אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע
ראשי » דו-גלגלי » הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע
מגדש טורבו

הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע

הונדה חושפת במילאנו קונספט ליחידת הנעה חדשנית לאופנוע המשלבת מגדש טורבו חשמלי עם מנוע V3. האם זהו העתיד של מנועי הבעירה הפנימית באופנועים?

אופיר דואק 07/11/2024 צלם: יצרן

טכנולוגיית ההגדשה כבשה את מנועי הבעירה הפנימית בעולם הרכב בשני העשורים האחרונים. עד כדי כך שאפילו יצרניות שקנו את שמן בזכות מנועים אטמוספריים ספורטיביים ותאבי סל”ד כמו הונדה נכנעו ושילבו מגדשים במנועיהן. למרות שטכנולוגיות רבות זולגות עם השנים מארבע לשני גלגלים, טכנולוגיית ההגדשה המודרנית לא עשתה את המעבר הזה למעט חריגים כמו קאוואסאקי H2R.

למגדשי טורבו הייתה אפיזודה קצרה מאד ולא ממש מוצלחת בעולם הדו-גלגלי, בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, כאשר מגדשי טורבו היו צו האופנה בדגמי המכוניות הספורטיביים. בעולם הדו-גלגלי אמנם הוסיפה טכנולוגיית ההגדשה כוח, אבל גם לא מעט משקל ויחד עם צריכת דלק גבוהה יחסית והשהיית טורבו. לא בדיוק אידיאלי עבור אופנוע. במקרה של הונדה האופנוע הבולט שלה שעשה שימוש במגדש טורבו היה ה-CX500 שכמו רוב מקביליו לא האריך ימים.

קונספט חדש אותו מציגה הונדה בימים אלו בתערוכת מילאנו יכול לבשר על האפשרות ליישום טכנולוגיית הגדשה באופנועים באופן נרחב יותר. הקונספט אותו מציגה הונדה הוא של מנוע חדש בתצורת V3 לא שגרתית עם זווית של 75 מעלות בית צלעות הצילינדרים. אגב, בפעם האחרונה שהונדה עשתה שימוש בתצורת V3 באופנוע סדרתי היה זה גם כן בשנות ה-80 עם ה-NS400R הדו-פעימתי, אבל מנועי דו”פ ישארו עמוק בדפי ההיסטוריה.


מגדש טורבו מופעל על ידי גזי פליטה הנפלטים מהמנוע, אבל בהונדה בחרו בפתרון קומפקטי יותר של מגדש טורבו המופעל באמצעות מנוע חשמלי, מה שאפשר לו לנוע באופן עצמאי בלי תלות בסל”ד המנוע ולספק לחץ גדישה באופן מיידי. למגדש פתח יניקה ישיר הנמצא בין צינורת המזלג הקדמי ומן הצד השני של הספירלה הוא מחובר לתיבת האוויר של האופנוע. המנוע החשמלי ממוקם מצידו של המגדש ומניע ישירות את ציר הטורבינה. קומפקטי, קל וללא צורך בצנרת פליטה מסתעפת הגוזלת מקום. כרגע לא ברור מה יהיה מקור החשמל ממנו יוזן המגדש, אך ניתן לצפות למערכת חשמל מחוזקת, עם אלטרנטור גדול יחסית שיטעין גם סוללת ליתיום קומפקטית.

הבחירה של הונדה במגדש חשמלי היא בצעד מעניין כיוון שמעטי המגדשים החשמליים הקיימים כיום במכוניות סדרתיות (כמו למשל בפורשה) החשמל הוא אלמנט מסייע למגדש שממשיך להיות מוזן ממערכת הפליטה. בהונדה לא חשפו נתוני נפח או תפוקה כלשהם של המנוע החדש, ולמעט הצהרה כי למנוע והטכנולוגיה יש פוטנציאל להניע מגוון גדול של דגמים לא פרסמו אם ומתי תגיע הטכנולוגיה גם לייצור סדרתי.

עם זאת, לא יהיה מוגזם לשער המגדש החשמלי יספק פתרון פשוט וקל לאפשר למנועי בעירה פנימית לספק יותר כוח, ועדין לשמור על פליטות מזהמים נמוכות הנדרשות מהרגולציה ההולכת והמחמירה. בהתחשב בכך שההנעה החשמלית בעולם הדו-גלגלי עדין לא מצליחה להוכיח את עצמה (למרות שהונדה חשפה במקביל שני קונספטים חשמליים, עליהם בנפרד) סביר להניח שאופנועים מוגדשים יעשו קאמבק כבר בשנים הקרובות.

הונדה מגדש חשמלי מגדש טורבו מנוע V3 מנוע טורבו תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד