אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
החזון של לונגבואו: מכונית ספורט חשמלית במשקל של פחות מטון
ראשי » חדשות » החזון של לונגבואו: מכונית ספורט חשמלית במשקל של פחות מטון
לונגבואו

החזון של לונגבואו: מכונית ספורט חשמלית במשקל של פחות מטון

חברה חדשה בשם לונגבואו רוצה ליצור את מה שנראה בלתי אפשרי, מכונית ספורט דו-מושבית חשמלית עם טווח וביצועים מרשימים במשקל נוצה. לפחות העיצוב נראה נהדר

אופיר דואק 19/03/2025 צלם: יצרן

תעשיית הרכב הבריטית העצמאית גוועה במהלך השנים, אבל אם יש משהו שהבריטים לא מוותרים עליו הוא הניסיון ליצור בכל פעם עוד מכונית ספורט טהורה שתגדיר מחדש את החיבור בין הנהג למכונה. עשרות מיזמים וסדנאות שכאלו קיימות באי הבריטי, וכעת מצטרפת אליהם חברה חדשה המכונה Longbow.

מה שמייחד את המיזם של לונגבואו הוא שמדובר בחברה אותה מובילים שלושה צעירים שרוצים ליצור מכונית ספורט חשמלית שתמשיך את דרכן של יגואר E טייפ ולוטוס אליז, לא פחות. אלא ששלושת הצעירים האלו לא החלו את דרכם המוטורית בסדנאות רכב או בקבוצות ספורט מוטורי אלא בעולם ההייטק, כאשר שימשו בתפקידי פיתוח בטסלה, BYD ולוסיד.

החברה החדשה יוצאת לדרך כשהיא חושפת את הדגם הראשון מתוצרתה האמור להגיע לייצור בראשית שנת 2026. מדובר במכונית ספורט דו-מושבית בעיצוב מרשים, עם קווים מפוסלים ותפיחות הנמתחות מאחורי צמד המושבים שנראית כמו תוצאה של משהו שעוצב בסדנת  עיצוב איטלקית. הלונגבואו צפויה להיות מיוצרת בגרסה סגורה המכונה משום מה “רודסטר” ובגרסת ספידסטר מינימליסטית פתוח ונטול שמשה קדמית.


בחברה לא מפרסמים פרטים לגבי מערכת ההנעה, ההספקים וקיבולת הסוללה אבל כן נוקבים במספרים מרשימים יומרניים למדי על הנייר. הגרסה הסגורה אמורה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.6 ולהציע טווח נסיעה של 450 ק”מ. גרסת הספידסטר הפחות אווירודינמית תאיץ לפי ההבטחות ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות ותהיה בעלת טווח נסיעה של 440 ק”מ. מה שמרשים לא פחות הוא שבחברה מתחייבים למשקל עצמי של פחות מטון לשתי המכוניות, וליתר דיוק 995 ק”ג לגרסה הסגורה ו-895 ק”ג בלבד לגרסת הספידסטר. יומרני למדי בהתחשב בעובדה שמשקל של סוללה בקיבולת ממוצעת הוא כמה מאות ק”ג.

המפתח לנתון המשקל המרשים הוא שימשו בשלדת אלומיניום קלה המאכלסת את הסוללה בתחתיתה. בחברה לא מוספים פירוט, אבל סביר להניח שכדי להגיע לנתון המשקל היומרני יעשה שימוש באלומיניום ובחומרים קלים גם עבור חלקי המתלה והמרכב. למשקל הקל אמור לתרום גם המינימליזם המתבקש במכונית ספורט טהורה, בטח בגרסת הספידסטר שכפי שניתן לראות בתמונות נטולת שמשה קדמית וחלונות צד.

לונגבואו מתכננת לייצר 150 יחידות מכל גרסה של מכונית הספורט החשמלית שלה, כאשר כבר כעת ניתן להירשם באתר כדי לשריין לכם אחת מהיחידות המתוכננות. מחירה של גרסת הרודסטר הסגורה צפוי להתחיל ב-65 אלף פאונד כמתוכננות להיות מיוצרות ממנה 100 יחידות מהמהדורה הרגילה ו-50 יחידות מהמהדורה הראשונה. מחיר גרסת הספידסטר אמור להתחיל ב-85 אלף פאונד כאשר 10 יחידות מהמהדורה הראשונה ישמרו עבור מי שיהיה מוכן לשלם עבורן מראש מחיר של 125 אלף פאונד. מגובר במיזם יומרני ומרשים, אבל לטעמנו קצת חבל לבזבז עיצוב מוצלח בלי מנוע בעל צליל תואם

Longbow לונגבואו לונגבואו ספידסטר לונגבואו רודסטר רודסטר חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד