פורשה בוחנים את גלגל ההגה והתהפוכות שהוא עבר בעשורים האחרונים מבחינתם. נקודת המבט שלהם, תקפה בשינויים כאלו אחרים גם לאסכולות מרוצים אחרות וגם לרכבים סדרתיים. הם מציינים כדגומה את גלגל ההגה הפשוט, של פורשה 917, שרשמה לעצמה, בין השאר, שני ניצחונות בלה-מאן. בלי שום כפתור על ההגה…
לפי פורשה, מבחינתם,ההתפתחויות בעניין זה רק המריאו ממש בשנת 2000. מאז, ההתקדמות האדירה בפיתוח ההגה ניכרת בבירור”, מסביר פסקל זורלינדן, מנהל מחלקת המוטורספורט של פורשה. תוך 20 שנה בלבד גלגל מכוסה מעור התחלף לבקר רב תכליתי. ב-RSR העדכניות עומדים לרשות הנהג 30 פונקציות על גלגל ההגה. רק על תפעול גלגל ההגה והפונקציות שבו, מופקדים שני מהנדסים בווייסאך, וזה כל תפקידם.
“זה כמו לצפות בטלוויזיה בבית,” אומר מוסיף זורלינדן. “כמו שהשלטים של הטלוויזיה משודרגים כל הזמן באמצעות כפתורים חדשים, עם אפליקציות, שונות אמזון פריים, הפעלתם הופכת במהרה לטבע שני. אם אני מקבל דגם שונה מאותו המותג אני מיד יודע להשתמש בו. זה מה שאנחנו עושים גם בפורשה. מכיוון שהפריסה תמיד פועלת באותה דפוס, אין לנהגים שום בעיה לעבור מדגם רכב אחד לאחר”.

הנהגים ממלאים תפקיד מפתח בסידור הפקדים. הם מספקים קלט חיוני בשלב הפיתוח בכדי להבטיח את הארגונומיה הטובה ביותר האפשרית. השלב הראשון הוא מיקום ארבעת הפונקציות החשובות ביותר: הכפתורים למגבלת המהירות בפיטס, מצב לדגל צהוג מלא בכל המסלול וכן כפתורי ההפעלה / כיבוי של המנוע והרדיו. לאחר מכן מתווספות פונקציות ההפעלה האחרות בעקבות רשימת עדיפות. בתהליך, על המפתחים לקחת בחשבון שיש להפעיל פונקציות מסוימות באמצעות שילובים ייעודיים, ממש כמו שאתה לוחץ על Ctrl + Alt + Del במחשב אישי.

“חוויתי את הדרך הקשה עד כמה חשוב להיות בפריסה הנכונה וידידותיות למשתמש האופטימאלית בתנאי מירוץ”, נזכר רומאן דומא. “נהגתי על 911 GT3 R בפייקס-פיק של 2012 והייתי בדרך לנצח כשגשם נכנס ואז ירד שלג בגובה רב יותר. כאן איבדתי הכול. למה? על ההגה הותקן כפתור בקרה למגב השמשה. היית צריך ללחוץ עליו לרגע כדי להפעיל את פונקציית הנגב לסירוגין, ובמשך שלוש שניות כדי להפוך אותו לרציף. זה היה יותר מדי מסובך. בפייקס-פיק פנייה רודפת פנייה. עד שהפעלתי את המגבים כמו שרציתי – איבדתי יותר מדי זמן “, אומר הצרפתי. וזה מישהו שחתום על ארבעה ניצחונות במירוץ אל העננים במדינת קולורדו.

בשביל להכניס דברים לפרופורציה מסבירים בפורשה שהמדריך לתפעול ההגה ב-RSR עדכנית מורכב מ-27 עמודים. מכיוון שפורשה עוסקת בעיקר במירוצי סיבולת התפעול צריך להיות גם אינטואיטיבי וגם צריך לזרום עם כמה שפחות מאמץ פיזי. בעשורים האחרונים גלגלי ההגה השתנו משמעותית מבחינת התפעול והפונקציונליות. הצורה והחומרים שבהם נעשה שימוש שונו גם פעמים רבות. מההגה מעגלי העשוי מעץ אמיתי לבקר, ג’ויסטיק. כזה שאיבד גם את צורתו המקורית. “כשמשווים בין הגה ישן וחדש, קשה להאמין שהדגמים החדשים קלים אפילו יותר מהדגמים הקודמים – למרות כל בקרות ההפעלה, התצוגה והאלקטרוניקה. זה הודות לשימוש באלומיניום וסיבי פחמן”, אומר זורלינן.