדקור אולי יתאכזבו במידת מה מהפרלוד (ואולי יזכו לפיצוי עתידי עם גרסאות חמות יותר), אבל מכוניות קופה כאלו מהצד העממי יחסית של המפה שהיו נפוצות בשנות ה-90 הן משהו שכל כך חסר לנו בשנים האחרונות. עכשיו נותר לקוות שאולי בהונדה ישכילו להוסיף להיצע של הפרלוד החדשה גם יחידת הנעה מהזן היותר מחשמל.
מחירה של הונדה פרלוד החדשה אמור להתחיל באזור ה-40 אלף דולר, כמחירה של הונדה CR-V היברידית מאובזרת. לכם כבר ברור מה אנחנו היינו מעדיפים.




















