אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?
ראשי » דו-גלגלי » המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?

המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?

תקנות המתייחסות לכלים המאושרים לנהיגה ספורטיבית עודכנו במסגרת צו תעריף המכס של רשות המיסים

אריאל אלסיבוני 11/01/2017 צלם: רונן טופלברג

צו מכס שפרסמה היום רשות המיסים של משרד הכלכלה מזכיר לנו שהמדינה אולי הפנימה את יתרונותיו של הספורט המוטורי ובאמת מנסה לקדם אותו, אבל כושלת בהתיחסות אליו ולא ממש מבינה את החומר.

תזכורת קצרה – המדינה מאשרת, לפי צו שעה שמתעדכן כל שנה, לייבא מכוניות ואופנועים לשימושים ספורטיביים בתעריף מכס מופחת של 19 אחוזים. ההגיון ברור, היות ולא מדובר בכלי תחבורה המיועד לשימוש על הכביש, אלא כלי ספורטיבי המיועד לתחרויות אין שום סיבה כי יוטל עליו מכס מלא.

ליגת האנדורן 2017
צילום: רונן טופלברג

 

אבל בחינה של פקודות הצו העדכני מגלות, חוסר הבנה בסיסי אחד – כלי תחרותי איננו כלי רכב. ומנגנוני הרישוי הקיימים במדינה, יחד עם קבעון מחשבתי, מייצרים תנאים והגבלות שמונעות מהתחום הזה להתקדם. ועוד לא אמרנו מילה אחת על העובדה שזהו צו מתחדש, לא קבוע שיכול להיות להשתנות בכל רגע נתון.


 

מה רוצים עכשיו?

בשלב הראשון דורשת רשות המיסים הוכחה כי הרוכש הוא אכן ספורטאי מוטורי, לשם כך אותו הספורטאי צריך להוכיח כי הוא השתתף במינימום ארבעה אימונים מוסדרים בשנה. עד עכשיו הדרישה היתה הוכחת השתתפות בשני אימונים מוסדרים בשנה, כעת החמירה הרשות את הדרישה. מה אם השתתף רק בשלושה אימונים מוסדרים במדינתנו הקטנה בשנה החולפת, או שחלילה אותו ספורטאי נפצע ולא יכל להשתתף באימונים מוסדרים? שאלה מצוינת.

אותו ספורטאי שיחליט למכור את הכלי הספורטיבי שברשותו, חייב למצוא קונה שימציא את אותם האישורים והוא עצמו יצטרך להוכיח שאכן השתמש הוא עצמו בכלי למטרת מירוצים בתקופה שהיה בבעלותו. אם אותו ספורטאי יחליט לבצע טרייד-אין אצל אחד מבתי העסק העוסקים בתחום לדוגמה, יצטרכו אלו להפקיד את יתרת המיסים אצל הרשות, ובמידה ולא יימכר בכלי תוך שלושה חודשים יחויבו עליו מלוא המס. מדינת חלם? זו רק ההתחלה.

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

 

עוד מכתיב הצו כי ספורטאי לא יוכל להחזיק שני כלים לשימוש ספורטיבי. אם אותו אדם מתחרה בשתי אסכולות מירוצים שונות, יהיה עליו לבקש אישור מיוחד בכדי להחזיק שני כלים. ומה אם הוא מתחרה בשלושה ענפים שונים? לפי רשות המיסים פשוט אסור לו.

 

למעלה, גבוה, יושב מישהו מבולבל מאוד

בבסיסו של כל הבלבול הזה עומדת תפיסה שגויה אחת. רשות המסים הופכת את עצמה, את היבואנים ואת הספורטאים לגורם אכיפה ואישור. הסרבול הזה יכול להמנע אם הרשות תפנים כי רכב ספורטיבי הוא מקביל בהגרתו לכדורסל או מחבט טניס. אם רשות המיסים החליטה שכלים כאלו זכאים למיסוי מופחת בכך תם הסיפור. אין שום סיבה לגרום לגופים מסחריים או אנשים פרטיים להפוך להיות שוטרים.

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

 

היה ואזרח ירכוש כלי ספורטיבי וישתמש בו מחוץ ליעודו, לשם כך יש גורמי אכיפת חוק. על אותו אדם יש להטיל ענישה, למצות איתו את הדין ולגבות ממנו את יתרת המיסוי. אבל הרשות לא מבינה מה הוא ספורט מוטורי, מתקשה לקבל את העובדה שהכלים המדוברים הם כלים ספורטיביים לכל דבר וענין ואינם כלי רכב. מתוך חוסר ההבנה ואולי אפילו פחד, היא מייצרת כאוס בירוקרטי שמאיים על קיום הענף הדל הזה כולו.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד