רפליקות הראלי היפניות היו במשך כעשור וחצי למושא החלומות של חובבי רכב רבים בעולם. אלא שעם יציאתן של מיצובישי וסובארו מאליפות הראלי העולמית והשינויים בתקנות ה-WRC, הרפליקות הללו די נעלמו מהמפה וחובבי הרכב נאלצו למצוא להם תחליפים אחרים. כלומר, לפחות אצלנו ובאירופה, כי סובארו ממשיכה לייצר ולמכור בהצלחה בארה”ב את ה-WRX באותו מתכון מוכר של סדאן עתירת ספויילרים עם מנוע טורבו הנעה כפולה.
למרות ההצלחה הנקודתית של ה-WRX, גרסאות ה-STI הקיצוניות והקרביות יותר באמת נעלמו למרות שחטיבת הביצועים נותרה פעילה וממשיכה לספק שיפורים וחלקי אפטרמרקט. אלא שבסובארו החליטו סוף סוף שהגיע הזמן לקאמבק של ה-STI, מה שהחל כבר בתחילת השנה כאשר הוצגה מהדורת STI מיוחדת לשוק היפני ב-500 יחידות בלבד. מספר חודשים לאחר מכן, באירוע שערכה סובארו לקראת מרוץ 24 השעות של פוג’י, שיחררה סובארו טיזרים לקראת דגם עתידי של STI.
לתערוכת טוקיו שנערכת בימים אלו הקאמבק הופך כבר למוחשי, עם שני דגמי קונספט של STI המרמזים על הכיוון העתידי אליו הולכת חטיבת הביצועים. הקונספט הראשון הוא ה- Performance E STI וכפי שניתן להבין מודבר בגרסה עתידנית וחשמלית לרפליקת הראלי בכחול. העיצוב האגרסיבי משלב חרטום מחודד, זוויות חדות, פתיחת דלתות מוסוות למראה דמוי קופה וכמובן הרבה ספויילרים לאפקט ה”וואו” החיצוני.
ה- Performance E STI תתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית עם שילוב של צמד מנועים חשמליים שאופי הפעולה שלהם אמור לחקות את אופי הפעולה הא-סימטרי של מערכת ההנעה הכפולה המפורסמת של סובארו. שילוב של סוללות ברצפת הרכב אמור להפחית את מרכז הכובד ב-15% ביחס לדגמי ה-WRX המוכרים. מעבר לכך בחברה לא חושפים פרטים טכניים כלשהם על הקונספט, שמן הסתם יתגלו אם וכאשר יגיע לייצור.
אבל עם כל הכבוד, מה שיותר מעניין אותנו הוא הקונספט שהוצג מן העבר השני הנקרא Performance B STI והוא הרבה יותר מציאותי וקרוב לייצור. כפשוטו, מדובר בגרסת STI ספורטיבית וקיצונית על בסיס ה-WRX, אך במרכב האצ’בק אותו זנחה סובארו לפני כמעט עשור בדגמים הספורטיביים שלה. בסובארו מבטיחים מנוע טורבו- ככל הנראה על בסיס מנוע ה-2.4 המוכר אך במפרט משופר ועם הספק של יותר מ-300 כ”ס – וגם תיבת הילוכים ידנית. מעבר לכך לא נמסרו פרטים נוספים, אך סביר להניח שגרסת הייצור תוצג כבר בשנה הבאה, וזה כבר משהו משמח.

				
																
