אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הכי יקרה בהיסטוריה: פרארי 250GTO/330LM נמכרה ביותר מ-51 מיליון דולר
ראשי » מגזין » הכי יקרה בהיסטוריה: פרארי 250GTO/330LM נמכרה ביותר מ-51 מיליון דולר
פרארי 250GTO

הכי יקרה בהיסטוריה: פרארי 250GTO/330LM נמכרה ביותר מ-51 מיליון דולר

אקזמפלר יחיד במינו של אחת המכוניות הנדירות והנחשקות ביותר של פרארי בכל הזמנים קבע מחיר שיא במכירה פומבית ונמכר ביותר מ-51 מיליון דולר

אופיר דואק 19/11/2023 צלם: RM Sotheby's

במשך שנים שוברות מכוניות פרארי נדירות בעקביות שיאים במכירות פומביות, אך ישנו דגם אחד שנחשב לנחשק מכולם על ידי האספנים ושובר את השל עצמו. מדובר בפרארי 250GTO אשר יוצרו ממנה 36 יחידות בלבד בין השנים 1962 ל-1964. בשבוע שעבר אזמפלר אחד שכזה שבר שיא נוסף בבית המכירות RM Sotheby’s כאשר נמכר במחיר של 51,705,000 דולרים, מה שהופך אותו לפרארי היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית אי פעם. אגב, השיא הקודם היה שייך ל-250GTO אחרת שנמכרה לפני 5 שנים במחיר צנוע של 48.4 מיליון דולר.

כאמור, פרארי 250GTO היא מכונית נדירה ומיוחדת, אך האקזמפלר שקבע את השיא מצליח להתעלות גם הסטנדרטים של הדגם הזה. מדובר ב-250GTO מספר 14 שיוצרה הנושאת את מספר השלדה 3765 שעל לוחית השלדה שלה מוטבע דווקא שם הדגם 330LM. הסיבה לכך היא תקנות המרוצים שהביאו את פרארי לשנות את המכונית הספציפית הזו.

כידוע פירושו של צירוף האותיות GTO הוא Gran Turismo Omologato, כלומר הומולוגציה לרכבי המסלול. פרארי 250GTO צוידה במנוע V12 בנפח 3.0 ליטר, אך בעקבות שינוי תקנות המרוצים שאפשרו התקנת מנועי 4.0 ליטר במכוניות GT המתחרות במרוצי הסיבולת לקחו מהנדסי פרארי את ה-GTO הזו והשתילו בה מנוע V12 שנפחו הוגדל 3,967 סמ”ק. שינוי זה הושג על ידי הגדלת מהלך הבוכנה של מנוע ה “קולומבו” מ-58.8 ל-71 מ”מ. התוצאה הייתה הספק משודרג של 390 כ”ס שאילץ את המהנדסים לבצע שינוי לפתחי האוורור בחזית כדי לשפר את יכולת הקירור, מה שמעניק לחרטום מראה מעט שונה מיתר ה250GTO. גם מכסה המנוע שונה כדי להתאים לששת הקרבורטורים שהזינו את המנוע במקום שלושת הקרבורטורים הכפולים במנוע ה-3.0 ליטר.


המנוע המוגדל בוריאציות הספק שונות שירת את סדרת ה-330 של פרארי כמו גם את הפרארי 400 סופראמריקה הסאלונית. 3 מכוניות נוספות בסוף סדרת הייצור של ה-GTO ייוצרו עם המנוע המוגדל וכונו 330 GTO, כשל אחריהן יוצרו עוד 4 מכוניות עם המנוע המוגדל על אותה שלדה אך עם מרכב של פרארי 250GT לוסו שזכו לכינוי 330LMB. אך זו כאמור ה-250GTO הראשונה והיחידה שנוצרה על ידי פרארי עם מנוע 4.0 ליטר, למרות שכמה 250GTO קיבלו הסבה למנוע המוגדל לאחריה.

המכונית בעל המנוע המוגדל ערכה את הבכורה שלה במרוץ נורבורגרינג 1000 בשנת 1962 ואף השיגה את המקום השני בדירוג הכללי. לאחר מכן התחרתה באותה שנה במרוץ 24 השעות של לה מאן. המכונית המשיכה להשתתף במרוצים שונים עד שבשנת 1967 נמכרה לבעלים הראשון שלה ושם עבר כמה וכמה ידיים עד אשר נחתה באוסף של הבעלים האחרון שהחזיק בה-38 שנים, אשר ביצע בה שיחזור מלא ומוקפד על ידי מומחי פרארי בפלורידה עד אשר הושקה מחדש ב-1990 ומאז נשמרה בקפדנות וקטפה פרסים רבים במפגשי פרארי.

עם ייחודיות שכזו, והיסטוריה שמפורטת בספר של 150 עמדים הכולל את כל תולדות המכונית במהלך השנים, הצליחה ה-250 GTO הזו לרשום את השיא יוצא הדופן, גם כי פשוט אין עוד פרארי 250GTO שמוצעת כרגע למכירה. אם וכאשר תצוץ אחת כזו מתישהו בשנים הקרובות, יש סיכוי לא רע לאור הביקושים בשוק הקלאסיות הנדירות שהיא תצליח לשבור גם את השיא הזה.

Ferrari 330LM RM 15Ferrari 330LM RM 15Preview
Ferrari 330LM RM 16Ferrari 330LM RM 16Preview
Ferrari 330LM RM 13Ferrari 330LM RM 13Preview
Ferrari 330LM RM 01Ferrari 330LM RM 01Preview
Ferrari 330LM RM 02Ferrari 330LM RM 02Preview
Ferrari 330LM RM 03Ferrari 330LM RM 03Preview
Ferrari 330LM RM 11Ferrari 330LM RM 11Preview
Ferrari 330LM RM 04Ferrari 330LM RM 04Preview
Ferrari 330LM RM 05Ferrari 330LM RM 05Preview
פרארי 250GTOפרארי 250GTOPreview
Ferrari 330LM RM 07Ferrari 330LM RM 07Preview
Ferrari 330LM RM 08Ferrari 330LM RM 08Preview
Ferrari 330LM RM 09Ferrari 330LM RM 09Preview
Ferrari 330LM RM 10Ferrari 330LM RM 10Preview
Ferrari 330LM RM 12Ferrari 330LM RM 12Preview
Ferrari 330LM RM 14Ferrari 330LM RM 14Preview

 

250GTO מכירה פומבית פרארי פרארי 250 GTO פרארי 250GTO/LM330
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד