אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הוט האצ’ חשמלית עם הנעה אחורית: רנו 5 טורבו 3E תגיע לייצור ב-2027
ראשי » חדשות » הוט האצ’ חשמלית עם הנעה אחורית: רנו 5 טורבו 3E תגיע לייצור ב-2027
רנו 5 טורבו 3E

הוט האצ’ חשמלית עם הנעה אחורית: רנו 5 טורבו 3E תגיע לייצור ב-2027

אחרי שנחשפה הקונספט, ברנו מאשרים שיורשת רוחנית לרנו 5 טורבו האייקונית תגיע לייצור ב-2027 כשמתחת לניפוחי המרכב מסתתרים 540 כ"ס והנעה אחורית

אופיר דואק 18/03/2025 צלם: יצרן

ברנו ממשיכים לרכב על גל הרטרו אותו בישרה הגרסה המודרנית והחשמלית לרנו 5 האייקונית. אחרי שהציגה גרסה ספורטיבית תחת סמל אלפין, החליטו ברנו להשתעשע ברעיון לייצר גם גרסה מודרנית ומחושמלת לרנו 5 טורבו המקורית, אשר הוצגה בשנת 1980 עם מנוע מרכזי והנעה אחורית כדי להשתתף באליפות הראלי העולמית.

רנו 5 טורבו ההיא הפכה לאייקון ויוצרה גם בגרסה חוקית לכביש בכמות מוגבלת שהפכה למכונית אספנות נחשקת. מעודדים מהתגובות החיוביות להן זכה הקונספט בחשיפה הראשונה, לצד רוח גבית מהזכיה של רנו 5 E-Tech בתואר מכונית השנה באירופה, חושפים ברנו כעת את הפרטים הטכניים המלאים של המכונית תוך הצהרה כי היא תגיע גם לייצור במהדורה מוגבלת של 1980 יחידות – כבר אפשר להבין למה.

הדגם הסדרתי אמור לשמור על סממני העיצוב של דגם הקונספט שהגיעו ישירות מה-5 טורבו הקלאסית. זה אומר קודם כל כנפיים נפוחות מלפנים ובעיקר מאחור, עם מפשקי סרנים מורחבים שפע של כונסי אוויר, זאת לצד שפע של ספוילרים ודיפיוזר אחורי גדול שאמורים לתרום לשיפור כוח ההצמדה של המכונית במהירויות גבוהות. באופן מעניין ותוך נאמנות למקור, המכונית אמורה להיות מוצעת בתצורת 3 דלתות עם שני מושבים בלבד, זאת בזמן שרנו 5 E-Tech הסדרתית מגיעה בתצורת 5 דלתות בלבד, גם בגרסה הספורטיבית של אלפין. עם זאת, יתכן שקשת ההתהפכות המורכבת מאחור תישאר בדגם הקונספט.


 

המידות של רנו 5 טורבו 3E מעט גדולות יותר מאשר הדגם הסדרתי. האורך הכללי צמח מ-392 ל-408 ס”מ, לבסיס הגלגלים נוספו 3 ס”מ והוא עומד על 257 ס”מ אבל מה שבכי משמעותי הוא ממד הרוחב שצמח ב-21 ס”מ ל-203 ס”מ שמעניקים למכונית את האפקט השמנמן והאגרסיבי. אגב, הרוחב של רנו 5 טורבו המקורית עמד על 175 ס”מ צנועים למדי במונחים של היום. ללוק הקרבי תורמים גם חישוקי 20 אינץ’  גולים ביחס למידות של מכונית סופרמיני.

רנו 5 טורבו 3E תהיה בעלת הנעה חשמלית, שזה כבר סיבה למעריצים של המקור לעקם בצד את האף, אך הבשורות הטובות הן שכמו ברנו 5 טורבו המקורית, גם הגרסה החשמלית המודרנית תהיה בעלת הנעה אחורית. עם זאת, המנוע לא יהיה מרכזי כמו במקור, בעיקר כי אין בכך באמת צורך. במקום זאת תתקין רנו מנוע חשמלי  בכל גלגל אחורי, כאשר כל מנוע מספק 268 כ”ס וביחד הספק משולב של 540 כ”ס. היתרון הגדול בתצורה הזו הוא שיהיה ניתן לווסת את הכוח בין הצדדים כדי לדמות דיפרנציאל מוגבל החלקה או חלוקת כוח וקטורית כדי לשפר את יכולת הפניה.

למכונית תהיה סוללה בקיבולת של 70 קוט”ש, אך הודות לשימוש נרחב בחומרים קלים המשקל העצמי צפוי לעמוד על 1,450 ק”ג נמוכים יחסית למכונית חשמלית, אבל חצי טון יותר מאשר במקור הקלאסי. רנו 5 טורבו 3E תאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות בלבד ותוכל להגיע למהירות מרבית של 270 קמ”ש, במצב המסלול בלבד כך לפי רנו. טווח הנסיעה, בתנאים הגיוניים אמור לעמוד על 400 ק”מ עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט הודות לארכיטקטורת 800V.

כמו במקרה של יונדאי איוניק 5N ואלפא רומיאו ג’וניור ולוצ’ה, גם כאן האלקטרוניקה תתגייס כדי לשפר את היכולות ואת חווית הנהיגה. לעזרת הנהג תוצע מהערכת בלימה רגנטיבית עם ארבעה מצבים הנשלטים באמצעות מתג, ארבעה מצבי נהיגה (רגיל, שלג, ספורט ומרוץ) לצד מערכת סיוע לנהיגת דריפטים שתאפשר לבצע סחיפות כוח נשלטות. אם כל הפירוטכניקה החשמלית הזו הצליחה לשכנע אתכם, אז כדאי שתתכוננו כי ספר ההזמנות למכונית שתגיע לייצור רק ב-2027 אמור להיפתח בשבועות הקרובים והמחיר, שטרם פורסם, לא צפוי להיות זול.

רנו 5 טורבו 3E

רנו רנו 5 רנו 5 E-TECH רנו 5 החדשה רנו 5 חשמלית רנו 5 טורבו 3E
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד