אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע
ראשי » דו-גלגלי » הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע
מגדש טורבו

הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע

הונדה חושפת במילאנו קונספט ליחידת הנעה חדשנית לאופנוע המשלבת מגדש טורבו חשמלי עם מנוע V3. האם זהו העתיד של מנועי הבעירה הפנימית באופנועים?

אופיר דואק 07/11/2024 צלם: יצרן

טכנולוגיית ההגדשה כבשה את מנועי הבעירה הפנימית בעולם הרכב בשני העשורים האחרונים. עד כדי כך שאפילו יצרניות שקנו את שמן בזכות מנועים אטמוספריים ספורטיביים ותאבי סל”ד כמו הונדה נכנעו ושילבו מגדשים במנועיהן. למרות שטכנולוגיות רבות זולגות עם השנים מארבע לשני גלגלים, טכנולוגיית ההגדשה המודרנית לא עשתה את המעבר הזה למעט חריגים כמו קאוואסאקי H2R.

למגדשי טורבו הייתה אפיזודה קצרה מאד ולא ממש מוצלחת בעולם הדו-גלגלי, בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, כאשר מגדשי טורבו היו צו האופנה בדגמי המכוניות הספורטיביים. בעולם הדו-גלגלי אמנם הוסיפה טכנולוגיית ההגדשה כוח, אבל גם לא מעט משקל ויחד עם צריכת דלק גבוהה יחסית והשהיית טורבו. לא בדיוק אידיאלי עבור אופנוע. במקרה של הונדה האופנוע הבולט שלה שעשה שימוש במגדש טורבו היה ה-CX500 שכמו רוב מקביליו לא האריך ימים.

קונספט חדש אותו מציגה הונדה בימים אלו בתערוכת מילאנו יכול לבשר על האפשרות ליישום טכנולוגיית הגדשה באופנועים באופן נרחב יותר. הקונספט אותו מציגה הונדה הוא של מנוע חדש בתצורת V3 לא שגרתית עם זווית של 75 מעלות בית צלעות הצילינדרים. אגב, בפעם האחרונה שהונדה עשתה שימוש בתצורת V3 באופנוע סדרתי היה זה גם כן בשנות ה-80 עם ה-NS400R הדו-פעימתי, אבל מנועי דו”פ ישארו עמוק בדפי ההיסטוריה.


מגדש טורבו מופעל על ידי גזי פליטה הנפלטים מהמנוע, אבל בהונדה בחרו בפתרון קומפקטי יותר של מגדש טורבו המופעל באמצעות מנוע חשמלי, מה שאפשר לו לנוע באופן עצמאי בלי תלות בסל”ד המנוע ולספק לחץ גדישה באופן מיידי. למגדש פתח יניקה ישיר הנמצא בין צינורת המזלג הקדמי ומן הצד השני של הספירלה הוא מחובר לתיבת האוויר של האופנוע. המנוע החשמלי ממוקם מצידו של המגדש ומניע ישירות את ציר הטורבינה. קומפקטי, קל וללא צורך בצנרת פליטה מסתעפת הגוזלת מקום. כרגע לא ברור מה יהיה מקור החשמל ממנו יוזן המגדש, אך ניתן לצפות למערכת חשמל מחוזקת, עם אלטרנטור גדול יחסית שיטעין גם סוללת ליתיום קומפקטית.

הבחירה של הונדה במגדש חשמלי היא בצעד מעניין כיוון שמעטי המגדשים החשמליים הקיימים כיום במכוניות סדרתיות (כמו למשל בפורשה) החשמל הוא אלמנט מסייע למגדש שממשיך להיות מוזן ממערכת הפליטה. בהונדה לא חשפו נתוני נפח או תפוקה כלשהם של המנוע החדש, ולמעט הצהרה כי למנוע והטכנולוגיה יש פוטנציאל להניע מגוון גדול של דגמים לא פרסמו אם ומתי תגיע הטכנולוגיה גם לייצור סדרתי.

עם זאת, לא יהיה מוגזם לשער המגדש החשמלי יספק פתרון פשוט וקל לאפשר למנועי בעירה פנימית לספק יותר כוח, ועדין לשמור על פליטות מזהמים נמוכות הנדרשות מהרגולציה ההולכת והמחמירה. בהתחשב בכך שההנעה החשמלית בעולם הדו-גלגלי עדין לא מצליחה להוכיח את עצמה (למרות שהונדה חשפה במקביל שני קונספטים חשמליים, עליהם בנפרד) סביר להניח שאופנועים מוגדשים יעשו קאמבק כבר בשנים הקרובות.

הונדה מגדש חשמלי מגדש טורבו מנוע V3 מנוע טורבו תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד