אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הטיפוס הארוך של יונדאי
ראשי » מגזין » הטיפוס הארוך של יונדאי
יונדאי

הטיפוס הארוך של יונדאי

איך הפכה יונדאי, לאחת מיצרניות הרכב החשובות בעולם ומה היא עושה, בכדי להגיע לפסגה בעתיד

אריאל אלסיבוני 20/10/2018

אם מישהו היה מספר לך, בתחילת האלף הנוכחי, שיונדאי תהפוך לאחת היצרניות המובילות בעולם, זה היה מפתיע אותך מאוד. ובאמת, אם מסתכלים על נתוני מכירות הרכב משנת 2000, מגלים שיונדאי לא הייתה אפילו בין עשרת יצרני הרכב הגדולים בעולם.

כבר קודם לכן, לאחר ההשתלטות על קיה ב-1998, החליטו ביונדאי לבצע ריענון עמוק לחברה. ההנהלה הוחלפה והחברה החלה משקיעה בשיפור האיכות ותהליכי הייצור לצד התרכזות מוגברת בעיצוב, מחקר ופיתוח.

השינוי המחשבתי האמור, והרצון להפוך את יונדאי למותג עולמי מוביל, לווה גם במאמצי שיווק אגרסיביים למדי. לדוגמה: הגדלת האחריות לכל דגמי יונדאי בארה”ב ל-10 שנים או 160,000 ק”מ. כל אלו יחדיו, נשאו פרי מהר למדי. בין השאר, כשיונדאי זכתה בפעם הראשונה (ולא האחרונה…), בפרס האמינות הגבוהה ביותר לרכב משפחתי, בדירוג JD POWER.

יונדאי
בישראל יונדאי כבר “מסודרת” מבחינת מספרי מכירות. יונדאי טוסון

 


פני הדברים

אבל בשביל להפוך למותג מוביל ונחשק, צריך לפנות אל הלב ולא רק אל הראש. לייצר מכוניות שמציגות תמורה טובה למחיר ואמינות גבוהה זו התחלה מצוינת, אבל זו רק התחלה. ביונדאי הבינו את זה, וב-2005 הם גייסו את תומס ביורקל כראש מחלקת העיצוב של יונדאי במטה האירופאי של החברה, הממוקם בגרמניה.

הגיוס הטרי, שהספיק לעבוד לפני במרצדס, פולקסוואגן וב.מ.וו החל לעבוד על שפת העיצוב שתזוהה עם יונדאי בשנים שאחרי. ב-2013 ממנים ביונדאי את פיטר שרייר לראש מחלקת העיצוב של הקבוצה. שרייר הוא מעצב בעל שם עולמי, שעבד בפולקסוואגן ובאודי מתחילת שנות ה-80′. גם לוק דונקרוולקה, שעובד עם שרייר ביונדאי, הגיע היישר מהקונצרן הגרמני, שם היה ראש מחלקת העיצוב והיה אחראי בין השאר על למבורגיני, בנטלי ואודי.

יונדאי
שפת העיצוב, מאירופה. יונדאי לה פיל רוג’

 

מתוך האנשים שמעצבים את המראה של דגמי יונדאי, אפשר להבין את הראש ואת המטרה של החברה. אבל עיצוב חיצוני, חשוב ככל שיהיה, הוא לא הכול. בעידן הנוכחי צריך לדעת גם לייצר חוויית נהיגה, שלא לדבר על האתגרים הטכנולוגיים שעומדים בפני מי שרוצה לשלוט בשוק הרכב העולמי.

 

עקרון התנועה

גם בתחום יחידות ההנעה אפשר לראות לאן בדיוק יונדאי מכוונים. הם החלו לפתח בסוף העשור הקודם מנועים מתקדמים בעלי הזרקה ישירה, תיבות הילוכים רובוטיות בעלות מצמד-כפול, מנועים דלי-נפח ומוגדשים – בדיוק המקומות אליהן צעדה התעשייה.

יונדאי
אמצעי הנעה חלופיים. יונדאי טוסון מונע תא-דלק

 

בכל הקשור להנעה חלופית, הקוריאנים נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון. יונדאי מתנסים עם הנעות חלופיות כבר מתחילת שנות ה-90′, לרבות רכבים חשמליים לחלוטין. הניסיון הזה מאפשר לה להגיב בזמן לאופנה החשמלית הנוכחית, עם דגמים היברידיים וכאלו המונעים בחשמל בלבד.

דוגמה מצוינת ליכולת של יונדאי להגיב מהר ויעיל לדרישות השוק, היא מערכת הבקרה לסטייה מהנתיב. המערכת האמורה עובדת בדגמי יונדאי בצורה חלקה ומרשימה. צופה את הדרך ושומרת על הנתיב מבלי לבצע פעולות חדות מדי, כאלו שעלולות לגרום לגלישה מהמסלול. היא עושה את זה בצורה מרשימה יותר מאשר מערכות דומות ברכבים אירופאים מסוימים, כאלו שמתגאים בעליונות טכנולוגית בכלל ובטיחותית בפרט.

מענה מהיר ומדויק. מערכת בקרת סטייה

 

מכונית, היא יותר מיחידת הנעה או מערכות בטיחות מתקדמות. על מכונית לבלום, ולפנות ואפילו לגרום להנאה עבור הנוהג בה. כיול שלדה, הוא תחום עם מסורת ארוכת שנים באירופה, מקום בו יש ליבשת הישנה יתרון מוכר וידוע.

 

עניין של תחושה

את השינוי שעוברת החברה הזו, הרגשתי לא מזמן, במהלך נסיעת המבחן שערכתי ליונדאי I30 החדשה. מה שתפס את תשומת ליבי, יותר מהכול, היה דווקא כיול המתלים. האופן שבו ה-I30 מצליחה לטפל בכביש משובש מחד, מבלי לפגוע בריסון מאידך, הפתיעה אותי. תחושה של עומק ואיכות משלדה של מכוניות קומפקטית עממית מהמזרח. היכולת הזו, שלא ממש מוכרת היום במכוניות ברמת המחיר הזו, גרמה לי לתהות. היא זו שגרמה לי לחקור את החברה הזו קצת יותר לעומק ושם גם נולד הרעיון לכתבה הזו.

את היכולת הזו אפשר להסביר בעזרת שם אחד. אלברט בירמן. סגן נשיא חטיבת M של ב.מ.וו לשעבר. בירמן עבד למעלה מ-30 שנה עבור ב.מ.וו והיה אחראי לכמה מהמכוניות הנחשקות והנחשבות של חטיבת הביצועים של החברה. כעת הוא מוביל את מחלקת הפיתוח של יונדאי בכל הקשור ליכולת הדינאמית והנאה מנהיגה.

יונדאי
מכונית העל של יונדאי, בינתיים רק במשחקי מחשב. יונדאי N 2025

 

לצד זה, יונדאי גם הקימה חטיבת ביצועים משל עצמה – N. מיונדאי N ייצאו דגמי הביצועים החדשים של החברה ובעתיד ייצאו מהחטיבה גם רמות אבזור וציוד ייעודי לדגמי יונדאי. הסנונית הראשונה של בירמן ו-N, היא היונדאי I30N שהוצגה כבר באירופה ומתחרה בגולף GTI. ואם זה נשמע לך כמו צעד נוסף בכיוון הנכון, אי-אפשר שלא לדבר על מכונית הקונספט של החברה, ה-N 2025. זו עתידה להיות מכונית-העל של יונדאי, כזו שתתחרה במותגים כמו פורשה ולמבורגיני. החברה הצהירה שהיא עובדת על דגם כזה, שכנראה יכלול יחידת הנעה היברידית, אבל טרם ספקה תאריך הצגה רשמי. באופן הזה, מתחילה יונדאי לדבר גם לרגש ולא רק לראש של הקהל.

 

לא רק ספורט

מכוניות-על הן דרך מצוינת להחדיר רגש ומשיכה לכל מותג ויש גם דרכים נוספות. ספורט-מוטורי יכול להוות מקדם תדמית מצוין, כל עוד בוחרים בדיסציפלינה הנכונה. גם כאן, החברה הצעירה יחסית, בוחרת נכון.

כמו של השכן. יונדאי I20 ראלי

 

היא נמנעת מהרפתקאות מסובכות, ארוכות ויקרות, כאלו שנגמרות בד”כ במפח נפש (ע”ע טויוטה בפורמולה 1 ובמרוצי הסיבולת). יונדאי משקיעה את עיקר המאמצים שלה באליפות העולם הראלי העולמית (WRC). זו בחירה חכמה מכמה סיבות. קודם כל מדובר במכוניות שנראות דומות למדי לדגמים שנמצאים באולמות התצוגה (יונדאי I20 במקרה הזה). שנית, זו קרקע מצוינת להוכיח את עמידות המכונית ולבחון טכנולוגיה חדשה. זה גם ספורט זול (יחסית, יחסית) לעומת פורמולה 1 לדוגמה. יונדאי סיימה את שתי העונות האחרונות במקום השני (אחרי פולקסוואגן) והעונה היא ממוקמת כרגע במקום השני (אחרי טויוטה), עם 3 ניצחונות ב-11 מרוצים (עם עוד שני מרוצים לסיום העונה).

עוד סדרת מרוצים בה מתחרה יונדאי, היא אליפות הטורינג-קאר העולמית (WTCR). גם כאן המכוניות בעלות חזות דומה למה שיש לשכן שלך בחניה (הפעם I30N), רק שהפעם מדובר במרוצי מסלול. כאן מובילה יונדאי את העונה בבטחה, כשמכוניות שלה מאכלסות את המקום הראשון והשני בדירוג הכללי.

 

יונדאי
כמו של השכנה. יונדאי I30N TCR

 

ישורת אחרונה

השוק הישראלי, “גילה” את השינוי ביונדאי מהר למדי, ודגמיה מכירים היטב את ראש טבלת המכירות בארץ. לכבוש את ראש טבלת המכירות העולמית, ייקח קצת יותר זמן. ועדיין, תוך שני עשורים הפכה יונדאי מעוד יצרנית רכב, לאחת החשובות והמובילות בעולם. היא עשתה את זה בלי קיצורי דרך, עם חשיבה נכונה והשקעה נבונה, בדרך לבניית מותג חזק. העבודה הזו הביאה אותה לסף רשימת שלושת יצרניות הרכב הגדולות בעולם. כמו שזה נראה כרגע, יונדאי מתכננת להמשיך בקצב הזה, כל הדרך, עד המדרגה העליונה.

יונדאי יונדאי N
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד