אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הבולמים של EVCO על המסלול: יום ניסוי
ראשי » מגזין » הבולמים של EVCO על המסלול: יום ניסוי

הבולמים של EVCO על המסלול: יום ניסוי

לכל מי שטרם הכיר את מותג EVCO, חברה ישראלית המייצרת בולמי זעזועים, הגיע הזמן להכיר. למה? כי מעבר לזה שמדובר בחברה המייצרת בולמי זעזועים ברמה בינלאומית, זה כיף לראות ולהרגיש את העבודה שהם עושים

יובל לוי 11/01/2023 צלם: יובל לוי

קיימים שלל מותגים בינלאומיים המייצרים בולמי זעזועים אבל יש גם את הבולמים של EVCO, מותג ישראלי שנוסד לפני כ-5 שנים, שמייצר בולמי זעזועים בנתניה. מותג EVCO, בבעלותם של אביתר כהן ודני בלובשטיין, משתמש במעטפת בולמי הזעזועים של מותגים מוכרים, ומכייל אותם מחדש באמצעות טכנולוגיה עליהם הם הגישו בקשה לרישום פטנט שהתקבלה כבר במספר מדינות. בעתיד הלא רחוק, הכוונה היא לייצר גם את גוף הבולם ולא להשתמש בגופים של חברות אחרות.

את אביתר פגשנו במקום הנכון – במסלול פצאל המחודש במהלך יום שלם שהוקצה לטובת בחינת בולמי EVCO. שיחה קצרה עם אביתר חשפה כי הוא עובד כבר 18 שנה בתחום. אביתר נכנס לעולם המוטורי באמצעות רכיבה על אופנועי מוטוקרוס, מה שהקנה לו ידע וניסיון רב בתפקוד ובחשיבות של בולמי הזעזועים והתחושות שהם מעבירים לנהג או הרוכב.

אביתר, שמדבר בתשוקה אדירה לתחום, מספר לנו שהבולמים שהוא מייצר מסוגלים לשדרג שני עולמות מנוגדים לכאורה: נוחות גבוהה יותר יחד עם התנהגות כביש טובה יותר. בנוסף, במספר ניסויים שכבר בוצעו בעבר, נמצא כי בולמי EVCO תרמו לשיפור בטיחותי בזכות מרחק בלימה קצר יותר. החזון של אביתר הוא להפוך את עולם הרכב לבטיחותי יותר ויחד עם זאת למהנה יותר וזו בדיוק הסיבה בגינה אנחנו הוזמנו היום למסלול.

הבולמים של EVCO
תאומות לא זהות. EVCO הביאו לפצאל שתי טסלות זהות למעט המתלים המשופרים באחת מהן. אנחנו עדיין לא מאמינים שיש תמונה של טסלה באתר

 


את היום התחלנו מוקדם מאד בבוקר, עוד לפני שהשמש זרחה. ברחבת הטיפולים חנו חמישה רכבים: שתי ניסאן GTR משופרות במיוחד המצוידות בבולמי EVCO, ב.מ.וו M2  קומפטישן, גם היא מצוידת בבולמי EVCO, והחלק המעניין, עד כמה שזה נשמע מוזר, זוג טסלות מודל 3 פרפורמנס: האחת מצוידת בבולמי הכניסה של EVCO ובאנטירולים משופרים, והשנייה סטנדרטית לחלוטין. מספר מטרות הוצבו באותו יום: תצוגת תכלית של בולמי EVCO על מסלול המרוצים, בדיקות וכיול הבולמים של שלושת רכבי הספורט, והשוואה בין זוג הטסלות, גם מבחינת הזמנים על המסלול וגם מבחינת התחושות מאחורי ההגה.

