לפני כחודש חשפה חטיבת RAM בתערוכת הטכנולוגיה CES קונספט לטנדר החשמלי הראשון מתוצרתה. כדרכם של רכבי קונספט, גם הקונספט של RAM הציג רעיונות מעניינים ועיצוב נועז, הכרחי כדי לשדר שהם חזק במשחק של הטנדרים החשמליים לאחר ששתי מתחרותיה הגדולות כבר מוכרות כאלו באולמות התצוגה.
השבוע בהפסקת הפרסומות של משחק הסופרבול האמריקאי, האירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר במדינה עם למעלה מ-150 מיליון צופים, נחשף ראם 1500 REV בגרסתו הסדרתית בסרטון שנון למדי כשמקביל נחשפות התמונות רשמיות ראשונות של הטנדר ונפתחה האפשרות לבצע הזמנה מוקדמת.
כמו שניתן לראות, סרטון הפרסומות היה קצת יותר מקורי מהטנדר הסדרתי, אבל לא ניתן להאשים את ראם שהם הולכים על בטוח כשמדובר בקטגוריה הנמכרת ביותר בשוק הרכב האמריקאי עם קהל לקוחות שמרני יחסית. פתיחת הדלתות הייחודית, היעדר קורה B ומנגנון הרחבת הארגז וקיפול המחיצה האחורית בגב תא הנוסעים ושורת המושבים השלישית נשארו בדגם הקונספט. עם זאת ניתן למצוא דמיון עיצובי בשבכה האטומה, חתימת ה-LED ויחידות התאורה מלפנים ומנגנון ה-RAM Box לאכסון בדפנות הארגז, כאשר שנו גם תא מטען נדיב בחזית הרכב. גם סביבת הנהג נותרה דומה לדגמי RAM הסדרתיים, אך עם מערכת מולטימדיה מוגדלת וחידוש בדמות מסך תפעול נוסף לנוסע מלפנים.
למרות שכאמור ניתן לבצע הזמנה מוקדמת של ראם 1500 REV , לא פורסמו נתונים טכניים לגבי הספקי המנועים, קיבולת הסוללות וטווח הנסיעה ומה שכן ידוע הוא שהטנדר יתבסס על פלטפורמת STLA Frame הייעודית של סטלאנטיס במשלבת שלדת סולם ומכלולי הנעה חשמלית. על פי מש שפורסם בעבר לגבי הפלטפורמה, היא לאפשר טווח נסיעה של עד 800 ק”מ, מה שאומר שהיא תאכלס סוללות בקיבולת של למעלה מ-100 קילוואט/שעה.
בכל מקרה, כדי לעמוד בתחרות מול פורד F150 ליטנינג, שברולט סילבראדו EV וריביאן R1T האוונגרדי יצטרכו בראם להציג מספרים מרשימים, גם בכושר ההעמסה והגרירה החשובים ללקוחות ולא ממש מצטיינים בטנדרים חשמליים. כדי לדעת עד כמה נצטרך להמתין לתחילת היצור של ראם 1500 REV ברבעון האחרון של השנה
