יותר משלושה עשורים מאז מותו בתאונת מרוצים טראגית, אירטון סנה עדין נחשב לאחד מנהגי הפורמולה 1 הנערצים והמשפיעים ביותר בעידן המודרני ובכלל. בהתאם למעמדו, תעשיית הרכב הנפיקה לאורך השנים כמה וכמה מהדורות מיוחדות ואף מכוניות שנשאו את שמו של סנה כמחווה. הידוע שבהן היא כמובן מקלארן סנה הקיצונית שיוצרה בכמות מוגבלת יחסית של כמה מאות יחידות בלבד.
בשבוע הרכב היוקרתי במונטריי ערכה בכורה מכונית על חדשה ויוצאת דופן שעוצבה כמחווה לסנה, או ליתר דיוק לעונת 1988 שבה זכה הברזילאי באליפות הפורמולה 1 הראשונה מתוך שלוש אותן קטף לפני מותו. למכונית קוראים לה-N1A ICON 88 (לא ממש צריך להסביר את מקור השם) ויש לה קשר מיוחד למקלארן, על אך שהיא לא מתבססת עליה כלל, כמו גם כאמור לאירטון סנה עצמו.
הקשר מגיע ממי שעומד מאחורי המכונית הזו המיוצרת על ידי חברת ניקולס (Nichols Cars) הבריטית. קוראים לו סטיב ניקולס, שהיה במשך שנים אחד מהמהנדסים הבולטים בקבוצת הפורמולה 1 של מקלארן ואחראי בין היתר לתכנונה של מקלארן MP4/4. זוהי המכונית איתה התחרו אירטון סנה ואלן פרוסט בעונת 1988. באותה עונה שימש ניקולס גם כמנהל המרוץ של סנה, כך שהיה לו חלק חשוב באותה אליפות היסטורית.
בניגוד למקלארן סנה שהייתה בסופו של דבר גרסה קיצונית ומעוצבת על בסיס מקלארן 720S, ה-ICON 88 לא קשורה לדגם כלשהו של מקלארן ומאמצת גישה שונה לחלוטין. למעשה מדובר במכונית על שמנסה לחקות את המכוניות שהשתתפו במרוצי ה-CAN AM האמריקאים בשנות ה-60 וה-70, כשהן מתאפיינות במרכב נטול גג ושמש הקדמית, עם מסיט רוח מלפנים קשת בטיחות מאחורי הנהג ומנוע חשוף. ה-A1N נאמנה לתצורה הזו, שגרסת ה-ICON 88 מביאה איתה עיצוב שונה עבור 15 היחידות שמתוכננת להיות מיוצרות, כמספר הניצחונות שהשיגה מקלארן MP4/4.
במה שקשור ליחידת ההנעה, ניקולס לא חיפש להתחכם והעדיף ללכת על בטוח. זה אומר מנוע LS3 אטמוספרי בנפח 7.0 ליטר שאחרי מספר שיפורים פנימיים מפיק 650 כ”ס. מספר שלא עושה הרבה רושם בימנו כשמכוניות על מתהדרות ביותר מ-1,000 כ”ס, אך ה-ICON 88 שוקל רק 900 ק”ג, כך שמתקבל כאן יחס הספק/משקל של 700 כ”ס לטון. תיבת ההילוכים היא ידנית בעלת שישה יחסי העברה מייצור עצמי, וכדי לשמר חווית נהיגה טהורה ככל הניתן אמנם ישנה מערכת בקרת משיכה, אך מערכת ABS והגה כוח הן בגדר אופציות בתוספת תשלום למחיר המכונית.
עם זאת, ICON 88 כוללת מספר רכיבים שהם רק בגדר אופציה ב-A1N הרגילה, בהם חישוקים מסיבי פחמן במידות 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור, בלמים קרמיים, מנגנון הרמה למתלים הקדמיים ומערכת פליטה משודרגת. ואם אל הייתם אורחי כבוד בשבוע הרכב של מונטריי אין לכם סיבה לשאול כמה התענוג הזה יעלה לכם.