אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלו המכוניות שנתגעגע אליהן ב-2025
ראשי » מגזין » אלו המכוניות שנתגעגע אליהן ב-2025

אלו המכוניות שנתגעגע אליהן ב-2025

שנת 2024 תכף הופכת להיסטוריה ואיתה גם כמה דגמים אהובים שירדו מפס הייצור ולצערנו כבר לא נראה אותם בשנה הבאה

אופיר דואק 30/12/2024 צלם: יצרן, יובל לוי, אופיר דואק

יגואר F טייפ
מאז ראשית ימיה יגואר נאמנה למכוניות ספורט קופה יוקרתיות, מהירות ומרהיבות ביופיין. ה-F טייפ שהוצגה לראשונה ב-2013 המשיכה את השושלת שהחלה ב-E טייפה האגדית והמשיכה ב-XJS וב-XK שהגיעו אחריה. היא אמנם לא זכתה לפופולאריות היחסית של פורשה 911, אבל סיפקה אלטרנטיבה ספורטיבית ואלגנטית במרכבי קופה ורודסטר, עם מנועי V6 ו-V8 וגרסאות ביצועים מרגשות בעלות מגדש על.

למרות מתיחת פנים אותה עברה עבר לפני מספר שנים, ואפילו גרסאות כניסה עם מנועי ארבעה צילינדרים, ה-F טייפ לא הצליחה להתרומם ומכרה אלפי יחידות בודדות בכל שנה. בצעד של להיות או לחדול החליטו ביגואר לעבור החל מ-2026 באופן גורף להנעה חשמלית עם דור מוצרים חדש המתכחש למורשת העבר. לאור רמת המכירות הנמוכה הוחלט גם להפסיק באופן מיידי את ייצור הדמים הקיימים של החברה, וזה כולל גם את ה-F טייפ שתיזכר כיגואר הספורטיבית האמיתית האחרונה.

אאודי TT
מכונית הקופה הקומפקטית והמעוצבת של אודי ירדה מפס היצור בהונגריה בדיוק לפני שנה. היא המשיכה להימכר במהלך השנה החולפת, כשבמקביל ציינו בעולם 25 שנים להופעת הדור הראשון והסנסציוני בעיצובו. אאודי TT יוצרה במשך שלושה דורות במרכבי קופה 2+2 או רודסטר דו-מושבית כשהיא מתבססת בכל פעם על פלטפורמת הגולף. הדור האחרון התגלגל איתנו מאז 2014 וכמו קודמיו הוצע עם הנעה קדמית או כפולה ועם מספר יחידות הנעה, כאשר בפסגה שכנה גרסת RS עם מנוע חמשת הצילינדרים בנפח 2.5 (שגם הוא מתקרב לסוף דרכו).


בתחילת דרכה אאודי TT נמכרה היטב ביחס למכוניות מסוגה, עם כמה עשרות אלפי יחידות שנמכרו מידי שנה, אלא שמאז אמצע העשור האחרון המכירות החלו לדעוך ובשנים האחרונות נמכרו מידי שנה פחות מ-10,000 יחידות מכלל הגרסאות והדגמים מה שלא הצדיק את המשך קיומו של פס הייצור בהונגריה. למרבה הצער, ובהתחשב בתקנות זיהום האוויר המחמירות, באאודי לא רואים גם הצדקה לייצר יורשת ל-TT עם מנועי בעירה פנימית, אך משתעשעים ברעיון של יורשת חשמלית בעתיד. רעיון מיותר למדי.

סיבוב פרידה מאאודי TT

ניסאן GT-R
הגודזילה של ניסאן שהוצגה ב-2008 ומאז הספיקה לבייש שלל מכוניות ספורט יקרות וחזקות ממנה הגיע השנה לסוף דרכה. אמנם ניסאן ביצעה לה לפני כשנתיים מתיחת פנים קלה והשנה הציגה שני מהדורות מיוחדות, אך זו הייתה שירת הברבור של ה-GT-R וותיקה. אי עמידה בתקני זיהום ורעש אילצו את ניסאן להפסיק ולמכור את ה-GT-R באירופה ואוסטרליה, ובהתאם לכך כבר לא ניתן להשיג את ה-GT-R בישראל כאשר היחידות האחרונות שהגיעו ארצה היו ממהדרות ה-50 שנה. כאשר הייצור עבור צפון אמריקה הסתיים לפני כחודשיים וכעת נותרה ה-GT-R זמינה רק ביפן ובמספר שווקים בודדים עד שתיעלם לחלוטין מההיצע של ניסאן.

בניסאן אמנם הצהירו שהם מפתחים יורשת מתקדמת והיברידית, ואף חשפו גם תצוגה המרמז על הדור הבא של ה-GT-R, אך לאור המצב העגום לו נקלעה ניסאן השנה כשברקע שיחות האיחוד עם הונדה סביר להניח שהתכניות להצגת GT-R חדשה ידחו למועד לא ידוע.

מאזדה MX5

מאזדה MX5
מאזדה ממשיכה להיות נאמנה למכונית הרודסטר שלה ותמשיך לייצר אותה גם השנים הקרובות עד שתוצג לה מחליפה עם הנעה היברידית מתקדמת. אלא שבינתיים תקני זיהום האוויר מאלצים את מאזדה להפסיק לשווק באירופה את גרסת ה-2.0 ליטר של המיאטה, שהיא גם גרסת ההנעה איתה שווקה בישראל. אמנם גרסת ה-1.5 עדין תמשיך להיות משווקת בתקינה אירופאית, אך היא פחות רלוונטית עבר השוק הישראלי האנין. המשמעות היא שלפחות לעת עתה מאזדה MX5 לא תוצע בישראל ביבוא רשמי, וההיצע הדל בלאו הכי של מכוניות ספורט פתוחות נותר ללא רודסטר אמיתית במחיר של פחות מ-300 אלף שקלים. ניתן רק לקוות שאולי המיאטה תחזור ארצה בתקינה אמריקאית, אבל לאור רף מכירות נמוך של פחות מ-20 יחידות בשנה לא היינו בונים על כך לצערנו

רנו מגאן ספורט
מכוניות ההאצ’בק הספורטיביות הולכות ונעלמות מחיינו כאשר יותר ויותר יצרניות נכנעות לתכתיבי הרגולטורים ותקני זיהום האוויר שהופכים את ייצור מכוניות אלו ליקר ולא משתלם. דוגמה בולטת לכך היא רנו שלה מסורת ארוכה בתחום עם דגמי חטיבת הספורט שלה. הקליאו ספורט כבר אינה מיוצרת בדור הנוכחי והשנה עזבה אותנו גם מגאן ספורט, שנחשבה לאחת הקיצוניות והמהנות בז’אנר בעשור וחצי האחרון.

רנו הפסיקה את ייצור המגאן ספורט לא לפני שזכינו ממנה למהדורת פרידה קיצונית על בסיס גרסת הטרופי, שהיחידות הממוספרות האחרונות שלה נחתו בישראל בתחילת השנה. אם בכל זאת אתם חושקים ברנו ספורטיבית, תאלצו לחכות לגרסה של אלפין לרנו 5 החשמלית החדשה. אבל זה ממש לא יהיה אותו הדבר.

פולקסווגן פולו GTI

פולקסווגן פולו GTI
פולקסווגן היא מיצרניות הבודדות שעדין מייצרות קטנות חמות למרות הירידה העקבית בביקוש, כשהיא מציעה גרסת GTI גם לדור הנוכחי של הפולו שהוצג ב-2017. במסגרת מתיחת הפנים אותה עברה הפולו שודרגה גם גרסת ה-GTI, אך עקב צעדי התייעלות וצמצום עלויות בקונצרן הועבר ייצור הפולו לדרום אפריקה. המשמעות המיידית עבורנו הייתה התייקרות משמעותית עקב עליה במחירי ההובלה והמכס הנוסף שמוטל על יבוא מדרום אפריקה, מה שהפך את מחיר הפולו ללא רלוונטי בשוק המקומי. כפועל יוצא, גם גרסת ה-GTI תישאר לצערנו בחו”ל.

יונדאי i20N ו-i30N
במהלך 2023 זכה השוק הישראל לבשורה משמחת עם חזרתם של דגמי ה-N הספורטיביים של יונדאי לישראל. יחד עם i30N שיבואה חודש עם תיבת הילוכים אוטומטית, הגיעה לראשונה גם i20N שהציע מתכון כמעט נשכח של סופרמיני חמה עם תיבת הילוכים ידנית. אלא שלמרבה הצער השמחה לא נמשכה זמן רב. בתחילת השנה הודיעה היונדאי כי היא מפסיקה את שיווק דגמי ה-N סעלי מנוע הבנזין באירופה עקב קושי לעמוד בתקינה המחמירה, ובעקבות כך פסק היבוא של שני הדגמים לישראל. מצער במיוחד לאור העובדה שה-i20N בתמחור אטרקטיבי למדי הצליחה למכור כמה עשרות יחידות עד שהתרוקן המלאי.

.

אאודי TT דגמי 2024 יגואר F טייפ יונדאי I20N יונדאי i30N מאזדה MX5 פולקסווגן פולו GTI רנו מגאן ספורט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד