אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ההגה: מה נשתנה?
ראשי » מגזין » ההגה: מה נשתנה?

ההגה: מה נשתנה?

גלגלי ההגה של היום, הם חתיכות טכנולוגיות מסובכות ויקרות להחריד. בפורשה משתפים איך הם רואים את העניין הזה

אריאל אלסיבוני 31/03/2020

פורשה בוחנים את גלגל ההגה והתהפוכות שהוא עבר בעשורים האחרונים מבחינתם. נקודת המבט שלהם, תקפה בשינויים כאלו אחרים גם לאסכולות מרוצים אחרות וגם לרכבים סדרתיים. הם מציינים כדגומה את גלגל ההגה הפשוט, של פורשה 917, שרשמה לעצמה, בין השאר, שני ניצחונות בלה-מאן. בלי שום כפתור על ההגה…

לפי פורשה, מבחינתם,ההתפתחויות בעניין זה רק המריאו ממש בשנת 2000. מאז, ההתקדמות האדירה בפיתוח ההגה ניכרת בבירור”, מסביר פסקל זורלינדן, מנהל מחלקת המוטורספורט של פורשה. תוך 20 שנה בלבד גלגל מכוסה מעור התחלף לבקר רב תכליתי. ב-RSR העדכניות עומדים לרשות הנהג 30 פונקציות על גלגל ההגה. רק על תפעול גלגל ההגה והפונקציות שבו, מופקדים שני מהנדסים בווייסאך, וזה כל תפקידם.

“זה כמו לצפות בטלוויזיה בבית,” אומר מוסיף זורלינדן. “כמו שהשלטים של הטלוויזיה משודרגים כל הזמן באמצעות כפתורים חדשים, עם אפליקציות, שונות אמזון פריים, הפעלתם הופכת במהרה לטבע שני. אם אני מקבל דגם שונה מאותו המותג אני מיד יודע להשתמש בו. זה מה שאנחנו עושים גם בפורשה. מכיוון שהפריסה תמיד פועלת באותה דפוס, אין לנהגים שום בעיה לעבור מדגם רכב אחד לאחר”.

ההגה בפורשה 917. היינו מתים לשבת כאן ורק כאן לשארית חיינו

 


הנהגים ממלאים תפקיד מפתח בסידור הפקדים. הם מספקים קלט חיוני בשלב הפיתוח בכדי להבטיח את הארגונומיה הטובה ביותר האפשרית. השלב הראשון הוא מיקום ארבעת הפונקציות החשובות ביותר: הכפתורים למגבלת המהירות בפיטס, מצב לדגל צהוג מלא בכל המסלול וכן כפתורי ההפעלה / כיבוי של המנוע והרדיו. לאחר מכן מתווספות פונקציות ההפעלה האחרות בעקבות רשימת עדיפות. בתהליך, על המפתחים לקחת בחשבון שיש להפעיל פונקציות מסוימות באמצעות שילובים ייעודיים, ממש כמו שאתה לוחץ על Ctrl + Alt + Del במחשב אישי.

ההגה של פורשה 911 GT3 קאפ שנת 2000 (996)

 

“חוויתי את הדרך הקשה עד כמה חשוב להיות בפריסה הנכונה וידידותיות למשתמש האופטימאלית בתנאי מירוץ”, נזכר רומאן דומא. “נהגתי על 911 GT3 R בפייקס-פיק של 2012 והייתי בדרך לנצח כשגשם נכנס ואז ירד שלג בגובה רב יותר. כאן איבדתי הכול. למה? על ההגה הותקן כפתור בקרה למגב השמשה. היית צריך ללחוץ עליו לרגע כדי להפעיל את פונקציית הנגב לסירוגין, ובמשך שלוש שניות כדי להפוך אותו לרציף. זה היה יותר מדי מסובך. בפייקס-פיק פנייה רודפת פנייה. עד שהפעלתי את המגבים כמו שרציתי – איבדתי יותר מדי זמן “, אומר הצרפתי. וזה מישהו שחתום על ארבעה ניצחונות במירוץ אל העננים במדינת קולורדו.

פורשה 911 RSR עדכנית…

 

בשביל להכניס דברים לפרופורציה מסבירים בפורשה שהמדריך לתפעול ההגה ב-RSR עדכנית מורכב מ-27 עמודים. מכיוון שפורשה עוסקת בעיקר במירוצי סיבולת התפעול צריך להיות גם אינטואיטיבי וגם צריך לזרום עם כמה שפחות מאמץ פיזי. בעשורים האחרונים גלגלי ההגה השתנו משמעותית מבחינת התפעול והפונקציונליות. הצורה והחומרים שבהם נעשה שימוש שונו גם פעמים רבות. מההגה מעגלי העשוי מעץ אמיתי לבקר, ג’ויסטיק. כזה שאיבד גם את צורתו המקורית. “כשמשווים בין הגה ישן וחדש, קשה להאמין שהדגמים החדשים קלים אפילו יותר מהדגמים הקודמים – למרות כל בקרות ההפעלה, התצוגה והאלקטרוניקה. זה הודות לשימוש באלומיניום וסיבי פחמן”, אומר זורלינן.

פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד