אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
החשמלית של מאזדה בדרך לאירופה וגם לישראל
ראשי » חדשות » החשמלית של מאזדה בדרך לאירופה וגם לישראל
מאזדה EZ6

החשמלית של מאזדה בדרך לאירופה וגם לישראל

מאזדה מודיעה כי החשמלית הסינית שלה EZ6 שמיוצרת על ידי צ'אנגן תצא מגבולות סין ותזכה גם לתקינה אירופית, מה שסולל את דרכה להגיע לישראל. מועד ההגעה טרם ידוע

אופיר דואק 14/08/2024 צלם: יצרן

מאזדה הולכת בדרך הייחודית שלה והיא מיצרניות הרכב הבודדות שלא ממש רצות במלוא הכוח אל עבר ההנעה החשמלית. למעשה, למעט ה-MX-30 המוזר שמיוצר בכמויות מוגבלות לא הציעה מאזדה דגם חשמלי מלא בהיצע הדגמים שלה, תוצאה של אסטרטגיה ותפיסת עולם שונה (הצגת מנוע רוטורי כמאריך טווח חשמלי) וגם עלויות פיתוח גבוהות עבור חברה קטנה יחסית.

אלא שהיעדר דגמים חשמליים הוא בעייתי, במיוחד בשוק הסיני התחרותי והרווחי שם מצליחה מאזדה למצב את עצמה כמותג יוקרתי. לשם כך חברה מאזדה לאחרונה ליצרנית הרכב צ’אנגן וחשפה באביב האחרון את EZ6. במבט ראשון ניתן לטעות כי מדובר בדור חדש למאזדה 6, אך בפועל זוהי גרסת מאזדה למכונית הסדאן SL03 של המותג דיפאל השייך לצ’אנגן, שזכתה לעיצוב עם חזית אופיינית למותג היפני, מראה מלוטש ואפילו ספוילר אחורי אקטיבי נשלף בקצה הזנב.

כאשר נחשפה מאזדה EZ6 היה ברור שהיא מיועדת בראש ובראשונה עבור השוק הסיני, כאשר מאזדה מצידה שוקדת על מאזדה 6 חדשה שתתבסס על פלטפורמת ההנעה האחורית המודרנית של מאזדה ותציע מנועי בעירה פנימית, בהם את מנוע השישה צילינדרים הטורי המוכר מה-CX90. אלא שלמרבה ההפתעה מאזדה מודיעה עתה כי ה-EZ6 מיועדת להפוך עבורה למכונית גלובלית שתצא מגבולות סין, ותזכה בין היתר גם לתקינה אירופאית.


התקינה האירופאית תאפשר את היבוא של מאזדה EZ6 גם לישראל, ומחברת דלק מוטורס נמסר שאכן בכוונתם להביאו ארצה, אך כרגע לא ידוע מתי יהיה המועד הרשמי. בכל מקרה, התקווה שהדבר יקרה במהלך שנת 2025.אגב, לאחרונה התבשרנו שחברת מכשירי תנועה זכתה בזיכיון היבוא של מכוניות צ’אנגן לישראל וצפויה לשווק בארץ את דגמי המותג דיפאל, כך שיתכן מאד שבעתיד הלא הרחוק יתייצבו בארץ זו מול זו מאזדה EZ6 ודיפאל SL03.

מאזדה טרם חשפה את המפרט המלא של EZ6, אבל ממה שכן ידוע מדובר במכונית גדולה למדי עם אורך של 492 ס”מ ( 7 ס”מ יותר מאשר מאזדה 6 הנוכחית), רוחב של 189 ס”מ ובסיס גלגלים של 290 ס”מ. המכונית היא בעלת תצורה של מנוע והנעה אחורית כשבמאזדה מבטיחים גם חלוקת משקל מאוזנת של 50:50. מאזדה מצהירה על טווח נסיעה חשמלי של 600 ק”מ, כאשר לפחות בסין תוצע גם גרסה עם מנוע בנזין 1.5 ליטר המשמש הגנרטור מאריך טווח שיאפשר להגדיל את טווח הנסיעה ל-1000 ק”מ.

תא הנוסעים לא מתאפיין בסגנון מאזדה קלאסי, כשהוא משלב מסך מולטימדיה מרכזי גדול ושדרה מרכזית גבוהה וחצי “צפה” בין המושבים הקדמיים. חלל הנוסעים משתדל להציע תחושה יוקרתית עם שילוב של ריפודי ודיפוני עור ואלקנטרה, גג זכוכית פנוראמי גדול ומושב נוסע עם הדום נשלף. מבחינה טכנולוגית ניתן לצפות למיטב סייעני הנהיגה ומערכות הבטיחות האקטיביים, כשלפחות באחות התאומה של דיפאל ישנה פריסה של 27 מצלמות, חיישנים וראדרים המאפשרים לטענת היצרנית יכולות אוטונומית יומרניות ברמה 4.

MAZDA EZ6 2025 02MAZDA EZ6 2025 02Preview
MAZDA EZ6 2025 01MAZDA EZ6 2025 01Preview
MAZDA EZ6 2025 03MAZDA EZ6 2025 03Preview
MAZDA EZ6 2025 04MAZDA EZ6 2025 04Preview
MAZDA EZ6 2025 05MAZDA EZ6 2025 05Preview
MAZDA EZ6 2025 06MAZDA EZ6 2025 06Preview
MAZDA EZ6 2025 07MAZDA EZ6 2025 07Preview
MAZDA EZ6 2025 08MAZDA EZ6 2025 08
מאזדה 6e. התוצר הראשון בשיתוף הפעולה עם צ'אנגן
Preview
MAZDA EZ6 2025 09MAZDA EZ6 2025 09Preview
MAZDA EZ6 2025 10MAZDA EZ6 2025 10Preview
מאזדה EZ-6מאזדה EZ-6Preview
MAZDA EZ6 03MAZDA EZ6 03Preview
מאזדה EZ6מאזדה EZ6Preview

EZ6 מאזדדה חשמלית מאזדה מאזדה 6 מאזדה EZ6 צ'אנגן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד