אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המנוע הרוטורי של מאזדה חוזר
ראשי » חדשות » המנוע הרוטורי של מאזדה חוזר
מאזדה MX 30

המנוע הרוטורי של מאזדה חוזר

מאזדה מחזירה לחיים את המנוע הרוטורי המזוהה איתה, אבל הפעם לא בחרטומה של מכונית ספורט מרגשת (בינתיים) אלא כחלק במערכת הנעה היברידית נטענת ב-MX-30

אופיר דואק 16/01/2023 צלם: מאזדה

מנוע רוטורי (שנקרא גם מנוע ואנקל על שם ממציאו) היה אחד מהבשורות הטכנולוגיות הגדולות של שנות ה-60′. הרעיון של מנוע קטן המוציא הספקים גבוהים ותנועתו הסיבובית חוסכת חלקים נעים רבים היה הבטח גדולה כאשר יצא לעולם, אך מהר מאד התגלה כבעל בעיות אמינות אשר העבירו את חברת NSU לדפי ההיסטוריה.

מאזדה גם היא אימצה את מנוע הואנקל בשנות ה-60′ עם הקוסמו ספורט הייחודית שהייתה מקדמת תדמית עבור החברה הקטנה והלוא מוכרת, ונותרה במשך השנים החברה היחידה שעדין האמינה והמשיכה לפתח את הטכנולוגיה אשר שירתה בעיקר בדגמי הקצה הספורטיביים והאייקונים שלה מסדרת RX. הפעם האחרונה שמנוע רוטורי הופיע במכונית סדרתית היה ב-RX8 המדליקה של תחילת שנות ה-2000 והוא נגנז כאשר המכונית הגיע לסיום דרכה. אגב, מאז גם לא ראינו מכונית ספורטיבית חזקה של מאזדה, אבל זה כבר סיפור אחר.

עם זאת, מאזדה עדין רואה במנוע הרוטורי סמל שגם מבדל אותה מיתר יצרניות הרכב, וכעת המנוע הרוטורי עושה קאמבק. לצערנו, לפחות כרגע, לא נראה את המנוע הרוטורי בחרטומה של מכונית ספורט. ברוח ימים אלו של איכות הסביבה המנוע הרוטרי החדש של מאזדה עורך בכורה כחלק מיחידת הנעה היברידית נטענת בחרטומה של ה-MX 30 הייחודית כשמטרתו לסייעה להשיג פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכות. יש בזה קצת צדק פואטי בהתחשב בעובדה שאחד מהחסרונות של המנועים הרוטוריים בעבר הייתה צריכת דלק מפלצתית.

המנוע הרוטורי החדש של מאזדה – לא מניע את הגלגלים

 


 

המנוע הרוטורי החדש הוא בנפח של 830 סמ”ק, בעל רוטור אחד והזרקת דלק ישירה המספק 170 כ”ס ומשמש כגנרטור מאירך טווח להטענת הסוללה במערכת ההיברידית, ללא יכולת להניע את הגלגלים. הסוללה בקיבולת 17.8 קילוואט מספקת אנרגיה למנוע חשמלי בעל 166 כ”ס ו-26.5 קג”מ המניע את הגלגלים הקדמיים. לטענת מאזדה הטווח החשמלי המרבי עומד על 85 ק”מ כאשר בשילוב המנוע הרוטורי כגנרטור מתקבל טווח נסיעה משולב של כ-650 ק”מ.

גרסת הפלאג אין שימושית בהרבה מהגרסה החשמלית

צריכת הדלק המשולבת ב-MX 30 R-EV היא כ-13 ק”מ לליטר, לא נתון מרשים במיוחד עבור מכונית היברידית, עוד עדות לכך שטכנולוגיית הפלאג אין הייבריד (PHEV) פותרת אולי את בעיית חרדת הטווח אבל לא באמת מעניקה חיסכון בדלק מעבר לטווח החשמלי שמסוגלת הסוללה לספק.

בכל מקרה, עבור מאזדה מדובר במערכת הנעה שתעזור לחברה הקטנה לעמוד מול הרגולציה החונקת, בעיקר באירופה. לצד זאת, זה גם הופך את ה-MX 30 ההיברידית למכונית שימושית בהרבה מה-MX 30 החשמלית בעלת הטווח המוגבל לכ-200 ק”מ בלבד.

מאזדה מאזדה MX 30 מנוע ואנקל מנוע רוטורי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד