אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה משחררת (שוב) את יד שמאל וחושפת מצמד חשמלי
ראשי » דו-גלגלי » הונדה משחררת (שוב) את יד שמאל וחושפת מצמד חשמלי
הונדה

הונדה משחררת (שוב) את יד שמאל וחושפת מצמד חשמלי

הסוף לידית השמאלית באופנוע? הונדה חושפת טכנולוגיה חדשה של מצמד המופעל חשמלית שעתיד להקל ולהנגיש את הרכיבה על אופנוע

אופיר דואק 16/10/2023 צלם: יצרן

כבר עשרות שנים מנסות יצרניות האופנועים לפצח כיצד אפשר להקל את הרכיבה ולפשט את פעולת החלפת ההילוכים. מצד אחד, פתרון של וריאטור כמו בקטנועים פחות ישים כשמדובר בכלים חזקים, מצד שני מנגנוני קוויקשיפטר עדין לא מחליפים לחלוטין את פעולת המצמד. הונדה היא אחת המשקיעות הגדולות בתחום, כשהפתרון שלה ל”אופנוע אוטומטי” היה עד כה התקנת תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT.

בימים אלו חושפת הונדה טכנולוגיה חדשה שאמורה לגשר על הפער שבין אופנוע רגיל לאוטומטי, על ידי תפעול המצמד בסיוע חשמלי, טכנולוגיה המוכנה על ידה E-Clutch. המצמד החשמלי של הונדה נועד לשחרר לחופשי את יד שמאל של הרוכב, בכך שהוא יאפשר הנעה, החלפת הילוכים ועצירה ללא לחיצה על הידית. עם זאת, על פי הודעת הונדה, המערכת החדשה לא תבטל לגמרי את הידית השמאלית, ועדין רוכבים שיהיו מעוניינים בהחלפת הילוכים בשיטה הידועה והמוכרת יוכלו לעשות אותה כאשר הם לא יהיו במצב “אוטומטי”.

הונדה לא מפרסמת עדין פרטים כיצד פועל בדיוק המצמד החשמלי שפיתחה, אך הסרטון שפורסם במקביל שופך קצת יותר אור על המערכת החדשה. על פי הסרטון, פעולת החלפת ההילוכים ברגלית מפעילה בשלב ראשוני לפני שילוב ההילוך את מנוע החשמלי המניע סט של גלגלי שיניים המבצעים את פעולת ההפרדה והחיבור של המצמד. כאמור, המערכת מאפשרת לחזור למצב תפעול ידני מלא של המצמד, וניתן לראות שלמעשה כבל המצמד קיים עדין במקביל למערכת עצמה.


לדברי הונדה, מערכת E-Clutch קומפקטית וקלה כך שמתאפשר להתקין אותה על מגוון סודי ותצורות המנועים באופנועי הונדה. עדין לא ידוע מתי באיזה אופנוע תערוך המערכת החדשה את הבכורה הסדרתית, אך בהונדה מצהירים כי היא תציע אותה במגוון דגמים המוגדרים על ידה כדגמי “הנאה”, כך שהמגוון יכול להיות גדול.  מה שבטוח הוא שטכנולוגיה כזו עשויה למשוך עוד אנשים לבצע את המעבר לאופנוע ככלי תחבורה יום-יומי.

E-Clutch הונדה מצמד מצמד חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד