אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?
ראשי » דו-גלגלי » המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?

המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?

תקנות המתייחסות לכלים המאושרים לנהיגה ספורטיבית עודכנו במסגרת צו תעריף המכס של רשות המיסים

אריאל אלסיבוני 11/01/2017 צלם: רונן טופלברג

צו מכס שפרסמה היום רשות המיסים של משרד הכלכלה מזכיר לנו שהמדינה אולי הפנימה את יתרונותיו של הספורט המוטורי ובאמת מנסה לקדם אותו, אבל כושלת בהתיחסות אליו ולא ממש מבינה את החומר.

תזכורת קצרה – המדינה מאשרת, לפי צו שעה שמתעדכן כל שנה, לייבא מכוניות ואופנועים לשימושים ספורטיביים בתעריף מכס מופחת של 19 אחוזים. ההגיון ברור, היות ולא מדובר בכלי תחבורה המיועד לשימוש על הכביש, אלא כלי ספורטיבי המיועד לתחרויות אין שום סיבה כי יוטל עליו מכס מלא.

ליגת האנדורן 2017
צילום: רונן טופלברג

 

אבל בחינה של פקודות הצו העדכני מגלות, חוסר הבנה בסיסי אחד – כלי תחרותי איננו כלי רכב. ומנגנוני הרישוי הקיימים במדינה, יחד עם קבעון מחשבתי, מייצרים תנאים והגבלות שמונעות מהתחום הזה להתקדם. ועוד לא אמרנו מילה אחת על העובדה שזהו צו מתחדש, לא קבוע שיכול להיות להשתנות בכל רגע נתון.


 

מה רוצים עכשיו?

בשלב הראשון דורשת רשות המיסים הוכחה כי הרוכש הוא אכן ספורטאי מוטורי, לשם כך אותו הספורטאי צריך להוכיח כי הוא השתתף במינימום ארבעה אימונים מוסדרים בשנה. עד עכשיו הדרישה היתה הוכחת השתתפות בשני אימונים מוסדרים בשנה, כעת החמירה הרשות את הדרישה. מה אם השתתף רק בשלושה אימונים מוסדרים במדינתנו הקטנה בשנה החולפת, או שחלילה אותו ספורטאי נפצע ולא יכל להשתתף באימונים מוסדרים? שאלה מצוינת.

אותו ספורטאי שיחליט למכור את הכלי הספורטיבי שברשותו, חייב למצוא קונה שימציא את אותם האישורים והוא עצמו יצטרך להוכיח שאכן השתמש הוא עצמו בכלי למטרת מירוצים בתקופה שהיה בבעלותו. אם אותו ספורטאי יחליט לבצע טרייד-אין אצל אחד מבתי העסק העוסקים בתחום לדוגמה, יצטרכו אלו להפקיד את יתרת המיסים אצל הרשות, ובמידה ולא יימכר בכלי תוך שלושה חודשים יחויבו עליו מלוא המס. מדינת חלם? זו רק ההתחלה.

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

 

עוד מכתיב הצו כי ספורטאי לא יוכל להחזיק שני כלים לשימוש ספורטיבי. אם אותו אדם מתחרה בשתי אסכולות מירוצים שונות, יהיה עליו לבקש אישור מיוחד בכדי להחזיק שני כלים. ומה אם הוא מתחרה בשלושה ענפים שונים? לפי רשות המיסים פשוט אסור לו.

 

למעלה, גבוה, יושב מישהו מבולבל מאוד

בבסיסו של כל הבלבול הזה עומדת תפיסה שגויה אחת. רשות המסים הופכת את עצמה, את היבואנים ואת הספורטאים לגורם אכיפה ואישור. הסרבול הזה יכול להמנע אם הרשות תפנים כי רכב ספורטיבי הוא מקביל בהגרתו לכדורסל או מחבט טניס. אם רשות המיסים החליטה שכלים כאלו זכאים למיסוי מופחת בכך תם הסיפור. אין שום סיבה לגרום לגופים מסחריים או אנשים פרטיים להפוך להיות שוטרים.

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

 

היה ואזרח ירכוש כלי ספורטיבי וישתמש בו מחוץ ליעודו, לשם כך יש גורמי אכיפת חוק. על אותו אדם יש להטיל ענישה, למצות איתו את הדין ולגבות ממנו את יתרת המיסוי. אבל הרשות לא מבינה מה הוא ספורט מוטורי, מתקשה לקבל את העובדה שהכלים המדוברים הם כלים ספורטיביים לכל דבר וענין ואינם כלי רכב. מתוך חוסר ההבנה ואולי אפילו פחד, היא מייצרת כאוס בירוקרטי שמאיים על קיום הענף הדל הזה כולו.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד