אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הגודל לא קובע: חמש מכוניות קיי חמות שאתם חייבים להכיר
ראשי » מגזין » הגודל לא קובע: חמש מכוניות קיי חמות שאתם חייבים להכיר

הגודל לא קובע: חמש מכוניות קיי חמות שאתם חייבים להכיר

יפן תרמה לא מעט לתרבות המוטורית ברחבי העולם, אך דווקא המכוניות היפניות המעניינות ביותר המשתייכות לקטגוריית ה-Kei כמעט ולא מוכרות במערב. הנה הזדמנות טובה להכיר לכם חמש קטנות, חמות ויוצאות דופן

יובל לוי 21/09/2023 צלם: יצרן

מה זו מכונית קיי (Kei Car)? מכונית קיי היא המכונית הקטנה ביותר שמורשית לנסיעה בכבישים המהירים שביפן, וכוללת מידות מרכב ונפח מנוע מוגבלים. הקטגוריה, שזוכה להטבות מס ביפן וגם אפשרות לחנות ברחבות טוקיו הצפופה, הוגדרה על ידי הממשלה היפנית בשנת 1949 ועברה מאז מספר עדכונים.

הטבות המס האלו תורמות רבות להצלחת הקטגוריה, שכמו בכל קטגוריה בעולם המוטורי, כללה בהמשך גם גרסאות ביצועים. מייסד לוטוס, קולין צ’פמן, תבע את המשפט האלמותי:  Just add lightness כערובה להנאה מנהיגה, והיפנים, שלא במתכוון, לקחו את זה צעד אחד קדימה. ריכזנו עבורכם חמש מכוניות כאלו, שמעלות חיוך על הפנים לא רק כשמתבוננים בהן, אלא גם כשיושבים מאחורי ההגה שלהן.

מיצובישי מיניקה דאנגאן ZZ
מיצובישי מיניקה הוצגה לראשונה בשנת 1962. הדור השלישי שלה, שהוצג בשנת 1989, כלל גם גרסה חמה העונה לשם דאנגאן ZZ. הייחודיות של הדגם טמונה בתא המנוע, שהציג את המנוע הסדרתי הראשון בעולם בעל חמישה שסתומים לצילינדר: שלושה שסתומים היו אחראים ליניקה ושני שסתומים לפליטה. פרארי אימצה את הטכנולוגיה הזו רק מספר שנים לאחר מכן ב-F355. מלבד חמישה שסתומים לצילינדר, המנוע של גרסת הביצועים ינק את האוויר בעזרתו של מגדש טורבו והצליח להפיק 64 כ”ס המרביים בקטגוריה בנפח צנום של 657 סמ”ק בלבד. תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים היתה אחראית להעביר את כח המנוע לארבעת הגלגלים שהניעו את המכונית הקטנה ששקלה 720 ק”ג בלבד.


 

אוטוזם AZ-1
האוטוזם AZ-1 יוצרה לראשונה על ידי חברת מאזדה בשנת 1992, אך המיתון ביפן גרם להפסקת הייצור בשנת 1994, מוקדם מהמתוכנן, לאחר ייצורן של 4,392 יחידות בלבד. שני נתונים שאפיינו את המכונית הקטנה הם המנוע, שהותקן במרכז המכונית ודלתות השחף הייחודיות. המנוע שהותקן באוטוזם הגיע דווקא מסוזוקי והפיק, באמצעות מגדש טורבו, 64 כ”ס מנפח צנום של 657 סמ”ק. לחובבי הניפוחים, חברת מאזדה ספיד הציגה קיט שכלל מכסה תא מטען קדמי מנופח, פגוש קדמי אגרסיבי, וכנף גדולה מאחור (הכל יחסי, כן?). עם תיבת הילוכים ידנית, הנעה אחורית ו-720 ק”ג בלבד, לא היינו מתנגדים לאחת כזו בחניה שלנו.

 

סוזוקי אלטו וורקס RS-R
האלטו וורקס, גרסת הביצועים של הסוזוקי הקטנה, הוצגה לראשונה בשנת 1987 והיתה מבוססת על הדור השני של האלטו. בחזיתה שכן מנוע בנפח 543 סמ”ק שנלקח מדגמי האלטו הסטנדרטיים, אך הפיק בגרסה זו… 64 כוחות סוס כמובן, זאת הודות לגל זיזים עילי כפול. חצאיות צד, פגוש אגרסיבי, כונס אוויר במכסה המנוע וספויילר מאחור הבטיחו שהשכנים ידעו שבחרתם בגרסת הביצועים. האלטו וורקס הוצעה בשתי גרסאות הנעה: קדמית וכפולה (RS-R), שהיתה כבדה יותר ב-40 ק”ג.


הונדה סיטי טורבו II
אמנם הונדה סיטי לא נכללה בהגדרת מכונית ‘קיי’ עקב מידות ונפח מנוע החורגים מעט ממגבלות הקטגוריה, אבל זו בהחלט מכונית ששווה שתכנס לרשימה שלנו. הונדה סיטי טורבו II הגיחה לאוויר העולם בשנת 1983 והיוותה את הגרסה החמה להונדה סיטי. היא צויידה בבתי גלגלים מנופחים, חצאיות, ומדבקות צד גדולות שכללו את הכיתוב האלמותי של שנות ה-80: “Turbo”. הטורבו II נחשבה לחורכת אספלט לעומת מכוניות הקיי הקטנטנות בזכות מנוע בנפח 1,231 סמ”ק שהפיק 108 כוחות סוס – קצת יותר מפיאט אונו טורבו שהייתה מלכת הרמזורים במקומותינו. כחלק מרשימת האופציות, ניתן היה להזמין קטנוע זעיר שנכנס לתא המטען ותורם לפתרון מלא להתניידות עירונית זריזה ויעילה. 

הונדה S660
אם ההונדה S2000 נראית לכם מכונית קטנה, חכו שתכירו את ה-S660, שכבר מהשם שלה אפשר להבין שמדובר במכונית המונעת באמצעות מנוע בנפח 660 סמ”ק. ה-S660 מציגה תצורה השמורה למכוניות על גדולות וחזקות ממנה: טארגה דו מושבית בעלת מנוע מרכזי והנעה אחורית, והיא הייתה מחווה להונדה S600 משנות ה-60. ה-S660 המודרנית נחשפה בתחילה כקונספט אך מהר מאד הגיע לייצור ב-2015,  כשאחרי שמונה שנות ייצור סיימה את דרכה בשנה שעברה. ההונדה הזעירה שוקלת 830 ק”ג בלבד בגרסה הידנית בעלת ששת ההילוכים ו-850 ק”ג בגרסה האוטומטית בעלת התיבה הרציפה, עליה היינו מוותרים כמובן. ההספק, 63 כ”ס, שעומד בהגבלות הקטגוריה, מגיע ב-6,000 סל”ד והקו האדום יאפשר לכם למשוך את ההילוכים עד ל-7,700 סל”ד בגרסה הידנית. בהחלט נשמע כיף, תרתי משמע.

Kei Cars הונדה S660 הונדה סיטי טורבו 2 מאזדה AZ-1 מכוניות קיי סוזוקי אלטו וורקס קטנות חמות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד