סביר להניח שלא שמעתם על חברת מיצואוקה היפנית. זה לא מפתיע בכלל, שכן מעטים מכירים אותה מחוץ ליפן. מדובר ביצרנית קטנה שמתמחה בדגמים בעלי עיצוב רטרו, בעיקר בסגנון בריטי ואמריקאי משנות ה-50 וה-60, על בסיס של דגמים קיימים של יצרניות יפניות. אז אם אתם רוצים מכונית עם לוק של רכב אספנות אבל עם אמינות של מכונית יפנית מודרנית מיצואוקה היא הפתרון עבורכם. זה כמובן בתנאי שתצליח להתחבר לעיצוב הייחודי אם לומר בעדינות של הדגמי החברה.
לאחרונה חשפה מיצואוקה את הדור השלישי למכונית הסופרמיני שלה ויוט (Viewt). כמו בדורות הקודמים, החזית שואבת השראה מסיבית מיגואר מארק 2 של שנות ה-60 עם שבכה אלפטית צרה ואנכית הצר והפנסים עגולים שיושבים יחסית קרוב למרכז החזית. גם פגוש כרום המפוצל מלפנים, פסי הכרום שמקיפים את מכסה המנוע או פס הכרום המעוקל לאורך צידה של הויוט שואבים השראה מאותה יגואר. מאחור ישנו פס כרום בתחתית ומעליו זוג פנסים עגולים ממשיכים את מוטיב הרטרו.
רק מבט מהפרופיל מאפשר לזהות את הרכב המקורי עליו בנויה ההסבה הזאת. בניגוד לשני הדורות הקודמים שהתבססו על ניסאן מיקרה, שאופיינו בעיצוב מעוגל שמשתלב היטב עם קו העיצוב של החברה, מבוסס הדור החדש על טויוטה יאריס העדכנית. כך גם מתחת לעור כל המכלולים נותרו זהים ליאריס. מיצואוקה לא ערכב שום עדכון מהותי וזה אומר שניתן את הויוט עם מנועי 1.0 או 1.5 ליטר אטמוספריים אן עם יחידת הנעה היברידית, הנעה קדמית או כפולה ותיבת הילוכים ידנית או רציפה.
גם בתא הנוסעים אפשר לזהות די בקלות שמדובר בטויוטה יאריס. אלא שבמיצואוקה השתדלו לתת ערך מוסף עם משטחי עור איכותיים ובהירים בכמה מקומות אסטרטגיים ומושבים מזמינים בסטייל של פעם. מצד שני, יש לכם מערכת מולטימדיה עדכנית ולא ניכר שבמיצואוקה טרחו להחליף את המתגים במתגי כרום הולמים יותר.
אם אתם חושקים בקטנה הססגונית הזו זה לא יקרה, כיוון שעם הגה ימני היא זמינה ביפן בלבד, אגב בתוספת מחיר משמעותית ביחס ליאריס עליה היא מבוססת.