אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הפסקת חשמל: יצרנית הרכב הסינית HiPHi מכריזה על פשיטת רגל
ראשי » חדשות » הפסקת חשמל: יצרנית הרכב הסינית HiPHi מכריזה על פשיטת רגל
הייפיי A

הפסקת חשמל: יצרנית הרכב הסינית HiPHi מכריזה על פשיטת רגל

עיצובים נועזים, גישת הייטקיסטית והמון כוחות סוס לא עזרו ליצרנית הסינית HiPhi שהודיעה בסוף השבוע על פשיטת רגל בעקבות מכירות נמוכות

אופיר דואק 11/08/2024 צלם: יצרן

הפריחה של תעשיית הרכב הסינית בשנים האחרונות בחסות המעבר להנעה חשמלית הביאה להולדתן של שלל יצרניות ומותגי רכב חדשים כמעט לא עובר שבוע בו התעשיה הסינית לא מציגה מיזם חדש לייצור רכב או מותג חדש, בין אם מדובר במיזם הייטק שאפתני, מותג שנולד מתוך יצרניות הרכב הקיימות בסין ובין אם מדובר בשיתוף פעולה עם ענקיות טכנולוגיה ואלקטרוניקה.

עם למעלה מ-100 מותגי רכב סיניים ושוק תחרותי יותר ממקצה ריצת 100 מטרים באולימפיאדה, ברור שישנן חברות ומותגים שלא יצליחו לשרוד. אחד מהם הוא מותג הרכב HiPHi שהודיע בסוף השבוע האחרון על פישטת רגל, זאת לאחר פניה שאושרה לבית המשפט במחוז ינצ’נג, בו ממוקם מפעל החברה, בקשה להגנה מפני נושים ומינוי מפרק חיצוני למשך שישה חודשים.

כבר בתחילת השנה עצרה הייפי את פס הייצור במפעלה כיוון שהיא מתקשה לשלם לספקים, אך למרות הצהרות כי החברה תגייס משקיעים חדשים ותזרים למעלה ממיליארד דולרים כדי לחזור לתהליכי היצור והפיתוח אך הדבר לא קרה. הייפי אמנם הייתה מהיצרניות הסיניות הראשונות למכור באירופה, כשהיא מחזיקה נציגויות בין היתר בנורבגיה ובגרמניה, אך בסך הכל הצליחה למכור בשנת 2023 כ-8,000 מכוניות בלבד, כאשר השנה כמעט ולא מכרה מכוניות כיוון שהייצור כאמור הושבת.


הייפי נולדה כמותג רכב יוקרתי וטכנולוגי בשנת 2019 על ידי היצרנית הקטנה Human Horizons משנגחאי, כאשר המטרה הייתה מלכתחילה לפרוץ לשווקי המערב עם מכוניות חשמליות עתירות טכנולוגיה, בעלות עיצוב נועז ותכנון לא שגרתי. ואכן הייפי הציגה תוך זמן קצר שלושה דגמים עיקריים הנאמנים לעקרונות המנחים אותה. הדגם הראשון בשם הייפי X הוא קרוסאובר גדול עם דלתות כנפי שחף שיועד להתחרות בטסלה מודל X, הדגם השני בשם הייפי Z הוא מכונית סאלון בתצורת שוטינג ברייק עם לדתות התאבדות אחוריות והדגם השלישי שנחשף בשנה שעברה הוא הייפי A שהוא למעשה גרסה ספורטיבית של ה-Z עם כ-1,300 כ”ס.

למרות ניסיונות ההתבדלות מיתר מותגי ה”פרימיום-טק” הסיניים המכירות כאמור לא התרוממו, ומאז 2021 מכה החברה פחות מ-20 אלף מכוניות. ללא גב כלכלי של יצרנית רכב או טכנולוגיה גדולה זמנה של הייפי היה קצוב, כשלפחות כרגע לא נראה כיצד תצליח החברה לחזור לייצר מכוניות. מה שבטוח הוא שבקצב החידושים של תעשיית הרכב הסינית, הייפי לא יהיה המותג והיצרן האחרון שיקלע לקשיים בשנים הקרובות.

HiPhi מכונית חשמלית פשיטת רגל
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד