אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הגודל לא קובע: חמש מכוניות קיי חמות שאתם חייבים להכיר
ראשי » מגזין » הגודל לא קובע: חמש מכוניות קיי חמות שאתם חייבים להכיר

הגודל לא קובע: חמש מכוניות קיי חמות שאתם חייבים להכיר

יפן תרמה לא מעט לתרבות המוטורית ברחבי העולם, אך דווקא המכוניות היפניות המעניינות ביותר המשתייכות לקטגוריית ה-Kei כמעט ולא מוכרות במערב. הנה הזדמנות טובה להכיר לכם חמש קטנות, חמות ויוצאות דופן

יובל לוי 21/09/2023 צלם: יצרן

מה זו מכונית קיי (Kei Car)? מכונית קיי היא המכונית הקטנה ביותר שמורשית לנסיעה בכבישים המהירים שביפן, וכוללת מידות מרכב ונפח מנוע מוגבלים. הקטגוריה, שזוכה להטבות מס ביפן וגם אפשרות לחנות ברחבות טוקיו הצפופה, הוגדרה על ידי הממשלה היפנית בשנת 1949 ועברה מאז מספר עדכונים.

הטבות המס האלו תורמות רבות להצלחת הקטגוריה, שכמו בכל קטגוריה בעולם המוטורי, כללה בהמשך גם גרסאות ביצועים. מייסד לוטוס, קולין צ’פמן, תבע את המשפט האלמותי:  Just add lightness כערובה להנאה מנהיגה, והיפנים, שלא במתכוון, לקחו את זה צעד אחד קדימה. ריכזנו עבורכם חמש מכוניות כאלו, שמעלות חיוך על הפנים לא רק כשמתבוננים בהן, אלא גם כשיושבים מאחורי ההגה שלהן.

מיצובישי מיניקה דאנגאן ZZ
מיצובישי מיניקה הוצגה לראשונה בשנת 1962. הדור השלישי שלה, שהוצג בשנת 1989, כלל גם גרסה חמה העונה לשם דאנגאן ZZ. הייחודיות של הדגם טמונה בתא המנוע, שהציג את המנוע הסדרתי הראשון בעולם בעל חמישה שסתומים לצילינדר: שלושה שסתומים היו אחראים ליניקה ושני שסתומים לפליטה. פרארי אימצה את הטכנולוגיה הזו רק מספר שנים לאחר מכן ב-F355. מלבד חמישה שסתומים לצילינדר, המנוע של גרסת הביצועים ינק את האוויר בעזרתו של מגדש טורבו והצליח להפיק 64 כ”ס המרביים בקטגוריה בנפח צנום של 657 סמ”ק בלבד. תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים היתה אחראית להעביר את כח המנוע לארבעת הגלגלים שהניעו את המכונית הקטנה ששקלה 720 ק”ג בלבד.


 

אוטוזם AZ-1
האוטוזם AZ-1 יוצרה לראשונה על ידי חברת מאזדה בשנת 1992, אך המיתון ביפן גרם להפסקת הייצור בשנת 1994, מוקדם מהמתוכנן, לאחר ייצורן של 4,392 יחידות בלבד. שני נתונים שאפיינו את המכונית הקטנה הם המנוע, שהותקן במרכז המכונית ודלתות השחף הייחודיות. המנוע שהותקן באוטוזם הגיע דווקא מסוזוקי והפיק, באמצעות מגדש טורבו, 64 כ”ס מנפח צנום של 657 סמ”ק. לחובבי הניפוחים, חברת מאזדה ספיד הציגה קיט שכלל מכסה תא מטען קדמי מנופח, פגוש קדמי אגרסיבי, וכנף גדולה מאחור (הכל יחסי, כן?). עם תיבת הילוכים ידנית, הנעה אחורית ו-720 ק”ג בלבד, לא היינו מתנגדים לאחת כזו בחניה שלנו.

 

סוזוקי אלטו וורקס RS-R
האלטו וורקס, גרסת הביצועים של הסוזוקי הקטנה, הוצגה לראשונה בשנת 1987 והיתה מבוססת על הדור השני של האלטו. בחזיתה שכן מנוע בנפח 543 סמ”ק שנלקח מדגמי האלטו הסטנדרטיים, אך הפיק בגרסה זו… 64 כוחות סוס כמובן, זאת הודות לגל זיזים עילי כפול. חצאיות צד, פגוש אגרסיבי, כונס אוויר במכסה המנוע וספויילר מאחור הבטיחו שהשכנים ידעו שבחרתם בגרסת הביצועים. האלטו וורקס הוצעה בשתי גרסאות הנעה: קדמית וכפולה (RS-R), שהיתה כבדה יותר ב-40 ק”ג.


הונדה סיטי טורבו II
אמנם הונדה סיטי לא נכללה בהגדרת מכונית ‘קיי’ עקב מידות ונפח מנוע החורגים מעט ממגבלות הקטגוריה, אבל זו בהחלט מכונית ששווה שתכנס לרשימה שלנו. הונדה סיטי טורבו II הגיחה לאוויר העולם בשנת 1983 והיוותה את הגרסה החמה להונדה סיטי. היא צויידה בבתי גלגלים מנופחים, חצאיות, ומדבקות צד גדולות שכללו את הכיתוב האלמותי של שנות ה-80: “Turbo”. הטורבו II נחשבה לחורכת אספלט לעומת מכוניות הקיי הקטנטנות בזכות מנוע בנפח 1,231 סמ”ק שהפיק 108 כוחות סוס – קצת יותר מפיאט אונו טורבו שהייתה מלכת הרמזורים במקומותינו. כחלק מרשימת האופציות, ניתן היה להזמין קטנוע זעיר שנכנס לתא המטען ותורם לפתרון מלא להתניידות עירונית זריזה ויעילה. 

הונדה S660
אם ההונדה S2000 נראית לכם מכונית קטנה, חכו שתכירו את ה-S660, שכבר מהשם שלה אפשר להבין שמדובר במכונית המונעת באמצעות מנוע בנפח 660 סמ”ק. ה-S660 מציגה תצורה השמורה למכוניות על גדולות וחזקות ממנה: טארגה דו מושבית בעלת מנוע מרכזי והנעה אחורית, והיא הייתה מחווה להונדה S600 משנות ה-60. ה-S660 המודרנית נחשפה בתחילה כקונספט אך מהר מאד הגיע לייצור ב-2015,  כשאחרי שמונה שנות ייצור סיימה את דרכה בשנה שעברה. ההונדה הזעירה שוקלת 830 ק”ג בלבד בגרסה הידנית בעלת ששת ההילוכים ו-850 ק”ג בגרסה האוטומטית בעלת התיבה הרציפה, עליה היינו מוותרים כמובן. ההספק, 63 כ”ס, שעומד בהגבלות הקטגוריה, מגיע ב-6,000 סל”ד והקו האדום יאפשר לכם למשוך את ההילוכים עד ל-7,700 סל”ד בגרסה הידנית. בהחלט נשמע כיף, תרתי משמע.

Kei Cars הונדה S660 הונדה סיטי טורבו 2 מאזדה AZ-1 מכוניות קיי סוזוקי אלטו וורקס קטנות חמות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד