אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת
ראשי » חדשות » בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת
מרצדס E קלאס

בפעם האחרונה: מרצדס E קלאס החדשה נחשפת

מרצדס מציגה דור חדש ואחרון למכונית הסאלון המצליחה שלה, שבזכות טכנולוגיה היברידית תמשיך להיות מוצעת עד סוף העשור עם מנועי בנזין ודיזל

אופיר דואק 30/04/2023 צלם: יצרן

המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית תאלץ אותנו להיפרד מלא מאד דגמים שנמצאים בזירה המוטורית כבר כמה וכמה דורות וכמה עשרות שנים. מרצדס E קלאס היא אחת מהדגמים הללו. כיום כבר מציעה מרצדס מכונית סאלון חשמלית משובחת בשם EQE, אך עבור מי שעדין לא מוכנים להיות תלויים בעמדות טעינה באופן מוחלט חושפת מרצדס את הדור החדש של E קלאס שיהיה גם הדור האחרון.

הדור החדש של מרצדס E קלאס (שם קוד W214) מחליף את הדור היוצא (W213) שנמצא בשוק מאז שנת 2016, והוא השישי בשושלת שהחלה בראשית שנות ה-90 לאחר שמרצדס הצמידה לראשונה את הכינוי “E קלאס” לסדרה W124 שקיבלה מתיחת פנים. עם זאת, השורשים של משפחת מכוניות הסאלון של מרצדס נמתחים עד לראשית שנות ה-50′, אבל על כך בפעם אחרת.

מרצדס E קלאס החדשה אמנם מוגדרת כדור חדש לחלוטין, אך היא מתבססת על פיתוח של פלטפורמת MRA המוכרת מהדור היוצא. המידות בהתאם לכך נותרו כמעט ללא שינוי עם תוספת של 2 ס”מ לבסיס הגלגלים שאורכו עומד על 296 ס”מ, מה שהגדיל את אורך המכונית ל-495 ס”מ. הרוחב צמח ב-3 ס”מ ל-188 ס”מ בסך הכל ואילו הגובה נותר ללא שינוי ועומד על 147 ס”מ.


גם העיצוב לא מביא איתו בשורה יוצאת דופן, והוא בעיקר מיישר קו כרגיל עם ה-S קלאס, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בזנב המעוגל וביחידות התאורה המשלבות את סמל הכוכב המשולש של החברה. החזית נראית מודרנית יותר וכמו בעבר ניתן יהיה לקבל את ה-E קלאס עם שבכה מרושתת קלאסית או עם שבכה בעלת סמל הכוכב במרכזה כחלק מחבילת AMG Line הספורטיבית, שתיהן אטומות לטובת האווירודינמיות בדומה לדגמי ה-EQ. זאת ושידוגים נוספים עוזרים להוריד את המקדם הגרר בדור החדש ל-0.23CD.

תא הנוסעים לעומת זאת מבצע קפיצה משמעותית קדימה. מערך מסכי ה-HyperScreen שהוצג ב-S קלאס לא הגיע לכאן, אבל במקומו ישנה גרסה מעט משונמכת הנקראת SuperScreen שבה עדין נשמר מסך לוח המחוונים בנפרד מחיפוי הזכוכית האחיד המהווה את עיקר לוח המכשירים ומשלב את מסך המולטימדיה והתפעול המרכזי לצד מסך נוסף לנוסע קדמי. ממשק ה-MUBX המוכר של מרצדס נמצא כאן בגרסתו העדכנית ובנוסף ישנה המערכת שמע חדש ומשודרגת.

Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassMercedes-Benz E-KlasseMercedes-Benz E-ClassPreview
2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-Class2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-ClassPreview
מרצדס E קלאסמרצדס E קלאסPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-Class2023 Mercedes-Benz E-Klasse2023 Mercedes-Benz E-ClassPreview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview
Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Mercedes-Benz E-Class Saloon (BR 214), 2023Preview

סיבת קיומה עדין של מרצדס E קלאס היא יחידות ההנעה העדכניות, בנזין ודיזל, מחציתן יהיו היברידיות נטענות והיתר בעלות תגבור היברידי קל. בשלב ראשון מוצגת מרצדס E קלאס החדשה עם ארבעה יחידות הנעה. המנועים הבסיסיים בהיצע יהיו טורבו בנזין (E200) וטורבו דיזל (E220d) בנפח 2.0 ליטר המספקים 204 ו-197 כ”ס בהתאמה, כאשר גרסת הדיזל תוצע גם עם הנעה כפולה.

הגרסאות היברידיות הנטענות (E300e ו-E400) הן בעלות מנוע טורבו בנזין בהספקים של 204 ו-252 כ”ס בהתאמה אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 129 כ”ס. סוללה בקיבולת של 25.4 קילוואט אמורה לספק טווח חשמלי של 95-115 ק”מ בהתאם לגרסה, כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 50 קילוואט. גרסאות חזקות יותר ובפרט גרסאות AMG היברידיות אמורות להצטרף להיצע בהמשך הדרך. מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות עם יכולת נהיגה אוטונומית חלקית הוא סטנדרט, כאשר רשימת האופציות כוללת מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי לגלגליים האחוריים.

מרצדס E קלאס החדשה תחל להימכר באירופה כבר בחודשים הקרובים ובישראל נראה אותה בראשית שנת 2024. דגמי קופה וקבריולה חדשים יוצגו גם הם לקראת 2024, אך בניגוד לעבר הן לא יקראו E קופה ו-E קבריו אלא ישתמשו בכינוי CLE.

E קלאס מכונית סאלון מרצדס מרצדס E קלאס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד