אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע
ראשי » דו-גלגלי » הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע
מגדש טורבו

הונדה מביאה את בשורת המגדש החשמלי לאופנוע

הונדה חושפת במילאנו קונספט ליחידת הנעה חדשנית לאופנוע המשלבת מגדש טורבו חשמלי עם מנוע V3. האם זהו העתיד של מנועי הבעירה הפנימית באופנועים?

אופיר דואק 07/11/2024 צלם: יצרן

טכנולוגיית ההגדשה כבשה את מנועי הבעירה הפנימית בעולם הרכב בשני העשורים האחרונים. עד כדי כך שאפילו יצרניות שקנו את שמן בזכות מנועים אטמוספריים ספורטיביים ותאבי סל”ד כמו הונדה נכנעו ושילבו מגדשים במנועיהן. למרות שטכנולוגיות רבות זולגות עם השנים מארבע לשני גלגלים, טכנולוגיית ההגדשה המודרנית לא עשתה את המעבר הזה למעט חריגים כמו קאוואסאקי H2R.

למגדשי טורבו הייתה אפיזודה קצרה מאד ולא ממש מוצלחת בעולם הדו-גלגלי, בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, כאשר מגדשי טורבו היו צו האופנה בדגמי המכוניות הספורטיביים. בעולם הדו-גלגלי אמנם הוסיפה טכנולוגיית ההגדשה כוח, אבל גם לא מעט משקל ויחד עם צריכת דלק גבוהה יחסית והשהיית טורבו. לא בדיוק אידיאלי עבור אופנוע. במקרה של הונדה האופנוע הבולט שלה שעשה שימוש במגדש טורבו היה ה-CX500 שכמו רוב מקביליו לא האריך ימים.

קונספט חדש אותו מציגה הונדה בימים אלו בתערוכת מילאנו יכול לבשר על האפשרות ליישום טכנולוגיית הגדשה באופנועים באופן נרחב יותר. הקונספט אותו מציגה הונדה הוא של מנוע חדש בתצורת V3 לא שגרתית עם זווית של 75 מעלות בית צלעות הצילינדרים. אגב, בפעם האחרונה שהונדה עשתה שימוש בתצורת V3 באופנוע סדרתי היה זה גם כן בשנות ה-80 עם ה-NS400R הדו-פעימתי, אבל מנועי דו”פ ישארו עמוק בדפי ההיסטוריה.


מגדש טורבו מופעל על ידי גזי פליטה הנפלטים מהמנוע, אבל בהונדה בחרו בפתרון קומפקטי יותר של מגדש טורבו המופעל באמצעות מנוע חשמלי, מה שאפשר לו לנוע באופן עצמאי בלי תלות בסל”ד המנוע ולספק לחץ גדישה באופן מיידי. למגדש פתח יניקה ישיר הנמצא בין צינורת המזלג הקדמי ומן הצד השני של הספירלה הוא מחובר לתיבת האוויר של האופנוע. המנוע החשמלי ממוקם מצידו של המגדש ומניע ישירות את ציר הטורבינה. קומפקטי, קל וללא צורך בצנרת פליטה מסתעפת הגוזלת מקום. כרגע לא ברור מה יהיה מקור החשמל ממנו יוזן המגדש, אך ניתן לצפות למערכת חשמל מחוזקת, עם אלטרנטור גדול יחסית שיטעין גם סוללת ליתיום קומפקטית.

הבחירה של הונדה במגדש חשמלי היא בצעד מעניין כיוון שמעטי המגדשים החשמליים הקיימים כיום במכוניות סדרתיות (כמו למשל בפורשה) החשמל הוא אלמנט מסייע למגדש שממשיך להיות מוזן ממערכת הפליטה. בהונדה לא חשפו נתוני נפח או תפוקה כלשהם של המנוע החדש, ולמעט הצהרה כי למנוע והטכנולוגיה יש פוטנציאל להניע מגוון גדול של דגמים לא פרסמו אם ומתי תגיע הטכנולוגיה גם לייצור סדרתי.

עם זאת, לא יהיה מוגזם לשער המגדש החשמלי יספק פתרון פשוט וקל לאפשר למנועי בעירה פנימית לספק יותר כוח, ועדין לשמור על פליטות מזהמים נמוכות הנדרשות מהרגולציה ההולכת והמחמירה. בהתחשב בכך שההנעה החשמלית בעולם הדו-גלגלי עדין לא מצליחה להוכיח את עצמה (למרות שהונדה חשפה במקביל שני קונספטים חשמליים, עליהם בנפרד) סביר להניח שאופנועים מוגדשים יעשו קאמבק כבר בשנים הקרובות.

הונדה מגדש חשמלי מגדש טורבו מנוע V3 מנוע טורבו תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד