אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הולך על גדול: קיה EV9 מושק בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » הולך על גדול: קיה EV9 מושק בישראל
קיה EV9

הולך על גדול: קיה EV9 מושק בישראל

קיה קופצת מדרגה ומשיקה בישראל את ה-EV9, קרוסאובר מגודל בעל שורת מושבים שלישית וסוללה ענקית המאפשרת טווח של למעלה מ-500 ק"מ.

אופיר דואק 28/05/2024 צלם: יצרן

באיחור אופנתי בגלל המצב וקצת יותר משנה לאחר שנחשף לראשונה, מתחיל בישראל שיווקו של קיה EV9 – הדגם הבכיר במשפחת הקרוסאוברים החשמליים של קיה. עד כה שיווקה קיה בישראל את ה-EV6,  אח הספורטיבי למראה של יונדאי איוניק 5, ואת הגרסה החשמלית של הנירו. EV9 מתמקם בנישה לא ממש מפותחת עד כה של רכבי פנאי חשמליים גדולים בעלי 7 מקומות, קטגוריה שהמתחרה הכמעט יחד בה עד כה היה BYD טאנג.

קיה EV9 מתבסס על פלטפורמת E-GMP החשמלית והמודולארית של קבוצת יונדאי, וכשנכון לעתה מדובר בדגם הגדול ביותר שנבנה על פלטפורמה זו, עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של 198 ס”מ ובסיס גלגלים עצום של 310 ס”מ. המידות תורמות למראה המרשים והקובייתי שהוא גם הצהרה לקו העיצוב עתידי בדגמי הקרוסאובר של קיה, כפי שנצפה גם ב-EV5 שכבר נמכר בסין טטרם הוצג בגרסה האירופאית שלו וה-EV3 שנחשף רשמית לאחרונה.

הפלטפורמה העדכנית עליה בנוי קיה EV9 משלבת ארכיטקטורת 800 וולט לטובת טעינה מהירה הקצב של עד 350 קילוואט, טכנולוגית V2L להטענת מכוניות ומוצרים חיצוניים צורכי חשמל ומגוון רחב ועדכני של כמעט כל מערכת בטיחות אקטיביות המוצעת כיום בשוק. אל אלו מצטרפים שימוש נרחב באלומיניום כדי לשמור על משקל עצמי נמוך יחסית ושימוש בחומרים ממוחזרים לדיפון תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו מעוצב לפי התפיסה המינימליסטית החדשה של קיה עם מינימום מתגים ושילוב של שני מסכים רוחביים בגודל 12.3 אינץ’, לצד מסך נוסף נפרד בגודל 5.9 אינץ’ המשמש לתפעול מערכת בקרת האקלים


קיה EV9 משווק בישראל בשתי תצורות הנעה, כשלשתיהן סוללה ליתיום-יון פולימר מהגדולות המוצעות ברכבים חשמליים בישראל עם קיבולת של 99.8 קוט”ש. לגרסת ההנעה האחורית מנוע בהספק צנוע יחסית לגודלו של ה-EV9 העומד על 203 כ”ס ו-35.7 קג”מ המאפשרים להאיץ את התפלץ שמשקלו יותר מ-2.5 טון ל-100 קמ”ש ב-9.4 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 185 קמ”ש. היתרון הגדול של גרסת ההנעה האחורית הוא בטווח הנסיעה המוצהר, העומד על 563 ק”מ בנסיעה משולבת.

לגרסה הבכירה של קיה EV9 הנעה כפולה, כאשר הוא מצויד במנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי, אשר לכל אחד מהם הספק של 192 כ”ס ו-35.7 קג”מ המייצרים יחד הספק משולב של 384 כ”ס ומומנט של 71.4 קג”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-200 קמ”ש, כאשר הביצועים העדיפים באים על חשבון טווח הנסיעה שמצטמצם ל-505 ק”מ שהם עדין נתון נאה ביחס לגודלו ומשקלו של ה-EV9.

קיה EV9

גרסת ההנעה האחורית של קיה EV9 מגיעה ברמת גימור “פרימיום” הכוללת בין היתר איוורור וחימום גם בשורת המושבים השניה, גלגל הגה מחומם, בקרת אקלים תלת אזורית, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וחישוקי 19 אינץ’. מחירה של גרסה זו עומד על 429 אלף שקלים.
גרסת ההנעה הכפולה מגיעה רק ברמת אבזור GT Line עם סממני עיצוב ספורטיביים ואופציה ותצורת שישה מושבים עם צמד מושבי קפטן מתכווננים חשמלית בשורת המושבים השניה. כאשר מחירה של גרסה זו עומד על 489 אלף שקלים.

קיה קיה EV9
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד