אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה סיוויק טייפ R שוב שוברת את השיא בנורבורגרינג
ראשי » חדשות » הונדה סיוויק טייפ R שוב שוברת את השיא בנורבורגרינג
הונדה סיוויק טייפ R

הונדה סיוויק טייפ R שוב שוברת את השיא בנורבורגרינג

כמעט 4 שנים לאחר שנושלה מהתואר, הונדה סיוויק טייפ R החדשה רושמת שיא הקפה חדש בנורבורגרינג למכוניות הנעה קדמית

אופיר דואק 20/04/2023 צלם: יצרן

כבר שנים שיצרניות הרכב נלחמות כדי לשבור שיאי הקפה במסלול נורבורגרינג נורדשלייפה, כאשר כל קיזוז של עשירית שניה הוא מקור לגאווה ויוקרה שמוצמדים למכונית ששברה את השיא בדרך לתרגם את ההישג למכירות. אחד הקרבות העזים ביותר על שיאי הקפה הוא בקרב מכוניות ההנעה הקדמית, שמטבען ומטבעי הפיזיקה מוגבלות ביכולתן ביחס למכוניות הנעה אחורית וכפולה.

בעשור החולף עיקר המאבק על תואר מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר ההתקיים בין הונדה לרנו, כאשר גם פולקסווגן מנסה להשיב מפעם לפעם מלחמה. בארבעת השנים האחרונות החזיקה בשיא רנו מגאן RS טרופי R שקבעה זמן של 7:40.1 שניפץ בכמעט 4 שניות את השיא שקבעה הונדה טייפ R שנה קודם לכן. כעת, לפחות באופן זמני, חוזר התואר לחיכה של הונדה שקבעה שיא חדש עם סיוויק טייפ R החדשה.

השיא החדש אותו קבעה הונדה סיוויק טייפ R החדשה עומד על 7:44.881 דקות. אם זה נשמע לכם מוזר כיצד נקבע שיא שהוא איטי יותר אפילו מהשיא של הטייפ R עצמה מלפני 5 שנים, אתם צודקים. אלא שבשנת 2019 השתנה והתארך במקצת תוואי המסלול בנורבורגרינג (שאורכו עומד כיום על 20.8 ק”מ), כך של על פי התוואי כיום והתקנות החדשות השיא אותו קבעה כעת הונדה הוא השיא שבתוקף.


את השיא קבעה טייפ R סדרתית שלה 329 כ”ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו ותיבת הילוכים ידנית. המכונית הספציפית ששברה את השיא היא בעלת חבילת S grade החוסכת כמה ק”ג מהמשקל הכולל, כשהיא צוידה בצמיגי משליין פיילוט ספורט קאפ 2 קונטקט, שלא מוצעים עם המכונית באופן רשמי ללקוחות.

קרוב לוודאי שהשיא של הטייפ R לא ישבר בזמן הנראה לעין. קטגוריית הקומפקטיות החמות הולכת ומדלדלת בשנים האחרונות ומתחרות כמו רנו מגאן RS יורדות מפס הייצור ללא מחליפות ישירות. מצד שני, הדגמים הנותרים הולכים ומקצינים כך שהם נדרשים לעבור להנעה כפולה. בכל מקרה, הונדה היא מהיצרניות האחרונות שעדין לא ביצעה את המעבר להנעה כפולה מצד אחד, וכפי שרואים ממשיכה לפתח ולשפר את ביצועי המכונית עם הנעה קדמית. אגב, שיווקה של הונדה סיוויק טייפ R החדשה החל בישראל בחודש שעבר, ומחירה עומד על314 אלף שקלים.

עד שננהג בטייפ R החדשה בקרוב ונדווח לכם איך היא מרגישה, תוכלו ליהנות מסרטון עם ההקפה בו קבעה הונדה את השיא החדש

הונדה הונדה סיוויק הונדה סיוויק טייפ R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד