אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל
ראשי » חדשות » הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל
סמארט #5

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

סמארט מתחיל לשווק בישראל את רכב הפנאי הבכיר בהיצע שלה שלא ממש צנוע במידותיו, עם עדין עם עיצוב ייחודי וגרסת בראבוס בעלת 646 כ"ס

אופיר דואק 16/12/2025 צלם: אוברדרייב, יצרן

סמארט ממשיכה לגדול. לאחר שיצאה לדרך חדשה תחת בעלות משולבת של ג’ילי ומרצדס, מרחיבה סמארט באופן עקבי את היצע הדגמים שלה כשהיא כבר מזמן לא אותה יצרנית של ננסיות עירוניות דו-מושביות. בסמארט אמנם מבטיחים לחזור לייצר מכוניות עירוניות דו-מושביות לקראת 2027, אך בינתיים היא מתמקדת בהיצע של דגמי קרוסאובר.

הראשון בהם היה הסמארט 1 (או #1) הקומפקטי ולאחריו הגיע הסמארט 3 הגול יותר בעל תצורת הקופה. כעת מצטרף אליהם בישראל סמארט 5 שהוצע בתחילת השנה, והוא הדגם הגדול ביותר שנשא את סמל סמארט אי פעם. מדובר בקרוסאובר גדול באורך של 4.7 מטרים עם בסיס גלגלים של 290 ס”מ, מידות הממקמות אותו בסגמנט גודל D ובמקביל לדגמים כמו טסלה מודל Y.

בניגוד לדגמי סמארט הקטנים יותר המעוצבים בקווים רכים, סמארט #5 הוא בעל צללית קובייתית ואלמנטים רבועים המנסים להקנות לא מראה של רכב SUV. אלמנט עיצובי ייחודי לדגם הוא שילוב של ארבע פנסי לד קטנים לרוחב החזית ולרוחב דלת תא המטען, כתחליף לפס הלד הגנרי והמוכר כיום משלל דגמים חשמליים. תא הנוסעים מהווה קפיצת מדרגה, כאשר ברמות האבזור הבכירות ישנו שילוב של שצמד מסכי 13.3 אינץ’ צמודים עבור מערכת המולטימדיה ועבור הנוסע שמלפנים, זאת מלבד מסך נוסף המיועד עבור לוח המחוונים. לטענת סמארט מרצדס הייתה זו שאחראית על עיצוב תא הנוסעים, מה שבא לידי ביטוי גם בשימוש בחומרים וגימור שנועד לשוות אווירה מקבילה לדגמי מרצדס.


סמארט #5 מתבסס על פלטפורמה משותפת עם זיקר 7X בעל תצורה בסיסית של מנוע והנעה אחוריים ומוצע בשלוש תצורות הנעה. לתצורה הבסיסית מנוע בהספק של 340 כ”ס ו-38 קג”מ המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות. גרסה זו מצוידת בסוללת 74 קילוואט המאפשרת טווח נסיעה של 465 ק”מ עם תמיכה בטעינה מהירה בקצב של 150 קילוואט.

לתצורת ההנעה השניה ישנו מנוע חשמלי מעט חזק יותר בהספק של 363 כ”ס אך עם נתון מומנט זהה, מה שמקצר את התאוצה ל-100 ל-6.5 שניות כשהמהירות המרבית נותרת 200 קמ”ש כמו בתצורת ההנעה הבסיסית. הסוללה היא בעלת קיבולת של 100 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של 590 ק”מ.  גרסה זו היא בעלת ארכיטקטורת 800V ותומכת בטעינת AC בקצב של עד 22 קילוואט ובטעינת DC מהירה בקצב של עד 400 קילוואט.

בפסגה נמצאת גרסת בראבוס כוחנית המתהדרת בסממני עיצוב ספורטיביים מבחוץ, בהם חישוקי 21 אינץ’ וקאליפרים אדומים, מושבים ספורטיביים ופיצ’רים כמו בקרת שיגור ומערכת להדמיית צלילי מנוע. אלו מצטרפים להבטחה שבראבוס הייתה אחראית גם על כיול המתלים בגרסה זו. מערכת ההנעה השתדרגה עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים והספק משולב של 646 כ”ס, כשהתאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 3.8 שניות והמהירות המרבית על 210 קמ”ש. גרסת הבראבוס מגיעה עם סוללת ה-100 קוט”ש, אך בהתאם לשיפור בביצועים טווח הנסיעה ירד במעט ל-540 ק”מ.

כל הגרסאות של סמארט #5 תגענה עם אבזור בטיחותי מלא ובאמת אבזור גבוהה הכוללת כסטנדרט ריפוד עור סינטטי, חימום לגלגל ההגה והמושבים הקדמיים, מושבים מתכווננים חשמלית וגג שמש פנורמי. המחיר של סמארט #5 מתחיל ב-230 אלף שקלים לתצורת ההנעה הבסיסית ו-260 אלף שקלים עבור תצורת הסוללה הגדולה שמוצעת גם ברמת אבזור “פרימיום” בתוספת של 20 אלף שקלים. מחיר גרסת הבראבוס הכוחנית עומד על 300 אלף שקלים.

בראבוס סמארט סמארט #5 בראבוס סמארט 5 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד