סוזוקי קאטאנה החדש מוצג רשמית בקלן ואנחנו מחסירים פעימה. למי שזוכר את הקאטאנה המקורי, עם הזוויות החדות שלו והכיתוב האדום הגדול על המיכל, זה פשוט פלאשבק שקשה להתעלם ממנו.
וכמו שהקאטאנה המקורי השתמש במכלולים של ה-GSX1100E (יא-אללה איזה שמות עתיקים רצים כאן), כך גם הקאטאנה החדש משתמש בבסיס המכאני של ה-GSX-S1000.
למי שלא זוכר, נזכיר שזהו בסיס מודרני משובח עם מנוע ארבע ציל’ בשורה (מה-K5) שנותן כאן 150 כ”ס ב-10,000 סל”ד. גם שאר המכלולים בריאים עם שלדת אלומיניום חסונה, זרוע אחורית עבה, מזלג הפוך, שלל כוונונים מכאן ומונובלוקים של ברמבו משם.
על הבסיס הזה הניחו סוזוקי עיצוב שנולד באיטליה ושואב, כאמור, הרבה מוטיבים מהדגם המקורי. התוצאה לטעמנו, פשוט מדהימה וגורמת לנו לרצות להניף רגל מעל למכונה הזו. המראה של הפיירינג, מיכל הדלק עם הכיתוב הפשוט עליו, יחידת הזנב – חתיכה אחת רבועה ונוסטלגית, כל אלו ממש מוצלחים. מצליחים לנגן על העבר, אבל לייצר ניחוח חדש.
לניחוח הזה עוזרים גם דברים כמו לוח השעונים העדכני וגם מערכות כמו בקרת משיכה (שלושה מצבים ואפשרות ניתוק) ו-ABS. כמובן גם העובדה שמהתמונות ניבטת רמת גימור שראויה לאופנוע של העידן הנוכחי. פשוט נראה טוב.
בסוזוקי מתכננים לגלוש על הווייב הנוסטלגי הזה עם שלל אביזרים מקוריים שיוצעו עבור הקאטאנה: משקף מושחר, צבעים שונים לכיסא, חיפויי קרבון-פייבר וצבעים שונים לקליפר. אבל מבחינתנו, הפלטפורמה המשובחת של ה-GSX-S1000 עם העיצוב המרשים הזה של רודולפו פרסקולי, פשוט עושים את העבודה.