אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה
ראשי » חדשות » בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה
אירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

האיש שבנה את מכונית המקלארן איתה זכה אירטון סנה באליפות הפורמולה 1 הראשונה שלו, מציג במונטרי מחווה ביצור מוגבל לנהג הברזילאי ולעונת האליפות ההיסטורית

אופיר דואק 25/08/2025 צלם: יצרן

יותר משלושה עשורים מאז מותו בתאונת מרוצים טראגית, אירטון סנה עדין נחשב לאחד מנהגי הפורמולה 1 הנערצים והמשפיעים ביותר בעידן המודרני ובכלל. בהתאם למעמדו, תעשיית הרכב הנפיקה לאורך השנים כמה וכמה מהדורות מיוחדות ואף מכוניות שנשאו את שמו של סנה כמחווה. הידוע שבהן היא כמובן מקלארן סנה הקיצונית שיוצרה בכמות מוגבלת יחסית של כמה מאות יחידות בלבד.

בשבוע הרכב היוקרתי במונטריי ערכה בכורה מכונית על חדשה ויוצאת דופן שעוצבה כמחווה לסנה, או ליתר דיוק לעונת 1988 שבה זכה הברזילאי באליפות הפורמולה 1 הראשונה מתוך שלוש אותן קטף לפני מותו. למכונית קוראים לה-N1A ICON 88 (לא ממש צריך להסביר את מקור השם) ויש לה קשר מיוחד למקלארן, על אך שהיא לא מתבססת עליה כלל, כמו גם כאמור לאירטון סנה עצמו.

הקשר מגיע ממי שעומד מאחורי המכונית הזו המיוצרת על ידי חברת ניקולס (Nichols Cars) הבריטית. קוראים לו סטיב ניקולס, שהיה במשך שנים אחד מהמהנדסים הבולטים בקבוצת הפורמולה 1 של מקלארן ואחראי בין היתר לתכנונה של מקלארן MP4/4. זוהי המכונית איתה התחרו אירטון סנה ואלן פרוסט בעונת 1988. באותה עונה שימש ניקולס גם כמנהל המרוץ של סנה, כך שהיה לו חלק חשוב באותה אליפות היסטורית.


בניגוד למקלארן סנה שהייתה בסופו של דבר גרסה קיצונית ומעוצבת על בסיס מקלארן 720S, ה-ICON 88 לא קשורה לדגם כלשהו של מקלארן ומאמצת גישה שונה לחלוטין. למעשה מדובר במכונית על שמנסה לחקות את המכוניות שהשתתפו במרוצי ה-CAN AM האמריקאים בשנות ה-60 וה-70, כשהן מתאפיינות במרכב נטול גג ושמש הקדמית, עם מסיט רוח מלפנים קשת בטיחות מאחורי הנהג ומנוע חשוף. ה-A1N נאמנה לתצורה הזו, שגרסת ה-ICON 88 מביאה איתה עיצוב שונה עבור 15 היחידות שמתוכננת להיות מיוצרות, כמספר הניצחונות שהשיגה מקלארן MP4/4.

במה שקשור ליחידת ההנעה, ניקולס לא חיפש להתחכם והעדיף ללכת על בטוח. זה אומר מנוע LS3 אטמוספרי בנפח 7.0 ליטר שאחרי מספר שיפורים פנימיים מפיק 650 כ”ס. מספר שלא עושה הרבה רושם בימנו כשמכוניות על מתהדרות ביותר מ-1,000 כ”ס, אך ה-ICON 88 שוקל רק 900 ק”ג, כך שמתקבל כאן יחס הספק/משקל של 700 כ”ס לטון. תיבת ההילוכים היא ידנית בעלת שישה יחסי העברה מייצור עצמי, וכדי לשמר חווית נהיגה טהורה ככל הניתן אמנם ישנה מערכת בקרת משיכה, אך מערכת ABS והגה כוח הן בגדר אופציות בתוספת תשלום למחיר המכונית.

עם זאת, ICON 88 כוללת מספר רכיבים שהם רק בגדר אופציה ב-A1N הרגילה, בהם חישוקים מסיבי פחמן במידות 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור, בלמים קרמיים, מנגנון הרמה למתלים הקדמיים ומערכת פליטה משודרגת. ואם אל הייתם אורחי כבוד בשבוע הרכב של מונטריי אין לכם סיבה לשאול כמה התענוג הזה יעלה לכם.

A1N ICON 88 אירטון סנה מקלארן סטיב ניקולס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד