אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה פרלוד חוזרת, והיא תהיה היברידית
ראשי » חדשות » הונדה פרלוד חוזרת, והיא תהיה היברידית
הונדה פרלוד

הונדה פרלוד חוזרת, והיא תהיה היברידית

אחרי שנחשפה כקונספט, הונדה מכריזה כי מכונית הקופה האייקונית של תחזור לייצור בתחילת 2026 עם מערכת ההנעה ההיברידית חדשה ומתקדמת

אופיר דואק 19/12/2024 צלם: יצרן

בפרץ של נוסטלגיה שהתעורר בקרב יצרניות הרכב היפניות בשנים האחרונות צפויים לחזור לחיים, בגלגול מודרני כמובן, כמה מדגמי מכוניות הספורט האייקונים מארץ השמש העולה טויוטה אמנם תיפרד מהסופרה בשנה הבאה, אך צפויה להציג לה דור חדש וכבר הצהירה רשמית על חזרתה של הסליקה וכנראה גם של ה-MR2. מאזדה חשפה קונפסט עם מנוע ואנקל בהשראת ה-RX7 ואילו הונדה באופן לא מקרי הגיבה לפני כשנה כשחשפה דגם תצוגה בשם פרלוד קונספט.

כבר עם חשיפת הקונספט בתערוכת יפן מוביליטי (לשעבר תערוכת טוקיו) הצהירה הונדה כי בכוונתה להביאו לייצור, כחלק מהרנסנס שעובר על הונדה בשנים האחרונות ובמסגרתו החזירה לחיים גם את השם אינטגרה תחת מותג היוקרה אקיורה. כעת חושפת הונדה פרטים נוספים על הפרלוד החדשה עם הצהרה שבתחילת 2026 תגיע הפרלוד לאולמות התצוגה באירופה (ובתקווה שגם אלינו).

דגם הקונספט נראה יותר כמו אבטיפוס מאשר מכונית תצוגה, וזה אומר שהעיצוב הסופי יהיה כמעט זהה וזה טוב. שכן בהונדה הצליחו לייצר מכונית קופה אלגנטית למראה ואף לשלב כמה אזכורם לדגמי עבר בסדרה (למשל ביחידות התאורה האחוריות). מה שמעניין יותר בפרלוד החדשה הוא מה שמסתתר מתחת למכסה המנוע שלה.


למרבה השמחה הונדה פרלוד החדשה לא תהיה חשמלית, אך אם זאת היא תהיה היברידית. על פי הונדה היא תצויד בדור חדש של מערכת ההנעה ההיברידית שלה המכונה e:HEV. בדור החדש תשלב המערכת ההיברידית של הונדה מנועי 1.5 או 2.0 ליטר חדשים הפועלים בשיטת מחזור אטקינסון לצד מנוע חשמלי. למכונית יהיו שלושה מצבי פעולה: מצב חשמלי מלא, מצב היברידי בו מנוע הבנזין משמש כגנרטור המספק חשמל למנוע החשמלי ומצב משולב שבו מנוע הבנזין מצטרף להנעת הגלגלים באופן ישיר. בנוסף תוצג המערכת גם בתצורת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף מאחור, אך עדין לא ידוע אם תהיה גרסה שכזו גם לפרלוד החדשה.

אל יחידת ההנעה ההיברידית תשודך מערכת חדשה אותה מכנה הונדה S+ Shift. המערכת נועדה לדמות תחושה מכאנית של החלפת הילוכים למרות שלמכונית לא תהיה תיבת הילוכים קונבנציונלית. על פי הונדה לנהג תהיה אפשרות להחליף “הילוכים” באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה כאשר תחושת החלפת ההילוכים אמורה להתקבל למעשה משינוי בסל”ד בו עובדים מנועי המוכנית. כדי להעצים את החוויה המערכת תגובה גם בסאונד מלאכותי המותאם למהירות ולסל”ד המנוע שיושמע מהרמקולים שבמכונית. עם כל הכבוד לטכנולוגיה, אנחנו עדין חושבים שחובבי הונדה ישמחו לשמוע VTEC שמייבב ב-8,000 סל”ד.

הונדה הונדה פרלוד הונדה פרלוד הייבריד מכונית קופה פרלוד קופה קופה היברידית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד