אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הוסקוורנה 701 ויטפילן: רכיבה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » הוסקוורנה 701 ויטפילן: רכיבה ראשונה
הוסקוורנה 701 ויטפילן

הוסקוורנה 701 ויטפילן: רכיבה ראשונה

הוסקוורנה 701 ויטפילן, האח הגדול בשלישיית הכביש החדשה של הוסקוורנה נוחת בישראל, מבחן עם סטייל

אלעד שלו 30/05/2018

אני מתחיל להתקלף מהביגוד. הימים, הם ימים חמים של תחילת הקיץ. אני מוריד את הקסדה ואת המעיל. לוקח קפה קר ומתיישב על ספסל בשדרה להסתכל על הוסקוורנה 701 ויטפילן, אופנוע הכביש החדש של הוסקוורנה.

הוסקוורנה 701 ויטפילן עומד לו במרכז השדרה כמו פסל סביבתי, אני בקלות יכול לראות אותו מפאר סלון ביתי או מחליף כמה פסלים עם הפרעות עיצוביות בכמה כיכרות. השילוב של העיצוב המודרני עם נגיעות הווינטג’ יוצרים מראה מאוד נקי ופשוט. בהוסקוורנה קוראים לקונספט העיצוב “פשוט. מתקדם” וזה מתלבש עליו בול.

בשנת 2014 חשפה חברת הוסקוורנה בתערוכת האופנועים EICMA במילאנו את דגמי  ‘ויטפילן’ (Vitpilen) ו’סווארטפילן’ (Svartpilen) מסדרת 401. אלו עשו שימוש במנוע מסדרת 390 של ק.ט.מ וסימנו את חזרתה של חברת הוסקוורנה לכביש. שנה אח”כ הוסקוורנה חשפה את האח הגדול של ה-401, את ה-701 שהתבסס על מנוע סינגל בנפח 693 סמ”ק, המגיע מסדרת 690 של חברת האם.

הוסקוורנה 701 ויטפילן


 

אז מה מסתתר בתוך מסבך צינורות הכרומולי של הוסקוורנה 701 ויטפילן? המנוע של ה-street roadster מפיק 75 כ”ס המושגים ב-8,500 סל”ד. שיא המומנט, 7.35 קג”מ, מושג ב-6,750 סל”ד. זהו מנוע בעל הזרקת דלק אלקטרונית, הנשלט באמצעות מצערת Ride By Wire ומשודך לתיבה בעלת 6 הילוכים.

המתלים מתוצרת חברת WP, בולם יחיד מאחור ומזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ מלפנים. מערכת הבלמים הינה מבית Brembo, מלפנים, עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות וכן דיסק קדמי יחיד בקוטר 320 מ”מ. מאחור, קליפר צף עם בוכנה אחת ודיסק יחיד בקוטר 240 מ”מ. משקלו היבש של ה-701 ‘ויטפילן’ עומד על 157 קילוגרמים בלבד. האופנוע מצויד גם במערכת ABS הניתנת לניתוק, מצמד מוגבל החלקה (APTC) המונע נעילה של הגלגל האחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית ומערכת בקרת אחיזה.

הוסקוורנה 701 ויטפילן

 

טקס שתיית הקפה והחלפת המבטים עם הוסקוורנה 701 ויטפילן הסתיים לו ואני עולה בחזרה על הציוד, יום רכיבה ארוך לפנינו, אני עולה על החץ הלבן והוא מתלבש לי כמו כפפה ליד, הוא קטן והארגונומיה מתיישבת לך בול. כל הכפתורים נגישים בקלות ולוח המכוונים קריא גם באור שמש חזקה. תנוחת הרכיבה היא ספורטיבית-קרבית, הכידון יושב נמוך והרגלים משוכות אחורה.

