לפני כשנה החזירה ג’נרל מוטורס את השם האמר לחיים, הפעם כרכב שטח/טנדר חשמלי קרבי ועתיר טכנולוגיה תחת המותג המסחרי שלה GMC. האמר EV מתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית עם ארבעה מנועים חשמליים ו-1,000 כ”ס שארוזים בעיצוב שהוא פרשנות מודרנית לקווי העיצוב של דגמי האמר שנוצרו בהשראת ההאמר הצבאי המפורסם.
במקביל לצאתו לשוק של האמר EV עומדת ג’נרל מוטורס לסגור מעגל סמלי. חברת GM Defense, שהיא חברה בת של ג’נרל מוטורס העוסקת בייצור כלים צבאיים, הודיעה לאחרונה שהיא מפתחת רכב טקטי צבאי חדש על בסיס הפלטפורמה של האמר EV ואף חשפה תמונה ראשונה של אב הטיפוס.
כזכור, ההאמר המקורי החל כרכב צבאי שפותח על ידי חברת AM ג’נרל ולאחר שכיכב על המסכים במלחמת המפרץ ועם קצת סיוע מארנולד שוורצנגר זכה לגרסה אזרחית בשנות ה-90′. לאחר מכן קנתה ג’נרל מוטורס את הזכויות על השם והקימה תחתיו חטיבה של רכבי SUV קשוחים ומוגזמים לשטח, אך המותג גווע מהר מאד בגלל המשבר הכלכלי של 2008.

ההאמר הצבאי החדש מתוכנן כנושא גייסות קל ובגרסת אב הטיפוס שלו הוא בעל מקום לשישה לוחמים וציוד. הוא יעשה שימוש בסוללת 212 קוט”ש עצומה, ארבעה מנועים חשמליים בהספק של 1,000 כ”ס והיגוי כפול, ומעל לכל את יכולת “זחילת הסרטן” המאפשר תנועה גם לצדדים. כל אלו יאפשרו לו כמו להאמר EV האזרחי ביצועים ויכולת עבירות יוצאת דופן. עם זאת בגלל שהוא ערום מאבזור ופינוקים הוא צפוי להיות קל יותר ולהציג ביצועים וטווח טובים אף יותר. בנוסף, אב הטיפוס מצויד בצמיגי 37 אינץ’ ובולמי זעזועים לעומס גבוה מתוצרת FOX להשלמת יכולת העבירות.
אגב, זהו לא הדגם החשמלי הראשון של החטיבה הצבאית של ג’נרל מוטורס. החטיבה כבר הציגה קונספט חשמלי על בסיס הרכב הטקטי ISV החולק מכלולים משותפים עם שברולט קולוראדו ZR2 המוכר לנו, אך עם ביצועים צנועים יותר וסוללת 66 קוט”ש, כאשר ניתן התקין ברכב גם מנוע דיזל המשמש כגנרטור מאריך טווח.

להנעה חשמלית ישנם כמה יתרונות גדולים עבור רכב לשימושים צבאיים, ובראשם השקט התורם ליכולת ההתגנבות של הכוח מבלי להתגלות. בנוסף מכלול סוללות גדול כפי שיש בפלטפורמת ההאמר EV יכולה להיות גם ספק כוח לציוד חיצוני ולשהות של כוחות בשטח. כבר ישנת דיווחים בארה”ב שהצבא האמריקאי בודק אפשריות לשילוב כלים צבאיים בעלי הנעה חשמלית, כך שההאמר EV הצבאי בהחלט יכול להתברג בתוכניות של הממשל שמחפש תחליף להאמרים המזדקנים היוצאים אט אט משירות. קרוב לוודאי שהפלטפורמה הגמישה תאפשר גם ייצור של ואריציות מרכב נוספות לשימושים שונים, בינהם גם של כלי תובלה וכלים משוריינים. מה שבטוח, כוח לא יהיה חסר להאמר הזה. מי יודע, אם הוא יגיע לייצור אולי גם אתם תוכלו לנהוג בו יום אחד במילואים.