מעריצי AMG לא ממש יאהבו את זה, אבל זו כבר עובדה מוגמרת שחטיבת הביצועים של מרצדס המזוהה עם מנועי V8 רועמים הולכת לכיוון החשמלי. אמנם AMG מפתח גם את הדור הבא של מנוע ה-V8 שישרת בדגמים הבכירים שלה, אבל היא כבר ההצמידה מנוע חשמלי למנוע 2.0 ליטר צנוע ב-C63 AMG ונמצאת בשלבי פיתוח אחרונים של רכב פנאי חשמלי ושרירי שבעקבותיו יגיעו גם מכוניות ספורט חשמליות.
בינתיים, חושפת AMG דגם קונספט יפיפה בשם GT XX שהוא הצהרת הכוונות ותצוגת תכלית טכנולוגית לקראת הצגת הדגמים החשמליים הסדרתיים שלה. דגמים אלו יתבססו על פלטפורמה חשמלית ייעודית אותה מפתחת AMG, ודגם הקונספט בא להציג כמה מהחידושים הטכנולוגיים שישולבו בפלטפורמה החדשה.
אבל לפני הכל, אי אפשר להתעלם מהעיצוב. הקטע החשמלי די יבאס את חובבי AMG, אבל לפחות מבחינת המראה יש למה לצפות. ה-GT XX היא קופה 4 דלתות בעלת צללית נמוכה, קווי גוף מפוסלים. מלפנים השבגכה המרשימה המשולבת בפגוש, המוקפת בפס לד מצועצע, מזכיר במעט את מזראטי, ואילו מאחור קו הגג המשתפל הנמתח עד לקצה הזנב משווה ל-XX מראה שמזכיר יותר מכוניות על עם מנוע מרכזי. לתחושה הזו תורמת גם העובדה שב-AMG החליטו לוותר על חלון אחורי (כי יש מספיק מצלמות שמשמשות תחליף).
האווירודינמיות משחקת כאן תפקיד חשוב. כן, יש כמובן ידיות פתיחה נשלפות לדלתות, אבל חשוב מכך, ישנם מדפים ופתחי אוורור אקטיביים לתיעול אוויר לקירור מערכת ההנעה והסוללה רק בעת הצורך, ספוילר אחורי נשלף ואפילו חישוקים במבנה ייחודי אטום למחצה עם פתחים שנפתחים כדי לספק קירור לבלמים כשיש צורך בכך. כל אלו מאפשרים לAMG להתגאות במקדם גרר יוצא דופן של 0.198 CD.
הפלטפורמה החשמלית עליה בנויה AMG GT XX משלבת יחידת הנעה המורכבת משלוה מנוע חשמלים, שנים מאחור ואחד מלפנים, כאשר שני המנועים מורכבים על יחידה משולבת אחת. ל-GT XX הספק משולב של 1,360 כ”ס שמחולקים באום אקטיבי ומשתנה בין הגלגלים בהתאם לצורך. נתון התאוצה הרשמי לא פורסם, אך בהתחשב שנתון המהירות המרבית הוא מעבר ל-360 קמ”ש ניתן להעריך שה-XX תגי ל-100 בכ-2 שניות.
AMG GT XX מציגה גם סוללה בהרכב כימי מתקדם (ניקל/קובלט/מנגן/אלומיניום), שלטענת AMG היא בעלת צפיפות אנרגיה של 300 וואט לק”ג. אל זאת מצטרפת טכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 850 קילוואט, שלטענת AMG מסוכלת להעניק 400 ק”מ של טווח בפחות מ-5 דקות טעינה – אם תמצאו עמדת טעינה שכזו.
מעבר לכך המכונית משלבת בתא הנוסעים מגוון חומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה עם תחליפה עור שנוצרו בתהליכים ביוטכנולוגיים, לצד שימוש נרחב בסיבי פחמן חשופים למרכב המכונית, למושבים עצמם. אבל הפריט הכי פוליטקלי קורקט ומיותר במכונית הזו הוא רמקולים חיצוניים המשולבים ביחידות התאורה הקדמיות שמטרתם להשמיע קולות מנוע מדומים, כדי שהעוברים ושבים יוכלו להבחין שחולפת על פניהם AMG אמיתית.