אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הנאה חשמלית? תכירו את הסדנה שתחשמל לכם את המיאטה
ראשי » מגזין » הנאה חשמלית? תכירו את הסדנה שתחשמל לכם את המיאטה
מאזדה מיאטה

הנאה חשמלית? תכירו את הסדנה שתחשמל לכם את המיאטה

סדנת אלקטרוגניק מציגה קיט חדש להסבת הדור הראשון של מאזדה MX5 להנעה חשמלית, כשהיא מצליחה לשמור על משקל הנמוך של המכונית אבל לא על מחיר נמוך

אופיר דואק 05/12/2024 צלם: Elctrogenic

בין חובבי הרכב, ובעיקר חובבי רכבי האספנות, ישנו ויכוח עקרוני נוקב האם ראוי ונכון לבצע הסבה של מכוניות קלאסיות להנעה חשמלית. יש לא מעט סיבות בעד ונגד, אבל הויכוח הזה לא ממש מפריע לכמה סדנאות לבצע הסבות שכאלו ולהציע קיטים להסבה. אחת הסדנאות הבולטות התחום היא Electrogenic שביצעה הסבות לכמה מכוניות קלאסיות אייקוניות כמו יגואר E טייפ ,לנד רובר דיפנדר, פורשה 911, סיטרואן DS ואפילו דלוריאן.

בימים אלו מציגה הסדנה הסבה חדשה שביצעה ואותה תציע בקרוב ללקוחות, כשהפעם העניקה את הטיפול לאחת ממכוניות הספורט הנפוצות ביותר: מאזדה MX5 מהדור הראשון. חתיכת אתגר בהתחשב שמדובר ברודסטר טהורה, קלילה ובעלת חלוקת משקל מאוזנת שבה כל המוסיף גורע.

באלקטרוגניק היו מודעים לכך ויצרו קיט ייחודי שמנסה לשמר עד כמה שניתן את היסודות הבסיסיים והמוצלחים של המכונית. בהתאם לכך מכלול הסוללות ממוקם רובו מתחת למכסה וחלקו במקום מיכל הדלק מאחור והרכיבים החשמליים ממוקמים לאורך תעלת ההינע כדי להגיע לחלוקת משקל אופטימלית ככל הניתן. היתרון הגדול של הקיט לטענת הסדנה הוא שהיא לא מצריך קידוחים או שינויים מבניים, כך שניתן לבצע את ההסבה בקלות והיא גם הפיכה, כך שניתן לחזור להתקין את מערכת ההנעה המקורית בכל עת.


המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים בעלת הילוך יחיד מספק 160 כ”ס, תוספת של כ-30 כ”ס לעומת מנוע ה-1.8 המקורי של המיאטה NA, כשנתון המומנט הוכפל ועומד על 31.6 קג”מ המקבלים באופן מידי. המעבר להנעה חשמלית אילץ לוותר על תיבת הילוכים הידנית, שהיא חלק חשוב במכלול ההנאה אותו מספקת המיאטה. כפיצוי מה יכול הנהג לשלוט על מספר מצבי נהיגה המשפיעים על אופי תגובת המנוע ועוצמת הבלימה הרגנטיבית. אגב, ידית ההילוכים המקורית נותרה במקומה, כשכל הנראה היא הוסבה כדי לשלב להילוך נסיעה ותשמש לרוב כמשחק למי שמתגעגע לתפעול של התיבה הידנית.

תוספת כוח בגרסה החשמלית  זו מפצה בקלות על תוספת משקל של 100 ק”ג לעומת המיאטה המקורית, כאשר משקלה של זו המוסבת עומד על כ-1,100 ק”ג, כמשקלה של מאזדה מיאטה RF עם גג קשיח. עדין נתון משקל נמוך ביחס למקובל בימנו, בטח במכוניות חשמליות. המיאטה החשמלית מזנקת ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-6 שניות, לא עוצר נשימה ביחס למקובל במכוניות חשמליות, אך עדין נתון מרשים בהתחשב במנוע הצנוע. המהירות המרבית עומד על 185 קמ”ש. מצד שני, שיקולי המשקל, וגם היעדר המקום אילצו את הסדנה להסתפק בסוללה בקיבולת צנועה של 42 קוט”ש, האמורים לטענתה לספק טווח נסיעה מרבי של 240 ק”מ, וזה עוד לפני שהתחלתם ללחוץ על הדוושה.

אם השתכנעתם, אז כדי שתדעו שמחיר הקיט אמור לנוע בין 15 ל-20 אלף דולר, כלומר כמחירה של מאזדה מיאטה מהדור הראשון במצב טוב הנדרשת כדי לבצע את הפרוייקט. כך שעלות פרויקט ההסבה יחד עם עלות המכונית אמור הסתכם כמחירה של מאזדה מיאטה חדשה. עוד סיבה למה לדעתנו מדובר בהסבה מיותרת להפליא.

Electrogenic אלקטרוגניק מאזדה MX5 מאזדה מיאטה מיאטה חשמלית רודסטר חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד