אני בספק אם למישהו ממתכנני ה-Z3 היתה את התמונה הזו בראש. בסוף היום זו היתה רודסטר, חלושה בגרסאות הבסיס יש לציין, שהופעתה חשובה לא פחות מיכולת התנועה שלה. כשאתה שומע על Z3 הדבר האחרון שעולה לך לראש זו מכונת דריפטים, יצרנית עשן מקצועית, כזו שטורפת אייפקסים על הצד לארוחת הבוקר. אבל זה בדיוק מה שקרה ל-Z3 של עמית קשקש.
הוא מעיד על עצמו שהוא קנה אותה בגלל הלוק. ואז, לאט-לאט החל להחשף לסודות ההנעה-האחורית. יותר מהירות, יותר נעילה, הוא הפך להיות מכור. בתוך התהליך הזה הוא פגש את יוסי מסדנת yo-c-drift. עוד מכור אבל לא סתם, אחד שיודע, איך מתנהגים עם הנעה אחורית ואיך גורמים לבסיס ממוצע להפוך למכונה שיורקת חתיכות גומי מהג’אנטים. המפגש הזה בין הרצון והתיאבון של עמית לכמות הידע והיכולת שיש בין מוחו לידיו של יוסי, הוליד מפלצת.

אז ה-Z3 הזו, מודל 1998, התגלגלה לתוך הסדנה של יוסי, עם מנוע M43B18 צנוע נפח והספק, עם צמיגים דלים ומרכב יפיפיה. וגם עם הנחיה ברורה מקשקש ללכת עד הסוף. סגר יוסי את דלתות הסדנה והסתגר שם לשבועיים הבאים.

ראשון להיזרק היה מנוע ארבעת הצילנדרים החלוש. את מקומו תפס בלוק בריא יותר (M52B28) – שישה ציל’ בנפח 2,793 סמ”ק שמפיק כ-190 כ”ס. סעפת יניקה, בית מצערת גדול יותר, סעפת פליטה ותוכנה שנכתבה במיוחד לרכב הזה הקפיצו את ההספק לאיזור ה-240 כ”ס במנוע. את הכוח הזה מקבלים הגלגלים האחוריים דרך גיר גטרג 5 הילוכים (של 325 E36) ודיפרציאל אחורי של קוסקו (הכלאה של שני דיפרציאלים שמתאימים ל-E36 ו-E30). רק בשביל לסבר את האוזן, זה הגיר הרביעי במכונית הזו, כל השאר פשוט נשברו מהעומס. אולי זה נשמע לא הרבה, אבל עם יחס ההעברה הקצר (3.73) האוטו הזה הפך ממכונית ספרים מפונפנת למכונת עשן ייעודית. את יחידת ההנעה משלים הקוויק-שיפטר של IRP – המוצר הכי קיצוני שקיים לב.מ.וו – שמחובר ישירות לשילדה עם אפס תנועה ומהלך ידית הזוי של שני ס”מ לכל כיוון.

אבל זה לא נגמר שם. יש כאן המון חיזוקי שלדה בכדי לטפל בעומסים האדירים שמכונית כזו צריכה לעמוד בהם. יוסי הקשיח את השלדה מלפנים, מאחור ובמרכז הגוף על ידי בניית תמיכות ייעודיות. גם כלוב ההתפכות שמותקן ברכב, נבנה על ידי יוסי ותורם למינימום התעוותות של המרכב. אחר כך התחילה העבודה הסיזיפית באמת.

מכוניות דריפטים אמיתיות, צריכות זוויות צידוד מטורפות לגלגלים הקדמיים בכדי לאפשר לנהג לשהות במקסימום זווית מקסימום מהזמן. יש קיטים כאלו בחו”ל ומחירם אלפי יורו. יוסי החליט לבנות זרועות קדמיות חדשות, לפי מפרט שלו – משהו שייתן יותר נעילה נגדית מ-Z3 מקורית אבל שישאיר את הניהוג קל וטיבעי מצד שני. את הזרועות האלו מחזיקים בולמי KW קומפטישן. ומיותר לציין שכל הפרונט יכול להתכוונן לכל זווית וכיוון.

אם הייצור העצמי של המיתלים מלפנים נשמע לכם מכובד צריך לפתוח את תא המטען בשביל להתחיל להבין מה עבר על ה-Z3 הזו מאחור. המיתלה המקורי פורק ובמקומו הושתל מתלה של E36 ישירות לשלדת הרכב. ואם זה נשמע כאילו מדובר בעבודת פירוק והרכבה פשוטה חמשת ברגי הענק והפלטה המאסיבית שמחזיקה את המיתלה החדש במקומו מסבירים שמדובר כאן בפבריקציה שלא רואים כל יום. הסידור הזה נותן מענה מאסיבי ועמיד יותר עם חיבור בכמה נקודות לשלדה – משהו שפשוט לא יתפרק בחיים. העבודה של יוסי מאחור גם פתחה אפשרות לכיוונון הגלגלים האחוריים באופן שלא מוכר משום ב.מ.וו סדרתית.

כמו כל המכונית, גם הגלגלים והצמיגים הם לא בדיוק במידות המקוריות כשהאוטו של עמית יושב על גלגל 17 אינץ ברוחב 8 אינץ מקדימה ו-9 אינץ מאחור. הבלמים הותאמו גם הם למלאכת הדריפט. בלם-יד הדראולי של קומפ-ברייק עם משאבה גדולה וצינורות מסוככים, שולט על עוד שני קליפרים שנוספו מאחור.

רשימת העבודות הזו לא מתארת את כמות הזמן (והכסף) שהשקיע עמית לתוך המכונה הזו. לבנות מכונית שמבצעת ברמה הזו זה לא רק להרכיב ולתת גז. רובה של המכונה הזו בנויה מחדש מתחת לגוף האדום (שהפך קצת שבור עם הזמן…) והתוצאה מתארת כמות שעות אדירה של ייצור, תיאום וכוונון. המכונה הזו היא תוצר של שני אנשים, הצרכים של קשקש כדריפטר והמענה המכאני של יוסי. והתוצאה פשוט מרשימה.

אין שום קשר לרודסטר החלושה, המקורית. תא הנוסעים מספר את הסיפור הזה ברגע. מושבים תומכים עם רתמות מירוצים, כלוב הגנה, ידית בלם היד האדירה או אלף ואחד השעונים שיש כאן. בעצם מה שאין כאן מדגיש עוד יותר את היותה חיה נדירה: אין דיפון, אין אביזרי נוחות, אין כלום. הגה, דוושות וידית בלם יד. כשרואים את קשקש צולף אייפקסים, הגה נעול לגמרי, צמיגים שולחים את נשמתם לאוויר, מבינים שהם חיים אחד את השניה, אחד בשביל השניה, וששניהם אחד הם.

עמית והאדומה שלו, סחפו את סצינת הדריפטים בסערה בתקופה האחרונה. אימפקט אדיר שרק אדם ומכונה שהולכים על החלום שלהם עד הסוף, יכולים לייצר.
עמית מבקש להודות לספונסרים שלו – שבלעדיהם המכונה הזו לא היתה מתגשמת:
פיט-סטופ: לדודי בן זאב על החלקים והעזרה.
YO-C-DRIFT: על המוח, הידיים וההבנה של יוסי.
צמיגי מוריס: לאסף וגילי על כל הצמיגים שהאדומה חורכת ועל העזרה.
Dream club: לרון חכים על התמיכה בעמית (שבמסגרתה יתחרה עמית בקפריסין כחלק מקבוצת Team orange).
מוטול שמנים מבית ארנב אנרגיה: על אספקת הנוזלים למקשקשת.
תודה למוקי אדיב ולמסלול הקרטינג בבילו סנטר בבית-שאן, על האירוח והעזרה בהפקת הכתבה.












