הבולמים של EVCO
אפשר להירגע, יש מתלים של EVCO בעוד רכבים…

 

אמונים על החלק האחרון היו שני נהגי מרוצים: מורן גוט, ודין אפפל, בוחן הכביש והמסלול הראשי של ‘אוברדרייב’. אחרי מספר מקצים שהיו מלווים בצלילי מפלטים רועשים ומענגים במיוחד שהפיקו רכבי הספורט, עלו הטסלות למסלול בשקט חרישי. השקט היה כה חרישי, עד שמה שהסגיר את סיום ההקפות והחזרה לרחבת הטיפולים היה ריח הבלמים הנוכח שהתלווה אליהן. כן, הבלמים של הטסלות, ששוקלות כ-1.9 טון ומונעות באמצעות מנועים המפיקים 534 כוחות סוס, דעכו מהר במיוחד ולא ניתן היה לייצר רצף הקפות מספק לטובת מדידת זמנים מדויקת. הזמנים שכן נמדדו היו קרובים ולא נמצא פער משמעותי ביניהן.

הבולמים של EVCO
אביתר כהן, האיש שמאחורי הבולם

 

זמנים, כידוע, זה לא הכול בחיים, וכאן למעשה מגיעה הבשורה האמיתית: דין, שנהג בזוג הטסלות, סיכם זאת כך: “ההבדל בתחושות ובנהיגה בין שתי הטסלות הוא מובהק כמו ההבדל בין יום ללילה. מרכב שאין בו כמעט הנאה מנהיגה ושמציג העברות משקל לא מדויקות המייצרות כניסה מהוססת לפניה, אביתר הצליח לייצר התנהגות שונה לחלוטין. הכניסה לפניה השתפרה פלאים וניתן ממש לעבוד עם העברות המשקל, ההיזון החוזר השתפר משמעותית, זוויות הגלגול הופחתו ותת ההיגוי הפך לעדין וצפוי יותר. כל זה תרם לביטחון רב מאחורי ההגה וליכולת לייצר זמנים עקביים יותר במסלול. סוף סוף נהגתי בטסלה עם התנהגות כביש שתואמת למכונית ספורטיבית בעלת מרכז כובד נמוך. מבחינת נוחות הנסיעה, לא הרגשתי פגיעה משמעותית, אם בכלל“.

evco (25 of 25)evco (25 of 25)Preview
evco (24 of 25)evco (24 of 25)Preview
evco (23 of 25)evco (23 of 25)Preview
evco (22 of 25)evco (22 of 25)Preview
evco (21 of 25)evco (21 of 25)Preview
evco (20 of 25)evco (20 of 25)Preview
evco (19 of 25)evco (19 of 25)Preview
evco (16 of 25)evco (16 of 25)Preview
הבולמים של EVCOהבולמים של EVCO
תאומות לא זהות. EVCO הביאו לפצאל שתי טסלות זהות למעט המתלים המשופרים באחת מהן. אנחנו עדיין לא מאמינים שיש תמונה של טסלה באתר
Preview
evco (17 of 25)evco (17 of 25)Preview
evco (15 of 25)evco (15 of 25)Preview
evco (14 of 25)evco (14 of 25)Preview
evco (13 of 25)evco (13 of 25)Preview
evco (12 of 25)evco (12 of 25)Preview
evco (11 of 25)evco (11 of 25)Preview
evco (10 of 25)evco (10 of 25)Preview
evco (8 of 25)evco (8 of 25)Preview
evco (9 of 25)evco (9 of 25)Preview
הבולמים של EVCOהבולמים של EVCO
אפשר להירגע, יש מתלים של EVCO בעוד רכבים...
Preview
evco (6 of 25)evco (6 of 25)Preview
evco (5 of 25)evco (5 of 25)Preview
הבולמים של EVCOהבולמים של EVCO
ציוד הטלמטריה של דין אפפל עבד קשה
Preview
evco (2 of 25)evco (2 of 25)Preview
evco (1 of 25)evco (1 of 25)Preview
הבולמים של EVCOהבולמים של EVCO
אביתר כהן, האיש שמאחורי הבולם
Preview

ולכל מי שמוטרד (ובצדק) בנוגע לאיזה רכב היה מהיר יותר על המסלול: הטסלות או הג’יטיארים, נוכל להרגיע ולספר שהזמנים של הג’יטיארים היו טובים יותר בכ-2 שניות מהזמנים של הטסלות. גם בישורת, לג’יטיארים נמדדו מהירויות של כ-220 קמ”ש בזמן שהטסלות הסתפקו בכ-185 קמ”ש בלבד. צפירת הרגעה נרשמה במערכת.  לבינתיים.

בולמי EVCO בולמים משופרים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד