אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרלטה S: הקאמבק החד-פעמי של ג’וג’ארו
ראשי » חדשות » פרלטה S: הקאמבק החד-פעמי של ג’וג’ארו
פרלטה

פרלטה S: הקאמבק החד-פעמי של ג’וג’ארו

מעצב העל אגדי חזר לעצב מכוניות ויצר מכונית חד-פעמית עבור אספן מקסיקני בהשראת דגם הקונספט מזראטי בומרנג משנות ה-70

אופיר דואק 01/04/2025 צלם: GFG

ג’יורג’טו ג’וג’ארו הוא אחד ממעצבי הרכב החשובים ביותר בעידן המודרני, אשר עיצב עשרות אם לא מאות מכוניות במהלך השנים, ממכוניות עממיות ועד דגמי קונספט מרהיבים שהתוו קו עיצובי של יצרניות למשך שנים ארוכות.  חלק מהמכוניות שעיצב ג’וג’ארו, בהן תחת סטודיו איטלדיזיין אותו הקים, הפכו להיות אייקונים מוטורים בלתי נשכחים, ותקצר היריעה מלמנות אותם כעת.

עם זאת מאז תחילת שנות ה-2000 כשכל יצרן רכב שמכבד את עצמו מחזיק סטודיו עיצוב משלו הפך השימוש במעצבי על בתעשיית הרכב לנדיר יחסית, כאשר במקרה של ג’יוג’ארו נמכר בסופו של דבר סטודיו איטלדיזיין ללמבורגיני שנרכשה על ידי אאודי. אלא שג’יוג’ארו לא יצא לפנסיה מוקדמת, והקים יחד עם בנו פבריציו בשנת 2015 חברת עיצוב חדשה בשם GFG שנועדה לספק שירותי עיצוב לתעשיית הרכב, לצד סטודיו האדריכלות המפורסם של המשפחה.

אם לא שמעתם על סטודיו GFG עד היום זה בסדר, כיוון שהוא פועל מאחורי הקלעים כדי לספק שירותים לפיתוח של אבות טיפוס של מכוניות. עם זאת, התשוקה של משפחת ג’יוג’ארו לייצר מכוניות לא נעלמה, ובימים אלו חושף הסטודיו יצירה חדשה וחד פעמית בשם Peralta S. מדובר במכונית שנוצרה בעבודת יד ונקראת של שמו של אספן מכוניות מקסיקני שהזמין אותה ושילם סכום לא ידוע, אך גבוה מאד, כדי שג’יוג’ארו יבנה אותה עבורו.


ההשראה עיצובית של המכונית נלקחה מדגם הקונספט המפורסם מזראטי בומרנג משנת 1972 שהציגה עיצוב זוויתי ועתידני, כחלק מקו הטריז שהיה מקובל באותם שנים בקרב מעצבי הרכב האיטלקים. כמו בקונספט המקורי, גם Peralta S מתהדרת בקווי מרכב זוויתיים, כאשר המרכב עצמו בנוי משילוב של אלומיניום בגימור תעופתי בוהק ונטול צבע עם סיבי פחמן.

בדומה לבומרנג גם בגלגול המודרני חלונות הצד הזוויתיים מחולקים לשניים ובנויים כחלק מדופן המכונית, אלא של- Peralta S אין דלתות ושמשה קדמית אלא חופה מלאה ושקופה המתרוממת לפנים בסגנון חופה של מטוסי קרב. לטובת השימושיות, נניח אם צריך להיכנס לחניון, ישנן דלתות כנפי שחף קטנות המתרוממות למעלה, אך הן אינן מאפשרות כניסה אל המכונית גם עבור מי שגמיש וקטן מידות במיוחד. תא הנוסעים מנסה גם הוא לחקות במקצת את זה האוונגרדי של הבומרנג המקורית, עם גלגל הגה עליו מפוזרים שלל מתגים כשהוא קרוב וללוח המחוונים השקוע שמסגרתו תואמת לקווי גלגל ההגה.

הסדנה לא מוסרת פרטים לגבי הביצועים או המכלולים של המכונית, למעט העובדה שהיא בתצורת מנוע מרכזי. עם זאת רכיבי בתא נוסעים מסגירים את העובדה שכל היצירה הזו נבנתה על בסיס מזראטי MC20, מה שאומר שיש לה מנוע V6 כפול מגדשים עם 620 כ”ס וביצועים שלא יביישו את המראה העתידני שמזכיר לנו שוב למה אנחנו כל כך אוהבים, ומתגעגעים, ליצירות העיצוביות של ג’יוג’ארו. בטח בימים אלו.

מזראטי בומרנג. מקור ההשראה

GFG איטלדיזיין ג'וג'ארו ג'יוג'רטו ג'וג'ארו מזראטי מזראטי MC20 מזראטי בומרנג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד