אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הסאלון החשמלי של אאודי: אאודי A6 איטרון בישראל
ראשי » חדשות » הסאלון החשמלי של אאודי: אאודי A6 איטרון בישראל
אאודי A6 איטרון

הסאלון החשמלי של אאודי: אאודי A6 איטרון בישראל

אאודי מתחילה לשווק בישראל את מכונית הסאלון החשמלית שלה על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה, עם טווח של עד 727 ק"מ וגם בגרסת S6 ספורטיבית ואופציה למרכב סטיישן

אופיר דואק 11/05/2025 צלם: אופיר דואק, יצרן

כחלק מתהליך רענון הדגמים המקיף של אאודי, טיפה החברה גם במכונית הסלון של ה-A6 שפוצלה לשני דגמים נפרדים. הראשון הוא A6 איטרון החשמלית שהושקה בסוף 2024, כשלאחרונה הצטרפה אליה A6 בעלת מנועי בעירה פנימית – שתי מכוניות הפונות לפלח שוק דומה ולחולקות מאפייני עיצוב קרובים, אך כל אחד מהם מתבסס על פלטפורמה נפרדת שפותחה במיוחד.

שינוי והבדל מעניין נוסף הוא שאאודי A6 לא מגיעה בתצורת הסדאן המסורתית בקרב מכוניות הסאלון, אלא בתצורת ליפטבק עם דלת אחורית חמישית שימושית המכונה “ספורטבק” בלשון אאודי. וכן, יש גם תצורת סטיישן בשם אוואנט שתוצע גם בישראל, אך רק בגרסת ה-S6 הספורטיבית. מעבר לכך, הפלטפורמה עליה מתבססת אאודי A6 איטרון מכונה PPE ופותחה בשיתוף פורשה, כשהיא משמשת בין היתר את דגמי ה-Q6 איטרון שכבר משווק בישראל ואת פורשה מקאן החשמלי.

הפלטפורמה הייעודית שבה הסוללה מותקנת ברצפת הרכב היא בתצורה בסיסית שבה ישנו מנוע חשמלי אחורי המניע את הגלגלים האחוריים, הפעם הראשונה שלאאודי יש מכונית סאלון עם הנעה אחורית מאז עברה להנעה קדמית בראשית שנות ה-70 עם אאודי 100 המקורית. הגרסאות החזקות יציעו מנוע חשמלי נוסך מלפנים והנעה כפולה. בנוסף, הפלטפורמה היא בעלת אריכטקטורת 800V ותומכת בטעינה מהירה עד קצב של 270 קילוואט.


סגירת מעגל חשמלי: נהיגה ראשונה באאודי A6 איטרון

בישראל תוצע אאודי A6 איטרון בשתי תצורות הנעה עיקריות: בתצורה הבסיסי ישנו מנוע בהספק של 285 כ”ס (326 כ”ס במצב Boost) בשילוב סוללה בקיבולת של 75.8 קוט”ש. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-6 שניות ובעלת טווח נסיעה של 650 ק”מ על פי נתוני היצרן. בגרסה החזקה יותר המנוע החשמלי מספק 367 כ”ס (380 כ”ס במצב Boost) ומותקנת סוללת 94.9 קוט”ש. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.4 שניות ובעלת טווח נסיעה מוצהר מרשים של 727 ק”מ. בנוסף היא מגיעה ארצה במפרט הכולל מתלי אוויר אדפטיביים.

מחירה של אאודי A6 איטרון מתחיל ב-525 אלף שקלים לגרסה הסטנדרטית, כשמחיר הגרסה החזקה ואורכת הטווח עומד על 650 אלף שקלים כשברשימת האבזור שלה כוללים גם סגירת ואקום לדלתות, מערכת שמע משודרגת של B&O, גלגל הגה מחומם ומתכוונן חשמלית, חימום למושבים האחוריים ותאורת לד מטריקס אדפטיבית בחזית.

לצידן ומעליהן תוצע גרסת ה-S6 הספורטיבית שלה מנוע חשמלי נוסף מלפנים, הנעה כפולה והספק משולב של 505 כ”ס (550 כ”ס במצב Boost), זאת בנוסך למראה ספורטיבי יותר וכיול מתלים ושלדה תואם. אאודי S6 איטרון מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות בלבד, מגיעה למהירות מרבית מוגבלת של 240 קמ”ש ובעלת טווח נסיעה של עד 650 ק”מ. מחירה של ה-S6 איטרון על 850 אלף שקלים, כאשר בתוספת של 15 אלף שקלים ניתן לקבלה גם בתצורת סטיישן שימושית ויפה להפליא.

A6 איטרון A6 איטרון ספורטבק S6 איטרון אאודי אאודי A6 איטרון אאודי S6 איטרון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד