אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת
ראשי » חדשות » בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת
מרצדס E קלאס

בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת

מרצדס מציגה דור חדש ואחרון למכונית הסאלון המצליחה שלה, שבזכות טכנולוגיה היברידית תמשיך להיות מוצעת עד סוף העשור עם מנועי בנזין ודיזל

אופיר דואק 30/04/2023 צלם: יצרן

המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית תאלץ אותנו להיפרד מלא מאד דגמים שנמצאים בזירה המוטורית כבר כמה וכמה דורות וכמה עשרות שנים. מרצדס E קלאס היא אחת מהדגמים הללו. כיום כבר מציעה מרצדס מכונית סאלון חשמלית משובחת בשם EQE, אך עבור מי שעדין לא מוכנים להיות תלויים בעמדות טעינה באופן מוחלט חושפת מרצדס את הדור החדש של E קלאס שיהיה גם הדור האחרון.

הדור החדש של מרצדס E קלאס (שם קוד W214) מחליף את הדור היוצא (W213) שנמצא בשוק מאז שנת 2016, והוא השישי בשושלת שהחלה בראשית שנות ה-90 לאחר שמרצדס הצמידה לראשונה את הכינוי “E קלאס” לסדרה W124 שקיבלה מתיחת פנים. עם זאת, השורשים של משפחת מכוניות הסאלון של מרצדס נמתחים עד לראשית שנות ה-50′, אבל על כך בפעם אחרת.

מרצדס E קלאס החדשה אמנם מוגדרת כדור חדש לחלוטין, אך היא מתבססת על פיתוח של פלטפורמת MRA המוכרת מהדור היוצא. המידות בהתאם לכך נותרו כמעט ללא שינוי עם תוספת של 2 ס”מ לבסיס הגלגלים שאורכו עומד על 296 ס”מ, מה שהגדיל את אורך המכונית ל-495 ס”מ. הרוחב צמח ב-3 ס”מ ל-188 ס”מ בסך הכל ואילו הגובה נותר ללא שינוי ועומד על 147 ס”מ.


גם העיצוב לא מביא איתו בשורה יוצאת דופן, והוא בעיקר מיישר קו כרגיל עם ה-S קלאס, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בזנב המעוגל וביחידות התאורה המשלבות את סמל הכוכב המשולש של החברה. החזית נראית מודרנית יותר וכמו בעבר ניתן יהיה לקבל את ה-E קלאס עם שבכה מרושתת קלאסית או עם שבכה בעלת סמל הכוכב במרכזה כחלק מחבילת AMG Line הספורטיבית, שתיהן אטומות לטובת האווירודינמיות בדומה לדגמי ה-EQ. זאת ושידוגים נוספים עוזרים להוריד את המקדם הגרר בדור החדש ל-0.23CD.

תא הנוסעים לעומת זאת מבצע קפיצה משמעותית קדימה. מערך מסכי ה-HyperScreen שהוצג ב-S קלאס לא הגיע לכאן, אבל במקומו ישנה גרסה מעט משונמכת הנקראת SuperScreen שבה עדין נשמר מסך לוח המחוונים בנפרד מחיפוי הזכוכית האחיד המהווה את עיקר לוח המכשירים ומשלב את מסך המולטימדיה והתפעול המרכזי לצד מסך נוסף לנוסע קדמי. ממשק ה-MUBX המוכר של מרצדס נמצא כאן בגרסתו העדכנית ובנוסף ישנה המערכת שמע חדש ומשודרגת.

Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-Class2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-ClassPreview
מרצדס E קלאסמרצדס E קלאסPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-Class2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview

סיבת קיומה עדין של מרצדס E קלאס היא יחידות ההנעה העדכניות, בנזין ודיזל, מחציתן יהיו היברידיות נטענות והיתר בעלות תגבור היברידי קל. בשלב ראשון מוצגת מרצדס E קלאס החדשה עם ארבעה יחידות הנעה. המנועים הבסיסיים בהיצע יהיו טורבו בנזין (E200) וטורבו דיזל (E220d) בנפח 2.0 ליטר המספקים 204 ו-197 כ”ס בהתאמה, כאשר גרסת הדיזל תוצע גם עם הנעה כפולה.

הגרסאות היברידיות הנטענות (E300e ו-E400) הן בעלות מנוע טורבו בנזין בהספקים של 204 ו-252 כ”ס בהתאמה אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 129 כ”ס. סוללה בקיבולת של 25.4 קילוואט אמורה לספק טווח חשמלי של 95-115 ק”מ בהתאם לגרסה, כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 50 קילוואט. גרסאות חזקות יותר ובפרט גרסאות AMG היברידיות אמורות להצטרף להיצע בהמשך הדרך. מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות עם יכולת נהיגה אוטונומית חלקית הוא סטנדרט, כאשר רשימת האופציות כוללת מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי לגלגליים האחוריים.

מרצדס E קלאס החדשה תחל להימכר באירופה כבר בחודשים הקרובים ובישראל נראה אותה בראשית שנת 2024. דגמי קופה וקבריולה חדשים יוצגו גם הם לקראת 2024, אך בניגוד לעבר הן לא יקראו E קופה ו-E קבריו אלא ישתמשו בכינוי CLE.

E קלאס מכונית סאלון מרצדס מרצדס E קלאס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד