אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה
ראשי » חדשות » בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה
אירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

האיש שבנה את מכונית המקלארן איתה זכה אירטון סנה באליפות הפורמולה 1 הראשונה שלו, מציג במונטרי מחווה ביצור מוגבל לנהג הברזילאי ולעונת האליפות ההיסטורית

אופיר דואק 25/08/2025 צלם: יצרן

יותר משלושה עשורים מאז מותו בתאונת מרוצים טראגית, אירטון סנה עדין נחשב לאחד מנהגי הפורמולה 1 הנערצים והמשפיעים ביותר בעידן המודרני ובכלל. בהתאם למעמדו, תעשיית הרכב הנפיקה לאורך השנים כמה וכמה מהדורות מיוחדות ואף מכוניות שנשאו את שמו של סנה כמחווה. הידוע שבהן היא כמובן מקלארן סנה הקיצונית שיוצרה בכמות מוגבלת יחסית של כמה מאות יחידות בלבד.

בשבוע הרכב היוקרתי במונטריי ערכה בכורה מכונית על חדשה ויוצאת דופן שעוצבה כמחווה לסנה, או ליתר דיוק לעונת 1988 שבה זכה הברזילאי באליפות הפורמולה 1 הראשונה מתוך שלוש אותן קטף לפני מותו. למכונית קוראים לה-N1A ICON 88 (לא ממש צריך להסביר את מקור השם) ויש לה קשר מיוחד למקלארן, על אך שהיא לא מתבססת עליה כלל, כמו גם כאמור לאירטון סנה עצמו.

הקשר מגיע ממי שעומד מאחורי המכונית הזו המיוצרת על ידי חברת ניקולס (Nichols Cars) הבריטית. קוראים לו סטיב ניקולס, שהיה במשך שנים אחד מהמהנדסים הבולטים בקבוצת הפורמולה 1 של מקלארן ואחראי בין היתר לתכנונה של מקלארן MP4/4. זוהי המכונית איתה התחרו אירטון סנה ואלן פרוסט בעונת 1988. באותה עונה שימש ניקולס גם כמנהל המרוץ של סנה, כך שהיה לו חלק חשוב באותה אליפות היסטורית.


בניגוד למקלארן סנה שהייתה בסופו של דבר גרסה קיצונית ומעוצבת על בסיס מקלארן 720S, ה-ICON 88 לא קשורה לדגם כלשהו של מקלארן ומאמצת גישה שונה לחלוטין. למעשה מדובר במכונית על שמנסה לחקות את המכוניות שהשתתפו במרוצי ה-CAN AM האמריקאים בשנות ה-60 וה-70, כשהן מתאפיינות במרכב נטול גג ושמש הקדמית, עם מסיט רוח מלפנים קשת בטיחות מאחורי הנהג ומנוע חשוף. ה-A1N נאמנה לתצורה הזו, שגרסת ה-ICON 88 מביאה איתה עיצוב שונה עבור 15 היחידות שמתוכננת להיות מיוצרות, כמספר הניצחונות שהשיגה מקלארן MP4/4.

במה שקשור ליחידת ההנעה, ניקולס לא חיפש להתחכם והעדיף ללכת על בטוח. זה אומר מנוע LS3 אטמוספרי בנפח 7.0 ליטר שאחרי מספר שיפורים פנימיים מפיק 650 כ”ס. מספר שלא עושה הרבה רושם בימנו כשמכוניות על מתהדרות ביותר מ-1,000 כ”ס, אך ה-ICON 88 שוקל רק 900 ק”ג, כך שמתקבל כאן יחס הספק/משקל של 700 כ”ס לטון. תיבת ההילוכים היא ידנית בעלת שישה יחסי העברה מייצור עצמי, וכדי לשמר חווית נהיגה טהורה ככל הניתן אמנם ישנה מערכת בקרת משיכה, אך מערכת ABS והגה כוח הן בגדר אופציות בתוספת תשלום למחיר המכונית.

עם זאת, ICON 88 כוללת מספר רכיבים שהם רק בגדר אופציה ב-A1N הרגילה, בהם חישוקים מסיבי פחמן במידות 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור, בלמים קרמיים, מנגנון הרמה למתלים הקדמיים ומערכת פליטה משודרגת. ואם אל הייתם אורחי כבוד בשבוע הרכב של מונטריי אין לכם סיבה לשאול כמה התענוג הזה יעלה לכם.

A1N ICON 88 אירטון סנה מקלארן סטיב ניקולס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד