הרבה קונספטים מעניינים מוצגים בתערוכת טוקיו שנערכת בימים אלו, וגם מאזדה מפגינה את היצירתיות שלה מול הקהל הביתי עם שני קונספטים מעניינים. הקונספטים מציגים עוד פרשנות לשפת העיצוב של מאזדה המכונה כידוע KUDO ומרמזים על הכיוון העתידי אליו תכוון החברה מהירושימה בשנים הקרובות, גם אם כי רוב היישומים והטכנולוגיות המוצגות בהם לא יבשילו ויגיעו ליצור סדרתי בעתיד הנראה לעין.
הקונספט הראשון מכונה ויז’ן X קופה והוא עוד הצצה לאיך מאזדה רואה את העתיד שלה כיצרנית שעושה טיפוס מדרגה לעבר פלחי שוק גבוהים ויוקרתיים יותר. ה-X קופה היא למעשה מכונית קופה 4 דלתות עם אורך של יותר מחמישה מטרים ובסיס גלגלים של שלושה מטרים, ללא קורה אמצעית כמקובל בלא מעט דגמי תצוגה ועם דלתות אחוריות הנפתחות במהופך (“דלתות התאבדות”).
העיצוב מציג חרטום ארוך, קווי גוף מעוקלים וזווית גג וקורה אחורית משתפלים החוברים לדלת תא מטען מחודדת, כאשר השמשה האחורית סמלית למדי. עוד מאפיינים עתידניים הם שבכה הקדמית אטומה ותחומה על ידי תאורת לד, מראות צד שהן בעצם מצלמות וידיות פתיחה מוסלקות לדלתות.
פתיחת הדלתות חושפת חלל נוסעים גדול עם סידור של שני מושבים נפרדים מאחור, כאשר לוח המכשירים מציג שלוב מעניין שמציג את רוב המידע לנהג בשלושה שעונים עגולים נפרדים בעלי תצוגה דיגיטלית, שבהמשך מוטעמים צמד מסכים רוחבי בפאנל הראשי. מתגי התפעול שנותרו מרוכזים בקונסולה הגבוהה המפרידה בין המושבים הקדמיים וכוללת גם בורר הילוכים אמיתי, שזה כבר משהו שנדיר לראות כיום.
מה שלא פחות מעניין הוא מערכת ההנעה של מאזדה ויז’ן X קופה שמציגה עוד צעד בדרך לחזרה של מנוע ואנקל לייצור, כחלק ממערכת היברידית. רעיון שכבר הוצג לפני שנתיים בדיוק בקונספט אייקוניק SP. המערכת ההיברידית בויז’ן X קופה משלבת שני רוטוריים מוגדשים בהספק של 510 כ”ס המסוגלים להניע את המכונית לטווח של 160 כ”ס, או לספק חשמל לסוללה ממנה ניזון המנוע החשמלי, מה שיאפשר טווח נסיעה משולב של 800 ק”מ.
מן העבר השני של הבמה, וגם של קהל היעד, חשפה מאזדה את ויז’ן X קומפקט. מכונית עירונית מעוצבת ומסוגננת שאולי מרמזת במידת מה על היורשת של מאזדה 2, אם כי עם אורך של 382 ס”מ ובסיס גלגלים של 251 ס”מ היא קטנה משמעותית ומשתייכת לקטגוריית המיני. העיצוב מציג חזית מחודדת מנטולת שבכה ואילו מהצד ניתן להבחין בקורה ואחוריים מעוגלים שמזכירים את מאזדה 3 האצ’בק הנוכחית לצד סרך עודף מינימלי.
תא הנוסעים מינמליסטי וצבעוני כאחד, עם שילוב של הרבה מתכת חשופה פריט עיצובי מסוגנן בדלתות, לרוחב לוח המכשירים ובקונסולה שבין המושבים. ישנו רק לוח מחוונים דיגיטלי עגול מול הנהג, כאשר את מקום מערכת המולטימדיה מחליף מתאם עבור הטלפון הסלולרי שהאפליקציות שבו יספקו את פונקציות השמע והניווט במכוניות, לצד ממשק מבוסס AI שאמור ללמוד את העדפות הנהג. בכל מקרה, מלב העיצוב זו כנראה הבשורה היחידה של הקונספט הזה, שכן במאזדה לא פירטו לגבי מערכת ההנעה של מאזדה ויז’ן X קומפקט או פרטים טכניים נוספים.












