חטיבת ניסמו, שהיא כידוע זרוע הביצועים של ניסאן ביפן, עושה גם היא אדפטציה לעידן החשמלי. לתערוכת Japan Auto Salon את הגרסאות המשודרגות שלה לניסאן אריה (Ariya), הקרוסאובר החשמלי של ניסאן, שהוא נכון לעתה חוד החנית של החברה בניסיון לעשות קאמבק לחזית הטכנולוגית של המכוניות החשמליות. הגרסאות החדשות צפויות תשובה לגרסאות ספורטיביות של קרוסאוברים חשמליים קומפקטיים בהם סקודה אניאק קופה RS וקיה EV6 GT.
הטיפול של ניסמו לאריה כולל שדרוגים אווירודינמיים שמוסיפים להופעה הקרבית, בהם ספליטר קדמי ומסיטי רוח צדדיים מלפנים, חצאיות צד, דפיוזר אחורי ואפילו ספוילר צנוע על קצה דלת תא המטען. את החבילה הקוסמטית משלימים חישוקי 20 אינץ’ חדשים בעיצוב ייחודי עם צמיגים ספורטיביים במידה 255/45. תא הנוסעים זכה למושבים ספורטיביים בריפוד אלקנטרה שחור-אדמדם עם תפרים אדומים, דיפון אלקנטרה לרוחב לוח המכשירים והדלתות וגלגל הגה ספורטיבי עם חלק תחתון קטום. שדרוג נאה, אבל לא יוצא דופן עבור גרסאות ספורטיביות.
בניסמו לא הסתפקו בכך וטיפלו גם ביחידת ההנעה. למעשה היא מציע האת האריה בשתי גרסאות, שתיהן בעלות שני מנועים והנעה כפולה. לגרסה הראשונה המכונה B6 מנועים בהספק משולב של 362 כ”ס ומומנט משולב של 57.1 קג”מ, כשהיא מצוידת בסוללה בעלת קיבולת של 66 קוט”ש. הגרסה השניה המכונה B9 של סוללה בקיבולת של 91 קוט”ש כבר מציגה הספק משולב של 429 כ”ס ו-61.2 קג”מ.
נתונים אלו הופכים את האריה B9 אותה לדגם החזק ביותר שמציעה ניסמו (יותר מגרסת הניסמו של ניסאן Z) כיום לאחר שה-GT-R ניסמו יצאה לפנסיה. ניסמו לא חושפת את נתוני הביצועים של הגרסאות המשופרות. אבל בהתחשב בעובדה שהגרסה החזקה ביותר של האריה עד כה עם 390 כ”ס מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.1 שניות, ה-B9 אמורה לקזז עוד כמה עשיריות שניה.
אל השיפור בביצועים מצטרף גם כיול שלדה משופר עם הבטחה לפעולה משופרת של המערכת החכמה לחלוקת כוח של ההנעה הכפולה. אלו אלו מצטרף מצב נהיגה ייעודי עם תגובות חדות יותר של מערכת ההנעה מלווה בסאונד, אם אפשר לקרוא לזה סאונד, של דגמי הפורמולה E. נכון לעתה גרסאות הניסמו של ניסאן אריה ישווקו ביפן, אך הן צפויות להגיע בעתיד גם לשוק האמריקאי ולשווקים נוספים ברחבי העולם.