ברכיבה עירונית צפופה הוסקוורנה 701 ויטפילן מתגלה כשד זריז, כמו לוליין בקרקס הוא משתחל בין מכוניות בלי צורך לדאוג שחלילה תשאיר שריטה על איזה מרצדס. אבל אחרי זמן מה תנוחת הרכיבה באה בעוכריי, הידיים מתעייפות.

הוסקוורנה 701 ויטפילן

 

מנוע הסינגל מתגלה כלא גמיש במיוחד והוא דורש ממך להיות מדויק בבחירת ההילוך, הוסקוורנה 701 ויטפילן לא סלחן בזה,  אחרת הוויברציות יקדימו את כיבוי המנוע שמגיע מיד אחר כך. מערכת הבלימה עושה את העבודה וזה למרות דיסק קדמי יחיד, אי אפשר להגיד שהבלימה חדה כסכין, אבל היא משרה ביטחון גם בבלימות חירום.

מושב ה-701 התגלה כקשוח מאוד ויחד עם בולם אחורי נוקשה כל כניסה לבור ויש מצב שזה מקרב את היציאה שלכם מועד הורים, כל “תכשיטי הבית” סופגים את המכה. מצד שני, קל מאוד להיכנס עם ה-“חץ הלבן” לתוך פניות, האופנוע שומר על קו בצורה טובה. גם התנועה בכל ציר מאוד קלה והוא זורם אתך מצד אל צד.

הוסקוורנה 701 ויטפילן

 

יוצאים מהעיר, אל הכבישים הפתוחים והמתפתלים. מחוץ לעיר תנוחת הרכיבה עוזרת לאווירודינמיות, אין צורך להתכופף אל מול הרוח, אתה כבר שם. הידיים פחות מתעייפות, אבל בשל משקלו הנמוך של האופנוע אתה נתון לחסדים של נהגי המשאיות, האופנוע מתנדנד לו בכל שובל רוח שיוצרת משאית.

ה-701 מאיץ נהדר והחלפת ההילוכים מדויקת והקוויקשיפטר עושה בדיוק מה שהוא צריך לעשות. אין ספק שהוא זורח בתוך הכבישים המקורזלים והטכניים. תנוחת הישיבה שמה אותך על הצמיג הקדמי, ההיגוי קליל והיציבות הכיוונית טובה. בזכות המשקל הנמוך התחושה מאוד לא מאיימת, הוסקוורנה 701 ויטפילן נשאב אל ומחוץ לפניות בקצב מעורר עם חיוך גדול על הפנים. את המחיר משלמים ביכולת השיוט הבינעירונית. איך ננסח את זה? זה לא האופנוע לטיול בהרכבה לרמת הגולן. ואם על נסיעות ארוכות דיברנו – מיכל הדלק מכיל 12 ליטר, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-23 ק”מ/לליטר. מה שאמור להספיק לטווח של כ-300 ק”מ.

הוסקוורנה 701 ויטפילן

 

סיכום

הוסקוורנה 701 ויטפילן מתגלה כאופנוע בשל, כייפי וקל לרכיבה. הוא מתאים לרכיבות עירוניות קצרות עם גיחות בינעירוניות. מחירו עומד על 69,900 שקלים, הוא לא זול אבל וואלה יש לו שיק, ערימות של ממנו. נוכחות וייחודיות שלא ניתן לשים עליהן תג מחיר. הוסקוורנה יכולים בהחלט קלעו למטרה עם ה-“החץ הלבן” ופונים לאלו שמחפשים יכולת דינאמית משולבת סטייל. לנו הוא גורם לתהות איך ייראה הצעד הבא בעולם הכביש של הוסקוורנה, יש לנו הרגשה שיש למה לצפות.

נתונים: סינגל 692 סמ”ק, 75 כ”ס ב-8,500 סל”ד,  7.3 קג”מ ב-6,750 סל”ד, 157 ק”ג, 23 ק”מ לליטר (מבחן), מחיר: 69,900 שקלים

701 הוסקוורנה ויטפילן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד